• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Jamterik

Audemars
2-Faktor
Ett trovärdigt svar som tyvärr gör att jag driver mer och mer ifrån Sinn. Guinand, Damasko?
Tyvärr måste jag hålla med.

Utgår från att @ERIKSON URHANDEL hjälper till efter bästa förmåga.

Kommer aldrig att förstå varför man från Sinns sida är oroade över att få för många ur att fixa? Visst långa ledtider är illa, men att säga nej är värre.
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Ett trovärdigt svar som tyvärr gör att jag driver mer och mer ifrån Sinn. Guinand, Damasko?

Guinand;

1721215019902.png
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Enligt Sinns prislista skulle alltså mina klockor kosta;
856B 345€
756 525€
Totalt 870€ eller i runda slängar 10.000sek med dagen kurs.

Lämnar jag in dem till @ERIKSON URHANDEL får jag betala;
856B 4000SEK
756 5900SEK

Totalt 9.900SEK

Och då tar de hand om frakten. Finns alltså ingen mening att skicka själv. Såklart en fördel att bo i Stockholm och kunna lämna in dem.

Tror kanske många av oss haft en tro att det är billigare att skicka ner själv.




1721220734525.png
 

Jamterik

Audemars
2-Faktor
Enligt Sinns prislista skulle alltså mina klockor kosta;
856B 345€
756 525€
Totalt 870€ eller i runda slängar 10.000sek med dagen kurs.

Lämnar jag in dem till @ERIKSON URHANDEL får jag betala;
856B 4000SEK
756 5900SEK

Totalt 9.900SEK

Och då tar de hand om frakten. Finns alltså ingen mening att skicka själv. :)
Klart en fördel att bo i Stockholm såklart.




1721220734525.png
Tja, någon fördel ska ni väl ha för att bo där....🥰
 

Laddsladd

Audemars
2-Faktor
Enligt Sinns prislista skulle alltså mina klockor kosta;
856B 345€
756 525€
Totalt 870€ eller i runda slängar 10.000sek med dagen kurs.

Lämnar jag in dem till @ERIKSON URHANDEL får jag betala;
856B 4000SEK
756 5900SEK

Totalt 9.900SEK

Och då tar de hand om frakten. Finns alltså ingen mening att skicka själv. Såklart en fördel att bo i Stockholm och kunna lämna in dem.

Tror kanske många av oss haft en tro att det är billigare att skicka ner själv.




1721220734525.png
Det var enastående bra!
 

R.Capac

Audemars
2-Faktor
Enligt Sinns prislista skulle alltså mina klockor kosta;
856B 345€
756 525€
Totalt 870€ eller i runda slängar 10.000sek med dagen kurs.

Lämnar jag in dem till @ERIKSON URHANDEL får jag betala;
856B 4000SEK
756 5900SEK

Totalt 9.900SEK

Och då tar de hand om frakten. Finns alltså ingen mening att skicka själv. Såklart en fördel att bo i Stockholm och kunna lämna in dem.

Tror kanske många av oss haft en tro att det är billigare att skicka ner själv.




1721220734525.png
Måste man till Stockholm med klockan eller kan man skicka direkt hemifrån? Ingår även inrikes frakt till Erikson, ja då är det riktigt bra.
Kanske @ERIKSON URHANDEL kan bringa klarhet i hur förfarandet kommer bli i framtiden nu när Sinn inte har samma service som tidigare.
 

ERIKSON URHANDEL

Richard Dahlgren
Måste man till Stockholm med klockan eller kan man skicka direkt hemifrån? Ingår även inrikes frakt till Erikson, ja då är det riktigt bra.
Kanske @ERIKSON URHANDEL kan bringa klarhet i hur förfarandet kommer bli i framtiden nu när Sinn inte har samma service som tidigare.
Frakten till oss får ni stå för, däremot frakten tillbaka till er står vi för😉
 

Sennelier

Rolex
2-Faktor
Apropå frakt med försäkring. Jag använder Secursus efter ett tips från annan KS:are som fraktar betydligt dyrare klockor än jag (Rolex, AP etc). Ett av väldigt få försäkringsbolag som har rimliga priser och som accepterar klockor, något som brukar räknas som värdesaker/smycken och som de flesta försäkringsbolag ratar. Det var bra reviews på detta företag när jag gjorde min hemläxa och valde dem. Att försäkra klockor kostar 1 procent av klockans värde, upp till 100 000 EUR. Lusläs villkoren så att du är säker på att du gör rätt. Jag brukar filma hela processen när jag packar klockan samt ta några bilder på paketet innan jag lämnar över det till chauffören. Fraktbolag väljer du själv, FedEx, DHL, UPS etc. Glöm inte att chauffören ska skriva på fraktsedeln! Jag har avtal med Sendify via mitt företag, så att skicka en klocka för 20 000 kr till Tyskland kostar ca 425 kr allt som allt. Inte illa tycker jag. Blir väl ett par hundra dyrare om man inte har ett företag att skicka genom, men ändå förmånligt för helförsäkrad frakt.

 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Apropå frakt med försäkring. Jag använder Secursus efter ett tips från annan KS:are som fraktar betydligt dyrare klockor än jag (Rolex, AP etc). Ett av väldigt få försäkringsbolag som har rimliga priser och som accepterar klockor, något som brukar räknas som värdesaker/smycken och som de flesta försäkringsbolag ratar. Det var bra reviews på detta företag när jag gjorde min hemläxa och valde dem. Att försäkra klockor kostar 1 procent av klockans värde, upp till 100 000 EUR. Lusläs villkoren så att du är säker på att du gör rätt. Jag brukar filma hela processen när jag packar klockan samt ta några bilder på paketet innan jag lämnar över det till chauffören. Fraktbolag väljer du själv, FedEx, DHL, UPS etc. Glöm inte att chauffören ska skriva på fraktsedeln! Jag har avtal med Sendify via mitt företag, så att skicka en klocka för 20 000 kr till Tyskland kostar ca 425 kr allt som allt. Inte illa tycker jag. Blir väl ett par hundra dyrare om man inte har ett företag att skicka genom, men ändå förmånligt för helförsäkrad frakt.

Så det billigaste blir alltså att skicka rek värde till dig, lägga klocka och en pilsner i kartongen och sen låta dig skicka klockan vidare. 😁
 
Topp