Apropå frakt med försäkring. Jag använder Secursus efter ett tips från annan KS:are som fraktar betydligt dyrare klockor än jag (Rolex, AP etc). Ett av väldigt få försäkringsbolag som har
rimliga priser och som accepterar klockor, något som brukar räknas som värdesaker/smycken och som de flesta försäkringsbolag ratar. Det var bra reviews på detta företag när jag gjorde min hemläxa och valde dem. Att försäkra klockor kostar 1 procent av klockans värde, upp till 100 000 EUR. Lusläs
villkoren så att du är säker på att du gör rätt. Jag brukar filma hela processen när jag packar klockan samt ta några bilder på paketet innan jag lämnar över det till chauffören. Fraktbolag väljer du själv, FedEx, DHL, UPS etc. Glöm inte att chauffören ska skriva på fraktsedeln! Jag har avtal med Sendify via mitt företag, så att skicka en klocka för 20 000 kr till Tyskland kostar ca 425 kr allt som allt. Inte illa tycker jag. Blir väl ett par hundra dyrare om man inte har ett företag att skicka genom, men ändå förmånligt för helförsäkrad frakt.
Secursus' parcel insurance is the easiest way to insure your valuable parcels up to £90,000. Protect your high value items from loss, theft and damage.
www.secursus.com