• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Omega21jul1969

Audemars
2-Faktor
Oops en till Sinn😁
IMG_3463.jpeg
Familjebild? :)
 

Cosmo

Audemars
2-Faktor
Undrar om de kommit igång med de till Sinn?
De verkar fokusera på andra märken.
Finns inte att beställa och vad det här betyder vet jag inte riktigt?

Kan det betyda;
Om vi inte får tillräckligt många pre-order sätter vi inte igång produktionen?

"Please note that delivery of the Sinn 'on the fly' extension link is anticipated for April 2024. This timeline is integral to our Design House model, which operates on a pre-order basis. Your payments for pre-orders are crucial in funding the manufacturing process, enabling us to bring this innovative accessory to life efficiently and to the highest standards.
Klistrar in svaret här från Steelreef:
We expect to have more extension links for the Sinn 556 available in around 8 weeks. Please keep an eye on our website and social media for updates. If you have any other questions, feel free to reach out.

Vid den tidpunkten kanske även Sinn själva har hunnit få ut sin egna on the fly justering.
 

Sennelier

Rolex
2-Faktor
Klistrar in svaret här från Steelreef:
We expect to have more extension links for the Sinn 556 available in around 8 weeks. Please keep an eye on our website and social media for updates. If you have any other questions, feel free to reach out.

Vid den tidpunkten kanske även Sinn själva har hunnit få ut sin egna on the fly justering.
Hör av dig till Erikson och be att få köpa enbart det nya spännet till 103/104? Det borde ju rimligen passa 556 också. Vet inte om det har polerade avfasningar eller inte, @seikosha har koll på det. Men det går ju alltid att borsta med en grön tvättsvamp om så skulle vara fallet.

Någon gång kommer så klart nya länken även till 556, men har du otur vill Sinn sälja slut på sitt lager av de gamla länkarna innan de släpper de nya. Och vem vet hur lång tid det tar? Sinn själva svarar ju inte på frågor kring detta.
 

seikosha

Rolex
2-Faktor
Hör av dig till Erikson och be att få köpa enbart det nya spännet till 103/104? Det borde ju rimligen passa 556 också. Vet inte om det har polerade avfasningar eller inte, @seikosha har koll på det. Men det går ju alltid att borsta med en grön tvättsvamp om så skulle vara fallet.

Någon gång kommer så klart nya länken även till 556, men har du otur vill Sinn sälja slut på sitt lager av de gamla länkarna innan de släpper de nya. Och vem vet hur lång tid det tar? Sinn själva svarar ju inte på frågor kring detta.
Tidigt 2025 kommer låset att finnas till fler modeller enligt Sinn. Till 103 och 104 (borstade/polerade modeller) så är låset helt borstat, vilket även passar 556 givetvis! U1, U2, UX finns utan Tegiment tex. men lär väl komma inom sinom tid.
 

seikosha

Rolex
2-Faktor
Har vart Sinn-ägare i drygt ett år nu. Mycket nöjd, men funderar på att kanske göra ett byte. Som Julio en gång vist sjöng, the winds of change are always blowing.

Vad tycker ni? Funderar på att kanske skaffa något mer ”field-watch”-aktigt

IMG_2622.jpeg
Skoj! 556an är en väldigt trevlig modell som passar till allt, och MOP-tavlan är ju intressant, men en vattendelare kan jag tänka mig (personligen hade jag inte valt tavlan). Sinn har ju många coola "tooliga/field-modeller", jag skulle säga kör! 🤓
 
Senast ändrad:

Sennelier

Rolex
2-Faktor
Har vart Sinn-ägare i drygt ett år nu. Mycket nöjd, men funderar på att kanske göra ett byte. Som Julio en gång vist sjöng, the winds of change are always blowing.

Vad tycker ni? Funderar på att kanske skaffa något mer ”field-watch”-aktigt

IMG_2622.jpeg
Det där är ju min gamla klocka! Kul att se den igen! Saknar den då och då. 💕
 
Topp