Hannss
Basic
Åh fan. Menar du bokstavligen samma klocka, eller en likadan?Det där är ju min gamla klocka! Kul att se den igen! Saknar den då och då.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Åh fan. Menar du bokstavligen samma klocka, eller en likadan?Det där är ju min gamla klocka! Kul att se den igen! Saknar den då och då.
Gissar på exakt samma, vi har en förmåga att cirkulera våra ur i gruppen. Eller hur @seikosha & @Remofflan mfl ....Åh fan. Menar du bokstavligen samma klocka, eller en likadan?
Bokstavligen samma!Åh fan. Menar du bokstavligen samma klocka, eller en likadan?
Man äger inte en Sinn. Man bara lånar den av nästa ägare på KSGissar på exakt samma, vi har en förmåga att cirkulera våra ur i gruppen. Eller hur @seikosha & @Remofflan mfl ....
betyder det att jag måste sälja mina?Man äger inte en Sinn. Man bara lånar den av nästa ägare på KS
Klart du ska ha en till Sinn, 856 UTC är ju sjukt toolig… eller vad säger du @Sennelier ?Har vart Sinn-ägare i drygt ett år nu. Mycket nöjd, men funderar på att kanske göra ett byte. Som Julio en gång vist sjöng, the winds of change are always blowing.
Vad tycker ni? Funderar på att kanske skaffa något mer ”field-watch”-aktigt
Världens bästa klocka säger jag! Nåja, en av de bästa i alla fall. Gillar man tooliga klockor måste man bara prova en modell i 856-serien.Klart du ska ha en till Sinn, 856 UTC är ju sjukt toolig… eller vad säger du @Sennelier ?
Annars är ju en 656 riktigt bra om man kan få tag i en.
Låsen OK, däremot inte ändfästena. Var detta svar på frågan?
Så det innebär om jag förstår saken rätt att om jag har en 556 H-länk så går det att montera på det nya låset för 103,104 på den länken?Låsen OK, däremot inte ändfästena. Var detta svar på frågan?
Där ser man, kul! Kan meddela att den är i fortsatt gott skickBokstavligen samma!
Ähh det räcker att långtids låna ut de till mig .betyder det att jag måste sälja mina?
Ja, låset är kompatibelt till dessa H-länkar.Så det innebär om jag förstår saken rätt att om jag har en 556 H-länk så går det att montera på det nya låset för 103,104 på den länken?
Tänker när du skriver ändfästena att du menar hela länken med låset.
Får man joina med 103an eller?Ett besök på Närsudden.
Hur är det med 240?Bästa Sinnister,
Angående nya viklåset med microjustering så den information jag erhållt är att detta kommer att kunna sättas på på följande modeller. 103, 104, 556, 144, 256, 356, 656, 613, U1, U2 och UX. I höst är förhoppningen att alla lås skall finnas tillgängliga.
Det går att beställa lösa lås till några redan ny, t.ex 104 och 556.
Priset på enbart låset ca 2.300.-.
Den modellen fanns inte med på listan. Kanske kommer att kompletteras med i framtiden.Hur är det med 240?
Tror du inte 240 delar länk med någon annan modell? Förutom ändlänkar så såklartHur är det med 240?
Jag mailar Sinn nu och kollar av, återkommerTror du inte 240 delar länk med någon annan modell? Förutom ändlänkar så såklart
Jag tror när jag tittar närmare att det går med ett lås för 20mm länk, den är ju avsmalnande från 22mm i början, men övergår sedan i en ”vanlig rak” länk…Tror du inte 240 delar länk med någon annan modell? Förutom ändlänkar så såklart
Vet att h-länk går att beställa från Sinn. Beroende på årsmodell tror jag länken såg annorlunda ut på tidiga modeller.Hallå!
Jag har nu köpt en Sinn 809 som är i behov av stållänk. Är det någon som vet vart man kan få tag på en?
Det är 21mm vid fästet och 24mm vid den bredaste delen. Fästet är alltså dolt.
Vet ni om en sådan sorts länk har något speciellt namn så kan jag googla lite?
Tack på förhand!
Toppen, tusen tack för infonVet att h-länk går att beställa från Sinn. Beroende på årsmodell tror jag länken såg annorlunda ut på tidiga modeller.
Ping @Andreas_Åkerlund
Posta i tråden 'Den stora tråden om Sinn'
https://klocksnack.se/threads/den-stora-tråden-om-sinn.45897/post-4492776