• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Golle_std

Rolex
2-Faktor
En liten cykeltur med barnen 👌
IMG_0404.jpeg
 

vanman

Rolex
2-Faktor
Har vart Sinn-ägare i drygt ett år nu. Mycket nöjd, men funderar på att kanske göra ett byte. Som Julio en gång vist sjöng, the winds of change are always blowing.

Vad tycker ni? Funderar på att kanske skaffa något mer ”field-watch”-aktigt

IMG_2622.jpeg
Klart du ska ha en till Sinn, 856 UTC är ju sjukt toolig… eller vad säger du @Sennelier ?
IMG_7154.jpeg

Annars är ju en 656 riktigt bra om man kan få tag i en.
 

ERIKSON URHANDEL

Richard Dahlgren
Bästa Sinnister,
Angående nya viklåset med microjustering så den information jag erhållt är att detta kommer att kunna sättas på på följande modeller. 103, 104, 556, 144, 256, 356, 656, 613, U1, U2 och UX. I höst är förhoppningen att alla lås skall finnas tillgängliga.
Det går att beställa lösa lås till några redan ny, t.ex 104 och 556.
Priset på enbart låset ca 2.300.-.
 

vanman

Rolex
2-Faktor
Bästa Sinnister,
Angående nya viklåset med microjustering så den information jag erhållt är att detta kommer att kunna sättas på på följande modeller. 103, 104, 556, 144, 256, 356, 656, 613, U1, U2 och UX. I höst är förhoppningen att alla lås skall finnas tillgängliga.
Det går att beställa lösa lås till några redan ny, t.ex 104 och 556.
Priset på enbart låset ca 2.300.-.
Hur är det med 240? 🤔
 

Tybring

Omega
2-Faktor
Hallå!
Jag har nu köpt en Sinn 809 som är i behov av stållänk. Är det någon som vet vart man kan få tag på en?
Det är 21mm vid fästet och 24mm vid den bredaste delen. Fästet är alltså dolt.
Vet ni om en sådan sorts länk har något speciellt namn så kan jag googla lite?
Tack på förhand!
 

Laddsladd

Audemars
2-Faktor
Hallå!
Jag har nu köpt en Sinn 809 som är i behov av stållänk. Är det någon som vet vart man kan få tag på en?
Det är 21mm vid fästet och 24mm vid den bredaste delen. Fästet är alltså dolt.
Vet ni om en sådan sorts länk har något speciellt namn så kan jag googla lite?
Tack på förhand!
Vet att h-länk går att beställa från Sinn. Beroende på årsmodell tror jag länken såg annorlunda ut på tidiga modeller.

Ping @Andreas_Åkerlund

Posta i tråden 'Den stora tråden om Sinn'
https://klocksnack.se/threads/den-stora-tråden-om-sinn.45897/post-4492776
 
Topp