leiden
Silver
Mocha är ovanlig i den här trådenAbsolut, fixar det imorgon, svårt att ta bra bilder under varmvitt ledljus.
Tack, håller med. Tycker det är konstigt att ingen annan kör den här, eller kanske finns någon?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Mocha är ovanlig i den här trådenAbsolut, fixar det imorgon, svårt att ta bra bilder under varmvitt ledljus.
Tack, håller med. Tycker det är konstigt att ingen annan kör den här, eller kanske finns någon?
Mocha är ovanlig i den här tråden
Grattis och välkommen hit! Grym den där tavlan!Precis packat upp mina första Sinn, en Sinn 556i m (mocha) och är väldigt nöjd med första intrycket!
Stort tack Richard och @ERIKSON URHANDEL för grym service och för att ni kunde skicka den då jag inte har haft tid att åka förbi butiken.
Mocha är ovanlig i den här tråden
Tycker det är bra, gillar att ha en klocka som sticker ut lite iaf...Minns inte nu vem som har den, men visst sjutton finns det en sen tidigare? Men den är riktigt ovanlig...konstigt nog.
Finns en som postat tidigare vad jag vet. Men likväl, den är ovanlig. Grattis till ett bra köp!Absolut, fixar det imorgon, svårt att ta bra bilder under varmvitt ledljus.
Läcker tavla!Precis packat upp mina första Sinn, en Sinn 556i m (mocha) och är väldigt nöjd med första intrycket!
Stort tack Richard och @ERIKSON URHANDEL för grym service och för att ni kunde skicka den då jag inte har haft tid att åka förbi butiken.
Men 101:an har väl bara 2 subdials enligt HS himself? Kan inte fatta att det kan vara så svårt att fastställa den korrekta beteckningen. Har din skruvad krona?Ja, jag får göra det. Ok...jag kommer skriva 101 från och med nu också
Men vad tror du om kronan, och vilka olika varianter har du sett när du har letat? Kan det vara så att den har funnits olika originalkronor till olika årsmodeller av 101:n?
Eller är det mer troligt att jag har en utbyteskrona på min.....101:a
Har också ett minne av att det finns en men den syns sällan till härMinns inte nu vem som har den, men visst sjutton finns det en sen tidigare? Men den är riktigt ovanlig...konstigt nog.
Har också ett minne av att det finns en men den syns sällan till här
Fullt förståeligt! Vilken jävla pärla!!! Grattis igen!Jag minns inte vad han heter, men det var han som var utanför Sinn-butiken på en söndag när det var stängt.
Undrar om han som hjälper mig med att byta tavlor på Chronolinken även kan göra tavelbyte på 556. Då hade man ju kunnat skifta mellan mocka, den nya blå och nya pärlemor. Det hade faktiskt varit något
Jag tror att jag låg i sängen igår och tittade på klockan i säkert en halvtimme innan jag kunde lägga den ifrån mig.
Fullt förståeligt! Vilken jävla pärla!!! Grattis igen!
Mycket vacker!Jag minns inte vad han heter, men det var han som var utanför Sinn-butiken på en söndag när det var stängt.
Undrar om han som hjälper mig med att byta tavlor på Chronolinken även kan göra tavelbyte på 556. Då hade man ju kunnat skifta mellan mocka, den nya blå och nya pärlemor. Det hade faktiskt varit något
Jag tror att jag låg i sängen igår och tittade på klockan i säkert en halvtimme innan jag kunde lägga den ifrån mig.
Ställde du alarm nu på morgonen så du kunde gå upp och umgås med den också? sjukt snygg!Jag minns inte vad han heter, men det var han som var utanför Sinn-butiken på en söndag när det var stängt.
S
Ställde du alarm nu på morgonen så du kunde gå upp och umgås med den också? sjukt snygg!
Annars går det lika bra med tandkräm.Ja, snudd på Ska gå över glaset med lite polywatch senare idag så att tavlan verkligen kommer till sin rätt.
Men 101:an har väl bara 2 subdials enligt HS himself? Kan inte fatta att det kan vara så svårt att fastställa den korrekta beteckningen. Har din skruvad krona?
EDIT: Kan inte heller förstå hur svårt det kan vara att skriva ut ett ungefärligt marknadsvärde i tråden...
Den här har förresten den märkligaste GMT-visaren. Den sitter fäst i timvisaren så den visar konstant -1h. Någon som har en bra teori varför det är så?
Min teori:
Sinn är ju från Tyskland som ligger en tidszon före GMT, så den gula visaren är en "riktigt" GMT visare som konstant visar just det??!? Fungerar då endast i normaltid...
Jag minns inte vad han heter, men det var han som var utanför Sinn-butiken på en söndag när det var stängt.
Du måste dra upp värmen lite, klart oskönt att sova i tjocktröjanJag minns inte vad han heter, men det var han som var utanför Sinn-butiken på en söndag när det var stängt.
Har nu försökt ta bättre bilder under en halvtimme, det går inte. Jag och safir/Sunburst Kommer helt enkelt inte överrens. Tavlan är dock helgrym irl.Riktigt bra! Bättre bilder på tavlan imorgon önskas.
Ser grym ut! Tror @Clark Kent kan ha en riktigt bra idé med att ha flera tavlor att byta mellan om det går att lösa.Har nu försökt ta bättre bilder under en halvtimme, det går inte. Jag och safir/Sunburst Kommer helt inte överrens. Tavlan är dock helgrym irl.
Nu ser man i alla fall den grymma färgen på tavlan!Har nu försökt ta bättre bilder under en halvtimme, det går inte. Jag och safir/Sunburst Kommer helt enkelt inte överrens. Tavlan är dock helgrym irl.
Skulle gärna köpa en pärlemotavla om den finns att köpa löst.Ser grym ut! Tror @Clark Kent kan ha en riktigt bra idé med att ha flera tavlor att byta mellan om det går att lösa.
För övrigt relativt skitsäker på att Eriksson har fel. Det är en 101.
Maila Sinn, enda sättet att få rätt svar.
Jag kommer kalla dem 101 tills jag dör.
Vad har ni för info jag missat som gör er så säkra på att det är en 101:a?Ja, jag får göra det. Ok...jag kommer skriva 101 från och med nu också
Men vad tror du om kronan, och vilka olika varianter har du sett när du har letat? Kan det vara så att den har funnits olika originalkronor till olika årsmodeller av 101:n?
Eller är det mer troligt att jag har en utbyteskrona på min.....101:a
Ta gärna fler bilder i olika miljöer. Kul att se hur tavlan skiftas under olika ljus.Har nu försökt ta bättre bilder under en halvtimme, det går inte. Jag och safir/Sunburst Kommer helt enkelt inte överrens. Tavlan är dock helgrym irl.
Precis så. Ingen vet och det finns de som kallar dem både och. Oavsett vad den hette från fabrik så är de ofta benämnda som 101 och de är collectable och värdefulla oavsett vad.Vad har ni för info jag missat som gör er så säkra på att det är en 101:a?
När jag grävde ner mig på internet ang. denna modell för några år sedan tyckte jag mycket pekade på att den skulle felaktigt ha blivit kallad 101:a, något som senare blivit en "sanning" som det så lätt blir på nätet.
Tyska Sinn-nördar har vad jag kommer ihåg bekräftat korrekt modellbeteckning med Helmut himself. Känns som en ok källa för mig även om gubben börjar komma till åren.
Men varför kalla den för något som kan vara fel?Precis så. Ingen vet och det finns de som kallar dem både och. Oavsett vad den hette från fabrik så är de ofta benämnda som 101 och de är collectable och värdefulla oavsett vad.
Vem vet om det är fel? Om de överlag är kända som 101 så är det väl enkelt? 103 syftar ofta på helt andra klockor som är mycket mindre åtråvärda.Men varför kalla den för något som är fel?
103 syftar ofta på helt andra klockor som är mycket mindre åtråvärda.