Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Haha jag kände faktiskt hur fel det va but I had to do it!Och där sjönk nivån... Fabulous får inte vara i de närmsta efterföljande poster från kognitiv dissonans. Faktiskt
Grattis! Stenhård!Nu när denna tråden är en K&S tråd så kan den ju få vara en Good Guy tråd också. Träffade @Lumbeno som hastigast och högg en magisk klocka. Trevligt på alla sätt o vis. Tack.
Riktigt fin!Från tidigare idag...
Riktigt grym!Från tidigare idag...
verkligen fin!Från tidigare idag...
För övrigt relativt skitsäker på att Eriksson har fel. Det är en 101.Från tidigare idag...
För övrigt relativt skitsäker på att Eriksson har fel. Det är en 101.
Sjukt och sjukt irriterande.Den här har förresten den märkligaste GMT-visaren. Den sitter fäst i timvisaren så den visar konstant -1h. Någon som har en bra teori varför det är så?
Den här har förresten den märkligaste GMT-visaren. Den sitter fäst i timvisaren så den visar konstant -1h. Någon som har en bra teori varför det är så?
1: Han på insta har taggat alla sina bilder med både 101, 102 och 103.Men vad säger du tex om avsaknaden av den rutiga kronan? Min saknar också märkning på locket, där det i en av de få recensioner av 101 som jag har hittat står "Swiss made" och ett serienummer.
http://forums.watchuseek.com/f24/sinn-101-review-414144.html
Den person som jag har flest vintage Sinn och som även är bakant med Helmut himself har ju postat bilder på min klocka som har klassar som 103B, (och iofs även 101 om jag tolkar hans inlägg korrekt):
https://www.instagram.com/vintage_sinn_collector/
Sen så kommer Eriksons info från MW som nyligen köpt en likadan klocka, och som jag förstår det har han berättat för de på Erikson att det är en 103. Återigen, detta är vad jag har fått berättat och inte förstahandsinformation.
https://www.instagram.com/wallhagen/?hl=sv
1: Han på insta har taggat alla sina bilder med både 101, 102 och 103.
2: Pratade med MW om hans 101 samma dag som han köpte den, då benämnd 101 (men han kan ju ändrat sig).
3: Om man är polare med någon bara för att man har en instabild med någon så har jag massa coola kompisar.
Sommar-/vintertid?
Finns inget som heter vintertidSommar-/vintertid?
Vintertid 1 500’ träffar på GoogleFinns inget som heter vintertid
Maila Sinn, enda sättet att få rätt svar.1. Här till exempel har han bara benämnt den som 103b.
2. Ok, vet du om det är Sotheby´s i Stockholm han har flyttat vidare till eller håller han till utomlands?
3. Bekant och polare än väl inte samma sak Menar bara att en hängiven tysk Sinn-samlare som redan träffat Helmut troligtvis har lättare att få information än random Clark Kent från Schweden.
Egentligen spelar modellbeteckningen mindre roll i avseendet hur mycket jag tycker om klockan. Den ser ju exakt ut som de Sinn 101 som jag har suttit och drömt om, (bortsett från kronan), men det är klart att det är kul att spika till 100% vilken modell det är.
Maila Sinn, enda sättet att få rätt svar.
Jag kommer kalla dem 101 tills jag dör.
Vintertid 1 500’ träffar på Google
Normaltid 400’
Ok, sen när blev Google någonting man går efter ?Vintertid 1 500’ träffar på Google
Normaltid 400’
Jag tycker kronan är skit samma, är ju en vanlig boett där man bytte krona för att täta klockan vid service, säkert bara en äldre eller nyare krona som någon tyckte passade boetten. De flesta du ser på bilder hos samlare är säkert bytta. Bara att köpa en ny och stasha den gamla om du vill.Ja, jag får göra det. Ok...jag kommer skriva 101 från och med nu också
Men vad tror du om kronan, och vilka olika varianter har du sett när du har letat? Kan det vara så att den har funnits olika originalkronor till olika årsmodeller av 101:n?
Eller är det mer troligt att jag har en utbyteskrona på min.....101:a
Jag tycker kronan är skit samma, är ju en vanlig boett där man bytte krona för att täta klockan vid service, säkert bara en äldre eller nyare krona som någon tyckte passade boetten. De flesta du ser på bilder hos samlare är säkert bytta. Bara att köpa en ny och stasha den gamla om du vill.
Riktigt bra! Bättre bilder på tavlan imorgon önskas.Precis packat upp mina första Sinn, en Sinn 556i m och är väldigt nöjd med första intrycket!
Stort tack Richard och @ERIKSON URHANDEL för grym service och för att ni kunde skicka den då jag inte har haft tid att åka förbi butiken.
Grattis! Sjukt härlig tavla!Precis packat upp mina första Sinn, en Sinn 556i m (mocha) och är väldigt nöjd med första intrycket!
Stort tack Richard och @ERIKSON URHANDEL för grym service och för att ni kunde skicka den då jag inte har haft tid att åka förbi butiken.
Absolut, fixar det imorgon, svårt att ta bra bilder under varmvitt ledljus.Riktigt bra! Bättre bilder på tavlan imorgon önskas.
Tack, håller med. Tycker det är konstigt att ingen annan kör den här, eller kanske finns någon?Grattis! Sjukt härlig tavla!
Precis packat upp mina första Sinn, en Sinn 556i m (mocha) och är väldigt nöjd med första intrycket!