• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Annars går det lika bra med tandkräm.:D

Repade min 103:a och då drog jag med lite tandkräm, funkade mycket bra!
IMG_2506.JPG
IMG_2535.JPG
Har ingen koll på Sinn men den där är i mitt tycke grymt fin.

Inte om det är en 103A/B med Valjoux 726. ;)

Tycker det är minst lika intressant med korrekt ref då den till skillnad från pris är konstant inför framtiden. Om Helmut säger att det är en 103B kan vi väl försöka få internet att haka på också.
@Clark Kent , lova att tagga den rätt när du postar bilder. :)
Så länge som folk förstår. Det känns spontant viktigare än att saker blir rätt på något sätt när det gäller samlarobjekt. Inte den första gången saker eventuellt benämns fel.

Så länge som folk förstår. Det känns spontant viktigare än att saker blir rätt på något sätt när det gäller samlarobjekt. Inte den första gången saker eventuellt benämns fel.
Önskar jag kunde ta det lika laid back som du..
Lite förvånad själv faktiskt över mitt engagemang i detta, tror det var @yonsson ´s inlägg om "gissningar" och "detta är en.." som provocerat mig något :rolleyes:

Vad skönt. Men känns inte som om du fick våndas speciellt länge. Känslan att hitta den ökar med kvadraten av tiden den varit försvunnen.

Jo tack jag vet....trodde att jag hade tappat bort en annan klocka en gång som jag sen hittade längst in i en fårskinnstoffla som jag plockat fram för att det börjat bli kallt. Den var "borta" i flera månader :)

Jag brukar minnas när jag väl hittar klockorna jag gömt hur jag tänkte, men den här gången är det blankt :)
Ikea var oskyldiga alltså ;) Det är ju fascinerande hur du kan släpa med dig klockan hem från Ikea och sedan gömma den för dig själv för att sedan vara övertygad om att den är kvar på Ikea :D

Skönt att den är tillbaka och att du nu sitter på en finfin Sinnsamling! Oavsett vad som diskuterats tidigare så tycker jag att du är en bra ambassadör för Sinn och jag tycker att du förtjänar de två nykomlingarna :)

Tillbaka
Topp