Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Undrar om ett MN-strap skulle fungera på 140b?
Undrar om ett MN-strap skulle fungera på 140b?
Är den så tung? Jag tycker inte att MN är såå elastiskt men de kanske skiljer sig åt också.Jag har ett sånt, men är inte så förtjust i det. Det är lite för elastiskt för klockan, den är rejält tung
Är den så tung? Jag tycker inte att MN är såå elastiskt men de kanske skiljer sig åt också.
Hur gick det med läderbandet, har du kommit på hur du ska demontera länken?
Lika men ändå så olika Tycker det är intressant att se hur Sinnloggan har förändrats över tiden också.Sorry att jag spammar på med nästan likadana bilder, men jag tycker att det blev bra ljus på kontoret. Jag gillar verkligen att alla tre koreograferna har olika upplägg på tavlan. 144st med Valjoux 7750, 103B med Valjoux 726 och 140B som jag förresten börjar tro kan ha modellnamn 141 med ett Lemania 5012.
Jaa, Oj vad snygg den där tunna Sinn-loggan var! Me like!Lika men ändå så olika Tycker det är intressant att se hur Sinnloggan har förändrats över tiden också.
Att låta de få återvända till Tyskland en sväng är nog det förnuftigaste även om det inte är det roligaste. Får se vad utlåtandet blir!Planen är att ta båda klockorna till en urmakare så snart som möjligt, så jag väntar lite med att testa olika band. 140 bör ju se tiptop ut inuti men behöver säkert lite ny olja medan 103B säkert är i behov av en service. Sen omfattningen av den får man se, men Werner på ABC i Stockholm tyckte att den var för trög i uppdraget.
Det hade ju varit kul att hitta en urmakare på hemmaplan så att man kanske hade kunnat få vara med när de öppnades upp så att man hade kunnat fota, men det kanske är lika bra att skicka till Sinn i Tyskland. Det måste ju vara enklast när det kommer till reservdelar.
Han ändra inlägget med vikten, se ovan
Vunnit på lotto?Puh...har fått nys om en full-set Ezm1 med både box och papper där jag kommer få heads-up och en chans på första tjing om den ska säljas.
Däremot har jag inte fått veta vilken av varianterna det är, men jag hoppas på den med 3H-märkningen.
Vunnit på lotto?
Du ligger inte på latsidan direkt!
Turen borde inte räcka till att vinna den blå 556 också om nu inte @Clark Kent har kontakter djupt inom Svenska spelVunnit på lotto?
Du ligger inte på latsidan direkt!
Vad jag önskar mig i julklapp? Tja, den här lilla boxen vore inte så tokig att få inslagen Ezm2 Hydro GSG9.
EDIT: Lästips: http://www.deskdivers.com/Site/EZM.html
Vad jag önskar mig i julklapp? Tja, den här lilla boxen vore inte så tokig att få inslagen Ezm2 Hydro GSG9.
Håller med @sinner, Det skulle vara oerhört svårt att inte känna sig stenhård med den där!Tror på riktigt att jag skulle gå ut i skogen och leka Rambo om jag hade den lådan
Du verkar ha etablerat en fin kontakt med Fru Fortuna så det där är väl en fullt rimlig önskanVad jag önskar mig i julklapp? Tja, den här lilla boxen vore inte så tokig att få inslagen Ezm2 Hydro GSG9.
Du verkar ha etablerat en fin kontakt med Fru Fortuna så det där är väl en fullt rimlig önskan
Visst finns det mycket intressant utanför KS också, det gäller bara att ha tiden och engagemanget för att mäkta med att "konsumera" det också. För mig faller det på tidenEzm1 är via en amerikan på ett annat forum. Världen utanför KS har precis öppnats för mig och det är otroligt vad mycket spännande det finns där ute
Visst finns det mycket intressant utanför KS också, det gäller bara att ha tiden och engagemanget för att mäkta med att "konsumera" det också. För mig faller det på tiden
Det är ju helt sant att man kan byta tid mot tid.Jo, så är det ju till viss del. Men jag tänker att om jag surfar lite mindre Lifestyle på KS och lite fler utländska forum istället så blir det ju status quo med tiden
Edit: Sen är ju tyvärr läsbarheten på andra forum inte i närheten av KS så det krävs mer koncentration vilket inte alltid är min starka sida.
Där får man ju säga att @daviden lyckats väldigt bra!Edit: Sen är ju tyvärr läsbarheten på andra forum inte i närheten av KS så det krävs mer koncentration vilket inte alltid är min starka sida.
Det är ju helt sant att man kan byta tid mot tid.
Jag har bara läst vissa trådar på andra forum och visst är KS ett föredöme när det kommer till struktur. Överblicken är väl en större barriär än språket på andra forum, eller så är det en vanesak. Har inte stannat upp tillräckligt länge för att bedöma det.
Där får man ju säga att @daviden lyckats väldigt bra!
Brukar kolla wus några gånger i månaden men tröttnar rätt fort.
...och movember och höstdeppression och.... kör bara!Tack för bild och lästips. Ligger en box på eBay som uppges vara komplett. Visserligen nästan 28k - å andra sidan är det ju snart både fars dag och jul...
You had me at helloHaha, exakt. Har också en liten son som fyller år: ”Titta vad pappa har för fint. Tänkte förvalta den åt dig ett tag. Om tio år är den din. Kanske. Grattis!”