• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

IMG_20171106_142758.jpg

Är den så tung? Jag tycker inte att MN är såå elastiskt men de kanske skiljer sig åt också.
Hur gick det med läderbandet, har du kommit på hur du ska demontera länken?

Planen är att ta båda klockorna till en urmakare så snart som möjligt, så jag väntar lite med att testa olika band. 140 bör ju se tiptop ut inuti men behöver säkert lite ny olja medan 103B säkert är i behov av en service. Sen omfattningen av den får man se, men Werner på ABC i Stockholm tyckte att den var för trög i uppdraget.

Det hade ju varit kul att hitta en urmakare på hemmaplan så att man kanske hade kunnat få vara med när de öppnades upp så att man hade kunnat fota, men det kanske är lika bra att skicka till Sinn i Tyskland. Det måste ju vara enklast när det kommer till reservdelar.

Han ändra inlägget med vikten, se ovan :)

Sorry att jag spammar på med nästan likadana bilder, men jag tycker att det blev bra ljus på kontoret. Jag gillar verkligen att alla tre koreograferna har olika upplägg på tavlan. 144st med Valjoux 7750, 103B med Valjoux 726 och 140B som jag förresten börjar tro kan ha modellnamn 141 med ett Lemania 5012.

fullsizeoutput_c1e.jpeg
IMG_20171106_123449.jpg
IMG_20171106_123904.jpg

Sorry att jag spammar på med nästan likadana bilder, men jag tycker att det blev bra ljus på kontoret. Jag gillar verkligen att alla tre koreograferna har olika upplägg på tavlan. 144st med Valjoux 7750, 103B med Valjoux 726 och 140B som jag förresten börjar tro kan ha modellnamn 141 med ett Lemania 5012.

fullsizeoutput_c1e.jpeg
IMG_20171106_123449.jpg
IMG_20171106_123904.jpg
Lika men ändå så olika :) Tycker det är intressant att se hur Sinnloggan har förändrats över tiden också.

Planen är att ta båda klockorna till en urmakare så snart som möjligt, så jag väntar lite med att testa olika band. 140 bör ju se tiptop ut inuti men behöver säkert lite ny olja medan 103B säkert är i behov av en service. Sen omfattningen av den får man se, men Werner på ABC i Stockholm tyckte att den var för trög i uppdraget.

Det hade ju varit kul att hitta en urmakare på hemmaplan så att man kanske hade kunnat få vara med när de öppnades upp så att man hade kunnat fota, men det kanske är lika bra att skicka till Sinn i Tyskland. Det måste ju vara enklast när det kommer till reservdelar.

Han ändra inlägget med vikten, se ovan :)
Att låta de få återvända till Tyskland en sväng är nog det förnuftigaste även om det inte är det roligaste. Får se vad utlåtandet blir!

Puh...har fått nys om en full-set Ezm1 med både box och papper där jag kommer få heads-up och en chans på första tjing om den ska säljas.
Däremot har jag inte fått veta vilken av varianterna det är, men jag hoppas på den med 3H-märkningen.

Vunnit på lotto? :D
Du ligger inte på latsidan direkt! :)

Som Göran Person en gång sa: "Den som är satt i skuld är icke fri" Utan att överdriva är jag belagd med tunga bojor för tillfället :)

Jag har inte fått någon egentlig prisindikation på den än, så risken är att det drar iväg för mycket men om det skulle lyckas så ryker Ezm3 garanterat.

Visst finns det mycket intressant utanför KS också, det gäller bara att ha tiden och engagemanget för att mäkta med att "konsumera" det också. För mig faller det på tiden :)

Jo, så är det ju till viss del. Men jag tänker att om jag surfar lite mindre Lifestyle på KS och lite fler utländska forum istället så blir det ju status quo med tiden :)

Edit: Sen är ju tyvärr läsbarheten på andra forum inte i närheten av KS så det krävs mer koncentration vilket inte alltid är min starka sida.

Jo, så är det ju till viss del. Men jag tänker att om jag surfar lite mindre Lifestyle på KS och lite fler utländska forum istället så blir det ju status quo med tiden :)

Edit: Sen är ju tyvärr läsbarheten på andra forum inte i närheten av KS så det krävs mer koncentration vilket inte alltid är min starka sida.
Det är ju helt sant att man kan byta tid mot tid.
Jag har bara läst vissa trådar på andra forum och visst är KS ett föredöme när det kommer till struktur. Överblicken är väl en större barriär än språket på andra forum, eller så är det en vanesak. Har inte stannat upp tillräckligt länge för att bedöma det.

Det är ju helt sant att man kan byta tid mot tid.
Jag har bara läst vissa trådar på andra forum och visst är KS ett föredöme när det kommer till struktur. Överblicken är väl en större barriär än språket på andra forum, eller så är det en vanesak. Har inte stannat upp tillräckligt länge för att bedöma det.

Där får man ju säga att @daviden lyckats väldigt bra!
Brukar kolla wus några gånger i månaden men tröttnar rätt fort.

Ja, tidigare så har jag inte orkat mer än 5 minuter innan jag har återvänt till KS. Dessutom är det bättre drag i Sinn-tråden här än på WUS där det är så pass uppsplittrat och det allmänt intrycket blir att det är rätt så såsigt och långsamt. Det bra snack som jag har haft nu med ett par personer är heller inte publikt, utan har varit i mail efter att jag har ställt någon fråga eller visat intresse för en annons. Sen har det i sin tur tagit samtalet vidare i helat andra riktningar än vad som först var. När det gäller Ezm1 så var det inte ens Sinn som jag först började maila om.

Tillbaka
Topp