• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Joooo....kalascool ju :D

Tokigt men roligt! Sinn med Bling är inte riktigt min grej, men för 1950 Euro skulle jag nog slå till pga av dess proviniens :)

Förresten! Ska till Sundbyberg i morgon och är solokvist på kvällen.
Är det någon som vill bjuda min på öl, eller vin? (kan i värsta fall betala själv)
Tänker att jag frågar i Sinntråden där de trevliga människorna finns.

Den stod som reserverad men har gjort det ett tag så jag mailade på chans om köparen kanske hade dragit sig ur affären, men icke. Det där hade blivit min varje dag-beater utan tvekan. Fy f-n vad coolt att gå omkring med Helmuts egen Sinn.

EDIT: Vilken tid är du i Sumpan? Har en kompis som kommer över och ska hjälpa mig att med en byggpryl, och jag har väntat ett tag på det då han är så jäkla busy så jag vill inte boka om heller.

IMG_1659.PNG

Rätt bra skick:rolleyes:

Jaha det lät ju bra! Vem är det som tar sig an den?

Robert på Tidlösa Ur. Han är dessutom certifierad på Sjöö Sandström så han har full koll på hur han ska laga min ena Chronolink-tavla.
141 ska också dit så småningom men det får bli en i taget. I och för sig tror jag att 141 är i större behov av service då den har legat still i ca 40 år men jag är mer ivrig att få bära 103:n.

Robert på Tidlösa Ur. Han är dessutom certifierad på Sjöö Sandström så han har full koll på hur han ska laga min ena Chronolink-tavla.
141 ska också dit så småningom men det får bli en i taget. I och för sig tror jag att 141 är i större behov av service då den har legat still i ca 40 år men jag är mer ivrig att få bära 103:n.
Okej! Var det Erikson som tipsade om honom? :)

Är det bestämt nu att det är 103b och 141 som du köpt? :)

Här kommer lite bilder från olika vinklar på min Sinn 143. Eller jag tror iallafall att det är en Sinn 143, jag kan inte hitta något annat exemplar som har gråa subdials, och de flesta andra verkar också ha en färgskala från 0-10 min. I övrigt är den dock identisk med de jag har sett. Enligt detta:
IMG_1641.JPG

Mitt exemplar:
IMG_1669.JPG
IMG_1661.JPG
IMG_1663.JPG
IMG_1664.JPG
IMG_1665.JPG
IMG_1666.JPG

Här kommer lite bilder från olika vinklar på min Sinn 143. Eller jag tror iallafall att det är en Sinn 143, jag kan inte hitta något annat exemplar som har gråa subdials, och de flesta andra verkar också ha en färgskala från 0-10 min. I övrigt är den dock identisk med de jag har sett. Enligt detta:
IMG_1641.JPG

Mitt exemplar:
IMG_1669.JPG
IMG_1661.JPG
IMG_1663.JPG
IMG_1664.JPG
IMG_1665.JPG
IMG_1666.JPG

Ja, många har ju regatta-markeringarna i rött och blått. Coolt att det är ett aluminium-case :)

Du får maila till Sinn och fråga angående de grå sub-dialsen, det kanske är någon spännande historia bakom :)

Hur fungerar kronograf-funktionerna?
Ja, det vore kul att göra det! Kanske är någon speciell version som bara tillverkades till flygvapnet? :) Alla funktionerna är 100 %. Däremot så funderar jag på varför det är dubbla chronografvisare. Någon som har någon aning? :)

Tillbaka
Topp