Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nää, eller...
Tokigt men roligt! Sinn med Bling är inte riktigt min grej, men för 1950 Euro skulle jag nog slå till pga av dess proviniens
Förresten! Ska till Sundbyberg i morgon och är solokvist på kvällen.
Är det någon som vill bjuda min på öl, eller vin? (kan i värsta fall betala själv)
Tänker att jag frågar i Sinntråden där de trevliga människorna finns.
Fantastisk! Grattis till den.
Rätt bra skick
Tack! Ja, den är sjukt bra.. Dessvärre fick två klockor ur samlingen lämna till förmån för denna, men det var det värtFantastisk! Grattis till den.
Rätt bra skick
Det vore riktigt kul!Stort grattis!!! Vi får ha Sinn vintage-GTG snart
Det vore riktigt kul!
Jaha det lät ju bra! Vem är det som tar sig an den?Min 103B åker iväg på service, men den åker inte till Tyskland utan till Uppsala så den kommer inte vara borta i fyra månader. Så behöver du serva så finns det på hemmaplan.
Jaha det lät ju bra! Vem är det som tar sig an den?
Okej! Var det Erikson som tipsade om honom?Robert på Tidlösa Ur. Han är dessutom certifierad på Sjöö Sandström så han har full koll på hur han ska laga min ena Chronolink-tavla.
141 ska också dit så småningom men det får bli en i taget. I och för sig tror jag att 141 är i större behov av service då den har legat still i ca 40 år men jag är mer ivrig att få bära 103:n.
Okej! Var det Erikson som tipsade om honom?
Det kommer lite senare ikväll. Är iväg och tränar just nuNope....det var @Rozzy
Ta gärna kort på din klocka lite får sidan så att man kan se den coola bezelrings-lösningen.
Nej, vanlig Sinn-GTG låter bättre, alldeles för få som har vintage.Stort grattis!!! Vi får ha Sinn vintage-GTG snart
Är nog där vid 19-19:30 ca.Joooo....kalascool ju
EDIT: Vilken tid är du i Sumpan? Har en kompis som kommer över och ska hjälpa mig att med en byggpryl, och jag har väntat ett tag på det då han är så jäkla busy så jag vill inte boka om heller.
Jag tänkte också på det. Skulle de ha blivit tre annars eller?Nej, vanlig Sinn-GTG låter bättre, alldeles för få som har vintage.
Är det bestämt nu att det är 103b och 141 som du köpt?Robert på Tidlösa Ur. Han är dessutom certifierad på Sjöö Sandström så han har full koll på hur han ska laga min ena Chronolink-tavla.
141 ska också dit så småningom men det får bli en i taget. I och för sig tror jag att 141 är i större behov av service då den har legat still i ca 40 år men jag är mer ivrig att få bära 103:n.
Hur kom du på att du skulle ha just den? Var det @Clark Kent som förmedlade kontakt?
Rätt bra skick
Det var tillfället som gjorde det. Blev erbjuden att byta till mig den av @SeikosthlmHur kom du på att du skulle ha just den? Var det @Clark Kent som förmedlade kontakt?
Är det bestämt nu att det är 103b och 141 som du köpt?
Kul att få klarhet och kunna släppa den sakenJa, det var de två som jag köpte från första början och det finns inga planer på fler. Är rätt säker att alla från den säljaren är sålda nu.
EDIT: Inser nu att du menar referenserna Ja, 103B är säker....141 måste jag undersöka lite till men är så gott som säker
Kul att få klarhet och kunna släppa den saken
Helt rätt att försöka! Hoppas att han förstår andemeningen i alla fall.Har mailat till han Sinn Vintage Collector men ännu inget svar. Han kanske inte förstod min skoltyska iofs
Just det ja, han knep ju en. Kul att du fick chansen på den!Det var tillfället som gjorde det. Blev erbjuden att byta till mig den av @Seikosthlm
Här kommer lite bilder från olika vinklar på min Sinn 143. Eller jag tror iallafall att det är en Sinn 143, jag kan inte hitta något annat exemplar som har gråa subdials, och de flesta andra verkar också ha en färgskala från 0-10 min. I övrigt är den dock identisk med de jag har sett. Enligt detta:
Mitt exemplar:
Ja det påverkar vikten på klockanJa, många har ju regatta-markeringarna i rött och blått. Coolt att det är ett aluminium-case
Ja det påverkar vikten på klockan
Ja, det vore kul att göra det! Kanske är någon speciell version som bara tillverkades till flygvapnet? Alla funktionerna är 100 %. Däremot så funderar jag på varför det är dubbla chronografvisare. Någon som har någon aning?Du får maila till Sinn och fråga angående de grå sub-dialsen, det kanske är någon spännande historia bakom
Hur fungerar kronograf-funktionerna?