• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Jag har inte hunnit med något sådant alls i helgen. Men 101/103...nä, jag är fortfarande inte säker, går så pass bra att man inte märker av några större avvikelser över dagen. Kronograferna går och nollställer perfekt. Den är en smula trög att dra upp men jag har å andra sidan inget att jämföra med. Jag tänkte åka förbi Werner i veckan och se om han vill öppna och titta hur det ser ut.
En klocka kan hålla tiden bra men ändå vara torr och i akut behov av service.

En klocka kan hålla tiden bra men ändå vara torr och i akut behov av service.

Ja, jag har bestämt mig för att serva den på en gång så är man safe. Kan tydligen ta mellan 3-4 månader hos Sinn så planen är att skicka nu och så kommer den tillbaka lagom till våren.

Werner ville inte serva men tyckte att den kändes trögare i uppdraget än vad den borde. Inget facit så klart men jag kommer njuta av den ännu mer nyservad.

Ja, jag har bestämt mig för att serva den på en gång så är man safe. Kan tydligen ta mellan 3-4 månader hos Sinn så planen är att skicka nu och så kommer den tillbaka lagom till våren.

Werner ville inte serva men tyckte att den kändes trögare i uppdraget än vad den borde. Inget facit så klart men jag kommer njuta av den ännu mer nyservad.
Framförallt skönt att slippa känslan av att den kan "braka ihop" när som helst :)

Härlig stämningsbild. Hur känns det nu efter någon vecka? Fortfarande nöjd och några speciella tankar kring klockan?
Den känns kanonbra. Den håller tiden kanonbra. Ligger på +2,7 sek/dygn i nuläget. Verkar bli mer och mer exakt för varje dag.
Stabil pjäs, gedigen. Mycket lätt att läsa av tiden. Jag gillar den mörkgråa tonen på stålet, folk tror det är titan. Vridringen är sådär lite glappig som folk anmärkt på, men jag tycker det ger än mer känsla av att den är tänkt att användas som ett verktyg. 60-click bezel var jag lite tveksam till, men så här i efterhand, varför i allsin dar har man 120-click bezel.. 60 är sååå mycket enklare att hantera och mycket mer praktiskt.

Sen håller jag med om att glaset kan bli lite smudgy sådär, men dock ett icke-problem.

All-in-all, mycket nöjd. Denna pjäsen stannar tills kidsen får den.

IMG_1640.JPG
Gav finelinken en andra chans. Börjar gilla mer och mer!

Det sk-t sig tyvärr...men nu jäklar ska den hittas. En helt fantastiskt medlem i Ezm-familjen, nämligen...Ezm4.
Så mycket som är rätt på den....destrokrona och pushers, pulsometer, perfekta 40mm, en tavla som man aldrig kommer att se sig trött på. Vill helt enkelt ha men den kostar en del så då ryker både Ezm3 och 144st om det blir aktuellt.

499830503_1350b6c7d1_b.jpg

6118-4.jpg

Det sk-t sig tyvärr...men nu jäklar ska den hittas. En helt fantastiskt medlem i Ezm-familjen, nämligen...Ezm4.
Så mycket som är rätt på den....destrokrona och pushers, pulsometer, perfekta 40mm, en tavla som man aldrig kommer att se sig trött på. Vill helt enkelt ha men den kostar en del så då ryker både Ezm3 och 144st om det blir aktuellt.

499830503_1350b6c7d1_b.jpg

6118-4.jpg
Den var minst sagt lite annorlunda och den har en särskild dragningskraft :)
Under vilka år producerades den?

Edit: Såklart tråkigt att det sket sig :(

Det här måste förresten vara den ultimata oxymoronen i klockvärden...lyxtool DeLuxe, Sinn 142 - Diamond Edition!!!

Upp i rymden och jobba i de mest ogästvänliga förhållanden som är möjligt för en människa...men gör det med bling :D
Som jag förstår det så kommer den ursprungligen från Helmut´s egen samling och såldes för det i sammanhanget galet billiga priset 1.950Euro.
Notera diamanten över Sinn....snacka om pricken över i:et :)

Armbanduhr_Sinn_142_St_3_Diamanten_oben_internet.png

Armbanduhr_Sinn_142_St_3_Diamanten_unten_internet.png

Det här måste förresten vara den ultimata oxymoronen i klockvärden...lyxtool DeLuxe, Sinn 142 - Diamond Edition!!!

Upp i rymden och jobba i de mest ogästvänliga förhållanden som är möjligt för en människa...men gör det med bling :D
Som jag förstår det så kommer den ursprungligen från Helmut´s egen samling och såldes för det i sammanhanget galet billiga priset 1.950Euro.

Nää, eller... :facepalm:

Tokigt men roligt! Sinn med Bling är inte riktigt min grej, men för 1950 Euro skulle jag nog slå till pga av dess proviniens :)

Förresten! Ska till Sundbyberg i morgon och är solokvist på kvällen.
Är det någon som vill bjuda min på öl, eller vin? (kan i värsta fall betala själv)
Tänker att jag frågar i Sinntråden där de trevliga människorna finns.

Tillbaka
Topp