• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Den här bilden är tagen från katalogen. Gissa att Sinn kör samma säkerhetsmarginal med alla modeller. Skönt att veta att klockan är safe ner till 1250meter om man skulle glömma bort att hålla koll på djupmätaren när man dyker med U1 :)

Skärmavbild 2017-11-20 kl. 19.38.14.png
 
Katalogen är verkligen full med info. Vet inte vilka de andra dykarklockorna är, men det blir hyfsat tydligt hur effektivt oljan tar bort reflektioner under vatten. Tool!!!!

Skärmavbild 2017-11-20 kl. 19.45.06.png
 
Säkert dum fråga, men hur många klockor testas för tryck eller nedfrysning etc? Kör man något ex ur varje batch, eller hur kvalitetssäkrar man varje modell?

Jag blir mer och mer sugen på att åka ner och försöka styra upp så att man kan få komma in i det allra heligaste och ställa tusen frågor.
Och självklart bjuda Awesome Sinn-girl på kaffe och apfelstrudel :)
 
@Greven Som trådskapare, vad tycker du om möjligheten att lägga "stickys" i ditt första inlägg?

Tänker tex att man kan länka till extra matnyttiga poster, legendariska trådar så som "Frös ner min Sinn" och länkar till info från andra forum. På rak arm skulle man kunna länka till årets katalog, de recensioner på KS som gäller Sinn och till Vintage Sinn Collectors hemsida för de som vill läsa mer om vintage och Helmut. Bara ett par exempel, men jag tror att det skulle kunna bli bra. Dock hänger det ju på att du vill ta dig an det och att du även kan tänka dig att vara kvalitétsgodkännare :)

Vet inte om det finns något intresse hos övriga för något sådant? Vad säger alla?
 
@Greven Som trådskapare, vad tycker du om möjligheten att lägga "stickys" i ditt första inlägg?

Tänker tex att man kan länka till extra matnyttiga poster, legendariska trådar så som "Frös ner min Sinn" och länkar till info från andra forum. På rak arm skulle man kunna länka till årets katalog, de recensioner på KS som gäller Sinn och till Vintage Sinn Collectors hemsida för de som vill läsa mer om vintage och Helmut. Bara ett par exempel, men jag tror att det skulle kunna bli bra. Dock hänger det ju på att du vill ta dig an det och att du även kan tänka dig att vara kvalitétsgodkännare :)

Vet inte om det finns något intresse hos övriga för något sådant? Vad säger alla?
Bra idé så fler kan grotta ner sig i Sinn.:)
 
Bra att Du redan grubblar. Man vill ju inte krångla till ett beslut som hela tiden känts naturligt ;-)
skäggethaddock.jpg

Jag tycker att de båda klockorna paradoxalt nog kompletterar varandra, så det självklara KS-svaret är ju att Du borde köpa båda två... Otroligt fina är de.
I såna fall blir det en 3a och antingen en 13 eller 1a:)
 
Minns inte vem sjutton det var som gillade den här modellen?

EDIT: Kom på att det var ju @Facegravy men att det inte var exakt där här men väldigt lik...

P6141977.jpg

Fulsnygg, hade lätt köpt!

Dennna var det @Facegravy gillade.:)
IMG_3158.JPG


Mysig. En sån hade jag velat ärvt. Inte typ som att jag skulle köpt en själv. Men en såndär modell som man hade kunnat lätt bära om någon släkting hade haft den.


Ja @AdrianO den där är döläcker. Varför var den limiterad :drowning:
 
@Greven Som trådskapare, vad tycker du om möjligheten att lägga "stickys" i ditt första inlägg?

Tänker tex att man kan länka till extra matnyttiga poster, legendariska trådar så som "Frös ner min Sinn" och länkar till info från andra forum. På rak arm skulle man kunna länka till årets katalog, de recensioner på KS som gäller Sinn och till Vintage Sinn Collectors hemsida för de som vill läsa mer om vintage och Helmut. Bara ett par exempel, men jag tror att det skulle kunna bli bra. Dock hänger det ju på att du vill ta dig an det och att du även kan tänka dig att vara kvalitétsgodkännare :)

Vet inte om det finns något intresse hos övriga för något sådant? Vad säger alla?
Låter som en bra idé. Låt oss som gentlemen ta första dialogen över PM och överlägga kring strategi och utförande.
 
Hur tar jag reda på referensen till min polerade/borstade finelänk till 104?

Kikar på hemsidan men hittar inte. Måste ha referensen så jag kan beställa en till halvlänk :)
 
Hur tar jag reda på referensen till min polerade/borstade finelänk till 104?

Kikar på hemsidan men hittar inte. Måste ha referensen så jag kan beställa en till halvlänk :)

Jag tror att den heter MET-10, men jag är inte helt hundra. Tror att det enklaste är att maila och fråga Erikson, de har kanske en halvlänk hemma att skicka och det är ju ändå samma pris och kanske till och med billigare då jag gissar att frakten från Tyskland blir dyrare än inom Sverige.
 
Tillbaka
Topp