• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Finns UX även i titanutförande?
Är även länken i titan i så fall?

Sinns moderna titanare ska vara:
T1
T2
103 Ti
EZM 9 TESTAF
EZM 10 TESTAF

Har jag missat någon @Clark Kent ?

Det finns ju 243 som är i titan. Små rackare med 14 mm mellan luggarna
ti2.jpg

Bilagor

• ti.jpg
    ti.jpg
    46.5 KB · Visningar: 10
Är på jakt efter ett trevligt skinnarmband till min 103,a. Tips och trix vart jag kan inhandla detta? Vill har något tjockare, i och med att boetten är ganska fet. Brunt eller svart =D

Sinns moderna titanare ska vara:
T1
T2
103 Ti
EZM 9 TESTAF
EZM 10 TESTAF

Har jag missat någon @Clark Kent ?

What @Moorflax said :) Sen om man vill ha Sinn i titan så finns det ju en hel del hyfsat nytt men som har gått ur produktion som tex 144 och 203.

Det finns ju 243 som är i titan. Små rackare med 14 mm mellan luggarna
ti2.jpg

Är på jakt efter ett trevligt skinnarmband till min 103,a. Tips och trix vart jag kan inhandla detta? Vill har något tjockare, i och med att boetten är ganska fet. Brunt eller svart =D

Det finns väl tre huvudspår. Antingen kan du gå på Sinn´s egna band eller Hirsch som du kan handla av Erikson, (Hirsch överallt). Eller om du vill ha ett custom där du själv kan välja tjocklek, färg och sömmar så finns det tillverkare på forumet, tex @MickeJ som jag själv ska beställa av till min 103.

Jag gissar förresten att det blir svårt att få min 103B badbar igen. Sinn har inte kvar några packningar till kronan, så det är bara att hålla tummarna att urisen jag lämnat till har några kaniner i trollerihatten. Postar en gammal bild så länge och hoppas att han ringer snart och säger att den är färdig för att hämta :)

IMG_20171104_231626.jpg

Jag gissar förresten att det blir svårt att få min 103B badbar igen. Sinn har inte kvar några packningar till kronan, så det är bara att hålla tummarna att urisen jag lämnat till har några kaniner i trollerihatten. Postar en gammal bild så länge och hoppas att han ringer snart och säger att den är färdig för att hämta :)

IMG_20171104_231626.jpg
Har du inte andra klockor att bära vid bad?
Låt den där få leva ett skönt och torrt pensionärsliv istället :)

Den där gillade jag :) men får nöja mig med en länkbit som bör vara påväg :p

Just det ...hur var det med referensnumret då? Stämde MET-10? :)

Det värsta är när transporter kommer från långtbortistan. Jag betalar gärna ganska mycket mer för att kunna få saker på en gång när jag har köpt något, så eBay-köp från Australien är egentligen inte min grej :)

Hehe paketen minskar i storlek för oss @Clark Kent och @Bjoerlin76.

Men vi väntar alla klockrelaterade saker och det är alltid trevligt :)

Vet inte riktigt om den ref stämde. Skrev exakt till dom vilken modell 104 jag har och finelink polished/satinized halvlänk. Borde inte kunna misstolkas tycker jag.

Vem var det förövrigt som borrade nya mikrojusteringshål på sitt bitiga lås?

Mitt nyförvärv BB36 skulle må bra av ytterligare mikrojustering nämligen.

Hehe paketen minskar i storlek för oss @Clark Kent och @Bjoerlin76.

Men vi väntar alla klockrelaterade saker och det är alltid trevligt :)

Vet inte riktigt om den ref stämde. Skrev exakt till dom vilken modell 104 jag har och finelink polished/satinized halvlänk. Borde inte kunna misstolkas tycker jag.

Vem var det förövrigt som borrade nya mikrojusteringshål på sitt bitiga lås?

Mitt nyförvärv BB36 skulle må bra av ytterligare mikrojustering nämligen.

Det ar jag som gjorde det till min U1 fast ett 20mm viklås, men det blev inte riktigt bra första vändan så det är inte klart än tyvärr...

Vill man vara coolast med titandykare är det ju 8820T som gäller. Vem behöver inte en djupmätare liksom..
IMG_1387.PNG
IMG_1388.jpg

Ping @Clark Kent, skulle passa bra i din samling ;)

Det ligger faktiskt en på C24 nu :) Men den finns även helt utan de en röda U-Boat logotyper och den lockar mer. Finns även av variant med ett ännu större rött tryck på också. Men den finns definitivt med på listan över framtida köp :)

EDIT: Jag skulle också väldigt gärna vilja ha en Sinn med den där länken...den borde de göra en remake på, jag saknar verkligen ett tredje länkalternativ.

Senast ändrad:
Det ligger faktiskt en på C24 nu :) Men den finns även helt utan de en röda U-Boat logotyper och den lockar mer. Finns även av variant med ett ännu större rött tryck på också. Men den finns definitivt med på listan över framtida köp :)
Just den som är på bilderna.
Fel länk och box men annars i fint skick. Lite dyr också så klart.
Tror U-boat loggan var något släpp för den asiatiska marknaden. Tycker loggan matchar djupmätaren fint.

Just den som är på bilderna.
Fel länk och box men annars i fint skick. Lite dyr också så klart.
Tror U-boat loggan var något släpp för den asiatiska marknaden. Tycker loggan matchar djupmätaren fint.

Jag tror att länken är korrekt, det verkar vara samma som på den här 1:a generationens 156. Det är i och för sig inget S på spännet, men det tror jag bara tyder på att den är tidig. Ja, loggan är absolut ingen stor grej....hade jag haft råd hade jag klickat hem den där men nu är det köpstopp resten av året :)

156-12.jpg
156 back bracelet.jpg

Skärmavbild 2017-11-24 kl. 10.12.20.png

Jag tror att länken är korrekt, det verkar vara samma som på den här 1:a generationens 156. Det är i och för sig inget S på spännet, men det tror jag bara tyder på att den är tidig. Ja, loggan är absolut ingen stor grej....hade jag haft råd hade jag klickat hem den där men nu är det köpstopp resten av året :)

156-12.jpg
156 back bracelet.jpg

Skärmavbild 2017-11-24 kl. 10.12.20.png
Du har nog rätt.
IMG_1389.jpg

Dålig passning på ändlänkar på den som säljs.

@Geparden

Här är vad jag tror ett korrekt facit gällande modellbeteckningar och är även vad som går att läsa sig till på http://www.vintage-sinn-collector.de/index.html och också exakt vad du skrivit tidigare i tråden. När man läser runt på olika forum samt tittar i gamla annonser så finns det heller ingenting som säger att det här inte är det som stämmer.

Det ju mycket som skiljer sig, både case, tavlor och urverk. Så varför man ska envisas med att kalla 103B för 101 bara för att andra ofta gör det har jag svårt att förstå. Jag kan inte tänka mig att det skulle vara lika godtyckligt om vi pratade vintage Omega eller Rolex.

Samtliga bilder lånade från internet.

101 A, Valjoux 7723

Skärmavbild 2017-11-24 kl. 10.55.38.png

101 B, Valjoux 7723

Skärmavbild 2017-11-24 kl. 11.32.51.png

103 A Valjoux 72

Skärmavbild 2017-11-24 kl. 11.01.35.png

103 B, Valjoux 726

Skärmavbild 2017-11-24 kl. 11.04.26.png

Sen finns ju även 102 A och B som har ytterligare ett annat case, tavla och urverk...Valjoux 234/236. 102 finns även utan datum samt med de vanliga visarna.

Här ser man tydligt hur de olika modellerna skiljer sig åt vid en line-up. 101A, 102A, 103A.

28_011overallweb.jpg

Min 103B

IMG_20171106_123923.jpg

@Geparden

Här är vad jag tror ett korrekt facit gällande modellbeteckningar och är även vad som går att läsa sig till på http://www.vintage-sinn-collector.de/index.html och också exakt vad du skrivit tidigare i tråden. När man läser runt på olika forum samt tittar i gamla annonser så finns det heller ingenting som säger att det här inte är det som stämmer.

Det ju mycket som skiljer sig, både case, tavlor och urverk. Så varför man ska envisas med att kalla 103B för 101 bara för att andra ofta gör det har jag svårt att förstå. Jag kan inte tänka mig att det skulle vara lika godtyckligt om vi pratade vintage Omega eller Rolex.

Samtliga bilder lånade från internet.

101 A, Valjoux 7723

Skärmavbild 2017-11-24 kl. 10.55.38.png

101 B, Valjoux 7723

Skärmavbild 2017-11-24 kl. 11.32.51.png

103 A Valjoux 72

Skärmavbild 2017-11-24 kl. 11.01.35.png

103 B, Valjoux 726

Skärmavbild 2017-11-24 kl. 11.04.26.png

Sen finns ju även 102 A och B som har ytterligare ett annat case, tavla och urverk...Valjoux 234/236. 102 finns även utan datum samt med de vanliga visarna.

Här ser man tydligt hur de olika modellerna skiljer sig åt vid en line-up. 101A, 102A, 103A.

28_011overallweb.jpg

Min 103B

IMG_20171106_123923.jpg
Ska tilläggas att detta är då också bekräftat av Helmut själv med hjälp av hans egna papper från den tiden. Hoppas vi kan vända på tidigare missuppfattningar. Bra att ha en ägare med i båten, bara att tagga varenda bild med rätt ref.

Ska tilläggas att detta är då också bekräftat av Helmut själv med hjälp av hans egna papper från den tiden. Hoppas vi kan vända på tidigare missuppfattningar. Bra att ha en ägare med i båten, bara att tagga varenda bild med rätt ref.

Jag gör mitt bästa i alla fall :) Det är ju konstigt att det har blivit så som det är nu, när rätt information finns och det är så pass stor skillnad på klockorna som det ändå är.

Glömde fråga, har du verkligen sett den rena 8820 med djupmätare??

Det är absolut vanligare på modellen med U-Boat logotypen, men jag har sett ett par.

a910e94405bc00c9265224ba7149803c.jpg

Tillbaka
Topp