• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

När jag letade datum på WUS så var det ett antal som också hade reklamerat för luft i boetten, och det verkar som att Sinn generellt haft en generös policy med utbyte. Så din teori är nog fullt rimlig. När man har en mer avancerat funktion såsom oljefylld boett så bör man också vara mer generös med eventuella reklamationer för att inte riskera att få rykte om att ha en produkt som inte håller måttet.
Jag lutar också åt det hållet. Noch einmal, fantastische Sinn.
 
Jag lutar också åt det hållet. Noch einmal, fantastische Sinn.

Jag har fortfarande inte fått tummen ur och skickat ner din gamla Ezm3 till Tyskland apropå generös reklamationsbedömning.
Den är ju från Canada ursprungligen och har ett gäng ägare innan den hamnade hos mig. Trots det så har jag fått fraktsedel uppskickat till mig så att jag inte ska behöva betala frakt, plus att jag får datumskivan utbytt och med största sannolikhet kommer man titta över hela urverket. Och detta långt efter utgången garantiperiod.
 
Jag har fortfarande inte fått tummen ur och skickat ner din gamla Ezm3 till Tyskland apropå generös reklamationsbedömning.
Den är ju från Canada ursprungligen och har ett gäng ägare innan den hamnade hos mig. Trots det så har jag fått fraktsedel uppskickat till mig så att jag inte ska behöva betala frakt, plus att jag får datumskivan utbytt och med största sannolikhet kommer man titta över hela urverket. Och detta långt efter utgången garantiperiod.
Det är så man skapar trogna kunder.
 
Ja den där blev man ju lite sugen på. :)

DBD9D844-9770-4FB6-BCFD-D70A79E1FC67.jpeg
 
Tack för alla snabba och bra svar! Den här tråden kan man lita på :)



Jo, tanken har slagit mig. Å andra sidan är det väl funktion och tillämpning som är Sinns signum, snarare än gångprecision. Men gärna för mig. Tycker ofta det hänger samman.

Ja, det är ju lite poängen, speciellt med EZM, att visa tiden, inte bara tydligt utan även exakt! Vi håller tummarna för en tysk precisions-standard. Kan bli hur analt som helst! :bookworm::pompus::)
 
När jag letade datum på WUS så var det ett antal som också hade reklamerat för luft i boetten, och det verkar som att Sinn generellt haft en generös policy med utbyte. Så din teori är nog fullt rimlig. När man har en mer avancerat funktion såsom oljefylld boett så bör man också vara mer generös med eventuella reklamationer för att inte riskera att få rykte om att ha en produkt som inte håller måttet.
Det är helt sant. De vill inte hamna i en situation där deras teknologier blir ifrågasatta då förlorar de en stor del av sin usp.
 
Jag var inne där också men kunde inte se vad han hade för priser. Tittade även på CWC och Monkey swag. Beställde från den sistnämnda då det blev billigast efter att frakten var medräknad.

Är inte heller något fan av zulu men om jag köper en lite större klocka, typ UX, så skulle jag kanske kunna tänka mig ett.
Vilken klocka tänkte du använda ditt på?
Köpte du monkey swags egna nato också? Tycker dessa är riktigt bra och det skulle vara kul att höra vad du tycker om skillnaden mellan dessa och Phoenix i så fall.
 
Det ser betydligt mer lättburet ut efter moddningen :) Kan få lite skön karaktär också om du låter det fransa sig lite istället för att elda på den klippta änden.
Det är inte eldat någonstans så karaktär har de redan fått. Det har även blivit förpassat till lådan då de var för grovt och hårt ändå. Inget tålamod med det :p

Finelänken är så jäkla grym så den åker på snart igen. Ska testa ett canvas först bara :)
 
Köpte du monkey swags egna nato också? Tycker dessa är riktigt bra och det skulle vara kul att höra vad du tycker om skillnaden mellan dessa och Phoenix i så fall.
Det gjorde jag inte, hade inte en tanke på det faktiskt!
Har Singulars premium att jämföra med och de mest märkbara skillnaderna är att Singular är tjockare men mjukare medan Phoenix är tunnare och något strävare. Följsamheten är likvärdig.

Posta gärna en bild med monkey swags :)
 
Det är inte eldat någonstans så karaktär har de redan fått. Det har även blivit förpassat till lådan då de var för grovt och hårt ändå. Inget tålamod med det :p

Finelänken är så jäkla grym så den åker på snart igen. Ska testa ett canvas först bara :)
Kanske duger för trädgårdsarbete ;)
Jag vidhåller att ett grått cordura/canvas skulle bli bra till 104 :)

Om du tänker köpa Phoenix så kan du väl säga till, börja ångra att jag inte tog ett "Spectre" också. Vet inte om gasgasbones har det men om det är så kan du väl ge en heads up?
 
Kanske duger för trädgårdsarbete ;)
Jag vidhåller att ett grått cordura/canvas skulle bli bra till 104 :)

Om du tänker köpa Phoenix så kan du väl säga till, börja ångra att jag inte tog ett "Spectre" också. Vet inte om gasgasbones har det men om det är så kan du väl ge en heads up?
Ne de där zulut blir nog liggande eller sålt. Är så snäll mot mina klockor så när de väl vankas arbete i den formen åker ett favoritnato på så de kan få lite riktig patina nån jävla gång :p

Absolut. Är sugen redan nu :)
 
Det gjorde jag inte, hade inte en tanke på det faktiskt!
Har Singulars premium att jämföra med och de mest märkbara skillnaderna är att Singular är tjockare men mjukare medan Phoenix är tunnare och något strävare. Följsamheten är likvärdig.

Posta gärna en bild med monkey swags :)
Hittade en gammal bild när det sitter på en klocka som platsar i tråden. Finns fler bilder på andra klockor. Ganska tunna och mjuka, men lite glansigare än singular. Kvalitén känns riktigt bra. Har 3st i olika färger :)
20171013_113817-01.jpeg
 
Hittade en gammal bild när det sitter på en klocka som platsar i tråden. Finns fler bilder på andra klockor. Ganska tunna och mjuka, men lite glansigare än singular. Kvalitén känns riktigt bra. Har 3st i olika färger :)
20171013_113817-01.jpeg
Ser bra ut och snygg färg också :)
De ser ut att ligga i närheten av Singular i tjocklek. Tycker inte att Singular är bulkiga på något sätt, de är väldigt bekväma, men Phoenix är verkligen tunna. Det bygger knappt något på den dubbelvikta sidan.
DSC_3379.JPG
 
Ok...Sinn 903 vintage, vilken tycker ni är mest intressant i ett historiskt perspektiv?

De tidiga exemplaren som byggts delvis med Breitling-delar? Till exempel kan det finnas ex med Breitling-krona.

eller...

100% Sinn med samtliga delar tillverkade och märkta med Sinn.

Det vågräta datumfönstret med rött datum är verkligen mumma!

SIN 903A.jpg
 
Tillbaka
Topp