• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Den växer på en, den där modellen.
14781724720_e2f11efdb9_o.jpg
c1aff45fbfa9fdd2641c87cd3e7d9dc7.jpg
Håller med, men undrar om den blivit bättre utan rälsen.
Cool modell, aldrig sett förut.
 
Håller med, men undrar om den blivit bättre utan rälsen.
Cool modell, aldrig sett förut.

Limiterade till 50ex och släppt i Japan i samarbete med ett japanskt varuhus. Någon där har god smak för jag är 99% säker att det är samma som släppte den limiterade 356 där Flieger står horisontellt till vänster mitt på tavlan.

Edit: Bild

isetan1.jpg
 
Alltid velat prova en Sinn men det finns ingen AD i närheten av mig. Får väl dra uppåt någon dag för att testa! Känns som ett bra alternativ mot Longines HydroConquest och Oris Aquis som jag tittat på, på sistone. Vilka modeller för ca 16000 och nedåt ska jag hålla ögonen på?
 
Nejnej! Har haft en hektisk dag i skolan bara.

Måste fan ha en U1:a snart, kollar lite försiktigt efter en men köp blir nog efter jul.
IMG_2501.JPG
IMG_2502.JPG

Sitter perfekt på dig!

Alltid velat prova en Sinn men det finns ingen AD i närheten av mig. Får väl dra uppåt någon dag för att testa! Känns som ett bra alternativ mot Longines HydroConquest och Oris Aquis som jag tittat på, på sistone. Vilka modeller för ca 16000 och nedåt ska jag hålla ögonen på?

Om du ska ha en renodlad dykare under 16´så är det egentligen bara Ezm3 du har som alternativ, och den tangerar väl på kronan snudd på. U1 som @AdrianO har på armen ovanför kostar ett par tusenlappar till. Men Ezm3 är superkompetent med 50ATM´s vattentäthet, destrokrona och AR-fyllt case. Lånade bilder.

Sinn1.jpg
12700983034_3149c320f1.jpg
 
Sitter perfekt på dig!



Om du ska ha en renodlad dykare under 16´så är det egentligen bara Ezm3 du har som alternativ, och den tangerar väl på kronan snudd på. U1 som @AdrianO har på armen ovanför kostar ett par tusenlappar till. Men Ezm3 är superkompetent med 50ATM´s vattentäthet, destrokrona och AR-fyllt case. Lånade bilder.

Sinn1.jpg
12700983034_3149c320f1.jpg
Snyggt! Tack. Tar mig en titt på den.
 
Nejnej! Har haft en hektisk dag i skolan bara.

Måste fan ha en U1:a snart, kollar lite försiktigt efter en men köp blir nog efter jul.
IMG_2501.JPG
IMG_2502.JPG
Ja det är dags nu... :)
Alltid velat prova en Sinn men det finns ingen AD i närheten av mig. Får väl dra uppåt någon dag för att testa! Känns som ett bra alternativ mot Longines HydroConquest och Oris Aquis som jag tittat på, på sistone. Vilka modeller för ca 16000 och nedåt ska jag hålla ögonen på?
Köp en lätt begagnad U1:a. Jättemycket roligare än Longines och Oris.
 
Sitter perfekt på dig!
Tack! Det tycker jag också, väldigt skön på handleden.
Ja det är dags nu... :)

Köp en lätt begagnad U1:a. Jättemycket roligare än Longines och Oris.
Håller med, U1:an är så mycket roligare än Oris och Longines, dessutom får du hänga mer i KS bästa tråd @TobiasD!:)
Är dock lite osäker på hur den kändes på armen då det var ett tag sen. Ingen som vill låna ut sin U1:a till mig någon vecka?:D
 
Det är förresten galet kul att även Sandras kollegor har börjat kalla henne för Awesome Sinn-Girl :D

@ironcastle
Haha, jag vet inte om det spritt sig så långt, tolkades det så det jag skrev, uttryckte jag mig nog lite slarvigt.
Men hon är välbekant med epitetet. Feedbackade även deras (hennes) bemötande, vilket uppskattades såklart.
Hon vet att vi håller henne högt här på forumet :)
 
Tack! Det tycker jag också, väldigt skön på handleden.

Håller med, U1:an är så mycket roligare än Oris och Longines, dessutom får du hänga mer i KS bästa tråd @TobiasD!:)
Är dock lite osäker på hur den kändes på armen då det var ett tag sen. Ingen som vill låna ut sin U1:a till mig någon vecka?:D
Frågar det samma, vilken Sinn som helst faktiskt, håller på med att göra klockvideos på Youtube, länk: https://www.youtube.com/channel/UCix-LuwDPEzY2hrrh9xY0jg
 
En stilla undran; en stor del av anledningen till att UX:en sitter på min arm, är svärdvisarna, som jag tycker är bra läckra. Innan jag köpte den var jag skeptisk till att det var quartz, men när jag läste på om superquartz, olja i boetten samt som grädde på moset en bounce:ande sekundvisare och dessutom inte behöva dra upp, om man otrogen ett tag, ja då kände jag att jag var såld.

... men annars hade jag nog tittat åt en U1. Fast, och här kommer min undran, hur fasiken ska jag tänka för att falla för Legovisarna???? De ser ju för eländiga ut!!!
Tänk om den haft svärdvisare! Då hade jag redan haft en tror jag.
Vad ligger storheten i? Hjälp mig förstå!

När jag läste @Moorflax recension om pillesnopp-visarna på Legend diver så dog den för mig. Det samma känns som U1:an med sina Legovisare. Det är väl mindre dåligt än Longines:en, men ännu är de inget vidare i min bok. Hur tänker ni?
 
Senast ändrad:
Haha, jag vet inte om det spritt sig så långt, tolkades det så det jag skrev, uttryckte jag mig nog lite slarvigt.
Men hon är välbekant med epitetet. Feedbackade även deras (hennes) bemötande, vilket uppskattades såklart.
Hon vet att vi håller henne högt här på forumet :)

Jo då, jag pratade med henne idag. Hennes kollegor både vet om och roas av det :)
 
En stilla undran; en stor del av anledningen till att UX:en sitter på min arm, är svärdvisarna, som jag tycker är bra läckra. Innan jag köpte den var jag skeptisk till att det quartz, men när jag läste på om superquartz, olja i boetten och som grädde på moset en bounce:ande sekundvisare. och dessutom inte behöva dra upp, om man otrogen ett tag, ja då kände jag att jag var såld.

... men annars hade jag nog tittat åt en U1. Om, och här kommer min undran, hur fasiken ska jag tänka för att falla för Legovisarna???? De ser ju för eländiga ut!!!
Tänk om den haft svärdvisare! Då hade jag redan haft en tror jag.
Vad ligger storheten i? Hjälp mig förstå!

När jag läste @Moorflax recension om pillesnopp-visarna på Legend diver så dog den för mig. Det samma känns som U1:an med sina Legovisare. Det är väl mindre dåligt än Longines:en, men ännu är de inget vidare i min bok. Hur tänker ni?
Tja! Har själv U1 och var lite skeptisk i början, men älskar dem nu. De är unika, vilket är ganska ovanligt idag. Hade kännts fel att inte ha dem. MEN, U1 finns med svärdvisare a la UX också. Kolla Sinns hemsida.
 
En stilla undran; en stor del av anledningen till att UX:en sitter på min arm, är svärdvisarna, som jag tycker är bra läckra. Innan jag köpte den var jag skeptisk till att det quartz, men när jag läste på om superquartz, olja i boetten och som grädde på moset en bounce:ande sekundvisare. och dessutom inte behöva dra upp, om man otrogen ett tag, ja då kände jag att jag var såld.

... men annars hade jag nog tittat åt en U1. Om, och här kommer min undran, hur fasiken ska jag tänka för att falla för Legovisarna???? De ser ju för eländiga ut!!!
Tänk om den haft svärdvisare! Då hade jag redan haft en tror jag.
Vad ligger storheten i? Hjälp mig förstå!

När jag läste @Moorflax recension om pillesnopp-visarna på Legend diver så dog den för mig. Det samma känns som U1:an med sina Legovisare. Det är väl mindre dåligt än Longines:en, men ännu är de inget vidare i min bok. Hur tänker ni?
Har du sett visarna live? Jag hade lite svårt för dem på bild, men när jag såg dom i verkligheten blev jag helt såld. Ser nästan ut att vara målade på tavlan ibland. Asballa!
 
Tillbaka
Topp