• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Ne jag har ju inte gjort det ännu. Tänkte beställa från Gasgasbones då han verkar billigast men inte blivit av.

Blir ju ännu mer sugen nu dock :) slog till på ett 5-ring zulu från Josef B nu när han hade rea. Brukar inte ha mkt för Zulu då de blir bulkigt som du säger men tänkte ge det en chans igen nu när de var billigt.
Jag var inne där också men kunde inte se vad han hade för priser. Tittade även på CWC och Monkey swag. Beställde från den sistnämnda då det blev billigast efter att frakten var medräknad.

Är inte heller något fan av zulu men om jag köper en lite större klocka, typ UX, så skulle jag kanske kunna tänka mig ett.
Vilken klocka tänkte du använda ditt på?
 
Jag håller på att falla dit på en 556 med pärlemo-tavlan, sizen och renheten är svårslagen :hungry:
Någon som har knipit en sådan och kan bjussa på nån bild?

Förresten, vad är den allmänna konsensus om Sinns oem-gummi och viklås?
Det har förekommit några här i tråden under senare tid så bläddra tillbaka ett par sidor så kommer du hitta bilder :)
Garanterat ett bra och roligt köp!
 
Jag var inne där också men kunde inte se vad han hade för priser. Tittade även på CWC och Monkey swag. Beställde från den sistnämnda då det blev billigast efter att frakten var medräknad.

Är inte heller något fan av zulu men om jag köper en lite större klocka, typ UX, så skulle jag kanske kunna tänka mig ett.
Vilken klocka tänkte du använda ditt på?
Han tar 10 pund för dom enfärgade. Plus 4,5pund frakt vad jag kan förstå.

Tänkte testa zulu på Sinn 104. Cwc dykarn och min sarg007. Helt enkelt alla mina klockor med 20mm mellan bandhornen :)
 
Jag håller på att falla dit på en 556 med pärlemo-tavlan, sizen och renheten är svårslagen :hungry:
Någon som har knipit en sådan och kan bjussa på nån bild?

Förresten, vad är den allmänna konsensus om Sinns oem-gummi och viklås?

Om du ska ha gummi och viklås till 556 ska du definitivt välja det lilla claspet, dvs något av de två på den undre raden. Det stora kommer bli oproportionerligt stort i jämförelse med boetten. Lånade bilder.

sinnclasp2.jpg


medium_739035-fs-new-sinn-556-on-rubber.jpg
 
Hej alla sinners!
Jag har alltid (sen mitt klockintresse tog fart igen) tyckt att Sinn är riktigt coola och att de har sjukt många intressanta modeller!
Nu har jag kommit på att jag "behöver" en stenhård Sinn på jobbet...
Men har svårt att få en bra överblick av modeller som skulle fylla den platsen bra...
Har sett den här
IMG_3698.PNG

Och den är stört cool!
Finns det fler modeller som ni vill tipsa om som har dessa fyra komplikationer?
Kronograf/UTC/datum/vridring?
Mottager även tacksamt förslag på modeller som inte har allt det ovan men som har några och passar bra när man jobbar på havet...
 
Hej alla sinners!
Jag har alltid (sen mitt klockintresse tog fart igen) tyckt att Sinn är riktigt coola och att de har sjukt många intressanta modeller!
Nu har jag kommit på att jag "behöver" en stenhård Sinn på jobbet...
Men har svårt att få en bra överblick av modeller som skulle fylla den platsen bra...
Har sett den här
IMG_3698.PNG

Och den är stört cool!
Finns det fler modeller som ni vill tipsa om som har dessa fyra komplikationer?
Kronograf/UTC/datum/vridring?
Mottager även tacksamt förslag på modeller som inte har allt det ovan men som har några och passar bra när man jobbar på havet...
UX
 
Kan du inte bjussa på lite bilder i varierande vinklar på den där pärlemotavlan, jag är svettigt sugen men behöver se lite fler bilder :hungry:

Du kan gå tillbaka till sidan 240 i tråden och bläddra dig framåt. Överst är @Pojken från Götet ´s paketöppning av pärlemortavlan.
Hej alla sinners!
Jag har alltid (sen mitt klockintresse tog fart igen) tyckt att Sinn är riktigt coola och att de har sjukt många intressanta modeller!
Nu har jag kommit på att jag "behöver" en stenhård Sinn på jobbet...
Men har svårt att få en bra överblick av modeller som skulle fylla den platsen bra...
Har sett den här
IMG_3698.PNG

Och den är stört cool!
Finns det fler modeller som ni vill tipsa om som har dessa fyra komplikationer?
Kronograf/UTC/datum/vridring?
Mottager även tacksamt förslag på modeller som inte har allt det ovan men som har några och passar bra när man jobbar på havet...

Finns några varianter på 103 som passar in på din spec om tanken är att du ska köpa nytt från AD.

103-Ti-DIAPAL_V.jpg
103-Ti-UTC-IFR_V.jpg


U1/U2 kan ju aldrig bli fel om du ska ha en tålig beater på havet, och med U2 får du ju dessutom en andra tidszon. Finns även med svarta bezelringar.

4085045617_e9d28cafcd_b.jpg
 
Hej alla sinners!
Jag har alltid (sen mitt klockintresse tog fart igen) tyckt att Sinn är riktigt coola och att de har sjukt många intressanta modeller!
Nu har jag kommit på att jag "behöver" en stenhård Sinn på jobbet...
Men har svårt att få en bra överblick av modeller som skulle fylla den platsen bra...
Har sett den här
IMG_3698.PNG

Och den är stört cool!
Finns det fler modeller som ni vill tipsa om som har dessa fyra komplikationer?
Kronograf/UTC/datum/vridring?
Mottager även tacksamt förslag på modeller som inte har allt det ovan men som har några och passar bra när man jobbar på havet...
757 Diapal är ju helrätt! Kände och klämde på den på mini Basel men kände att den var lite för grå för min smak. Ballt som sjutton med grov, 22 mm finelink.
 
Hej alla sinners!
Jag har alltid (sen mitt klockintresse tog fart igen) tyckt att Sinn är riktigt coola och att de har sjukt många intressanta modeller!
Nu har jag kommit på att jag "behöver" en stenhård Sinn på jobbet...
Men har svårt att få en bra överblick av modeller som skulle fylla den platsen bra...
Har sett den här
IMG_3698.PNG

Och den är stört cool!
Finns det fler modeller som ni vill tipsa om som har dessa fyra komplikationer?
Kronograf/UTC/datum/vridring?
Mottager även tacksamt förslag på modeller som inte har allt det ovan men som har några och passar bra när man jobbar på havet...

Beror helt på jobb hur stenhård du skall vara och i vilken bransch.
I finansbranschen får du träna one-liners för att var tuff ;)o_O:angel::banghead:.

Träna på detta "Jag brukar börja med en optionsposition med en delta-(riktnings) position som går över till en gammaposition."

Efter det kan du bära finansklockan med stolthet.. I Sinns fall 6000...
IMG_0302.JPG


Edit, noterade att du efterfrågar klockor för havet.... Kör Sinn 240 med tidvattenbezel, my fifty-fifty cents...

Kompletterar med bild på den...
IMG_0128.JPG
 
Senast ändrad:
Du kan gå tillbaka till sidan 240 i tråden och bläddra dig framåt. Överst är @Pojken från Götet ´s paketöppning av pärlemortavlan.


Finns några varianter på 103 som passar in på din spec om tanken är att du ska köpa nytt från AD.

103-Ti-DIAPAL_V.jpg
103-Ti-UTC-IFR_V.jpg


U1/U2 kan ju aldrig bli fel om du ska ha en tålig beater på havet, och med U2 får du ju dessutom en andra tidszon. Finns även med svarta bezelringar.

4085045617_e9d28cafcd_b.jpg
Ja U2 är en het kandidat, men är svag för kronografer! Har svårt för U1ans visare...
Ux är oxå en hård kandidat, men är lite tveksam till att behöva skicka den till Tyskland för att byta batteri...
Tack för alla övriga inputs! Sinn har helt klart otroligt många modeller som spänner över många kategorier!
 
Ja U2 är en het kandidat, men är svag för kronografer! Har svårt för U1ans visare...
Ux är oxå en hård kandidat, men är lite tveksam till att behöva skicka den till Tyskland för att byta batteri...
Tack för alla övriga inputs! Sinn har helt klart otroligt många modeller som spänner över många kategorier!

Får helt enkelt hålla utkik efter en sådan beg...
Är det någon som har koll på om det finns någon försäljare i Gbg?

Räcker med att skicka den vart sjunde år däremot :)

Det är bara Erikson Urhandel i Sundbyberg/Stockholm som säljer Sinn i Sverige. Du får ta en utflykt hit helt enkelt :)
 
Det var elegant, funkar till både vardag och fest :)
Har tittat på band på watch gecko men har inte köpt något än. Hur upplever du kvaliteten?
Jovars, har inte jättemycket erfarenhet av olika kvaliteter på band och sådär men jag tycker nog att de känns ganska bra, har ett 22mm Zuludiver läderband till min SKX som jag haft sen januari som känns väldigt bra, mjukt och fint.

Passa på när det är rea så är det helt klart prisvärt. :cool:
 
Ja U2 är en het kandidat, men är svag för kronografer! Har svårt för U1ans visare...
Ux är oxå en hård kandidat, men är lite tveksam till att behöva skicka den till Tyskland för att byta batteri...
Tack för alla övriga inputs! Sinn har helt klart otroligt många modeller som spänner över många kategorier!
Att skicka en UX till Tyskland efter ca 7 år är varken dyrt eller krångligt. Sannolikt billigare än att serva en automatare.
 
Ja U2 är en het kandidat, men är svag för kronografer! Har svårt för U1ans visare...
Ux är oxå en hård kandidat, men är lite tveksam till att behöva skicka den till Tyskland för att byta batteri...
Tack för alla övriga inputs! Sinn har helt klart otroligt många modeller som spänner över många kategorier!
Batteriet håller i sju år, så det inget att tänka på :)
 
Tillbaka
Topp