• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Ja, vi kör väl en sväng när du har vägarna förbi R-hyttan. :)

Bra idé men jag håller inte med om att den passar bättre. Men jag behåller gärna min teg-länk.
]

Menar inte att det ser fel ut, men i och med att du vill behålla din och att det finns en på köp&sälj som är obehandlat så är det ju win-win :)

Sinn-GTG på Elsas nästa år skulle ju vara roligt!
 

Moody

Rolex
Finns inget problem :D

F3204EA1-887F-4D88-8204-7BE9DAEE330B.jpeg


17C7B5EF-40D8-4411-B10C-01975ED38E0E.jpeg
Fan vad sugen man blir av bilderna...
 

leiden

Rolex
Skrollade förbi denna variant av U212 på Instagram.
LE 200 ex, släpptes 2009 vad det verkar. Självklart en asiatisk LE.
Sinn Ultimate U - The hour glass edition.

Screenshot_20171216-094041.png


Supercool tycker jag! Lägg märke till ubåten på tavlan, läckert!
En annan rolig sak med denna är att varje certifikat är undertecknat av Lothar Schmidt himself, übercool! :)
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Skoj med fler UX. Kompletterar med denna snöbild.

10493BDC-7255-405E-97EF-F3829FE27044.jpeg

Läsbarheten på UX är verkligen helt fantastisk!

Skrollade förbi denna variant av U212 på Instagram.
LE 200 ex, släpptes 2009 vad det verkar. Självklart en asiatisk LE.
Sinn Ultimate U - The hour glass edition.

Screenshot_20171216-094041.png


Supercool tycker jag! Lägg märke till ubåten på tavlan, läckert!
En annan rolig sak med denna är att varje certifikat är undertecknat av Lothar Schmidt himself, übercool! :)

Cool även om jag föredrar den vanliga 212:n. Men coolt med undertecknat cert...man kanske skulle chansa och skicka ner alla cert till Frankfurt och be om autograf :)
 
Senast ändrad:

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Så om du skulle lugna @hisingen , vad händer tex om man betalar med PayPal och det visar sig att paketet är tomt, klockan är trasig eller att det är något annat som verkligen inte stämmer. Jag är också nyfiken :) Hur lång tid har man på sig att "klaga"...hinner man tex låta en uris titta på klockan?
Man gör en polisanmälan och skickar in kopia till ebay om det finns ebay money back guarantee. Vips så finns pengarna tillbaka på kontot. Jag har behövt utnyttja det en gång när jag fick en tom klockbox i ett omtejpat paket.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Ubåt på tavlan :)
Skulle kunna klistra in en bild men törs inte ;)

Aha...men repetition är ju oundvikligt i den här lilla ankdammen :) Klistra på...jag tipsar GSG om vart Elsas ligger ;)

Det som är extra coolt med Sinn´s 212 är ju den direkta kopplingen till ubåtar på riktigt, (nu vet jag inte om det är samma med Panerai iofs), då det är samma ubåtsstål i klockan som i den tyska ubåts-klassen 212.

"The background and exceptionally sturdy case of the German submarine steel, unparalleled in its remarkable resistance to seawater and anti-magnetic quality, sets the inspiration and creation of the U Series. Exclusively for Sinn, the steel supplier of Howaldtswerke-Deutsche Werft and Nordseewerke Emden GmbH shipyards are supplying the watchmaker with smaller amounts of exactly the same steel of which the world’s most modern non-nuclear submarines are made – the new submarine class 212 of the German Navy."

600px-U_34_in_Fahrt.jpg


 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Man gör en polisanmälan och skickar in kopia till ebay om det finns ebay money back guarantee. Vips så finns pengarna tillbaka på kontot. Jag har behövt utnyttja det en gång när jag fick en tom klockbox i ett omtejpat paket.

Jag har faktiskt haft dig som ledstjärna när jag har börjat handla på eBay! Jag tänker att om dina paket kommer fram med äkta Breitling´s från Ryssland, Rumänien, Långtbortistan och alla exotiska stället du hittar dina klockor, så borde jag vara safe när jag köper från USA och Österrike :)
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Jag har faktiskt haft dig som ledstjärna när jag har börjat handla på eBay! Jag tänker att om dina paket kommer fram med äkta Breitling´s från Ryssland, Rumänien, Långtbortistan och alla exotiska stället du hittar dina klockor, så borde jag vara safe när jag köper från USA och Österrike :)
Cool. Med money back guarantee känns det rätt safe. Kommer inte ihåg vilket skumt land just denna kom ifrån, men den blev stulen i Sverige inom postens hantering. Sverige är inte bättre än något annat land. När paketen kommer till Sverige så vägs de på nytt och det sätts på en svensk fraktsedel. Denna svenska fraktsedel var uppbruten och kartongen omtejpad, dessutom vägde paketet mindre än när den först blev vägd i Sverige.
 

dalle

Panerai
2-Faktor
Är sjukt sugen på en Sinn. Vill ju kunna vara en del av denna fina gemenskap.. :angel:
Ingen som funderar på att sälja sin 556? :rolleyes: Skicka ett PM i så fall!
 

demondave

Rolex
Skrollade förbi denna variant av U212 på Instagram.
LE 200 ex, släpptes 2009 vad det verkar. Självklart en asiatisk LE.
Sinn Ultimate U - The hour glass edition.

Screenshot_20171216-094041.png


Supercool tycker jag! Lägg märke till ubåten på tavlan, läckert!
En annan rolig sak med denna är att varje certifikat är undertecknat av Lothar Schmidt himself, übercool! :)

Grymt bra! Med den storleken och ubåt på tavlan behöver jag inte köpa Panna @Palenkovich :D

Ska bara hitta en.. och pengar.
 
Topp