Ja det förstår jag, nästan dubbel glädje bara för detDet går utmärkt att fråga så klart Den är från eBay och det känns faktiskt extra skönt att den inte har varit inblandad i Sinn-gate.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja det förstår jag, nästan dubbel glädje bara för detDet går utmärkt att fråga så klart Den är från eBay och det känns faktiskt extra skönt att den inte har varit inblandad i Sinn-gate.
Sinn-gate?Det går utmärkt att fråga så klart Den är från eBay och det känns faktiskt extra skönt att den inte har varit inblandad i Sinn-gate.
Sinn-gate?
Japp! Hela grejen med arvegodsen blev väldigt lustig.Hehe, det var ju lite småroligt att läsa alla surmulna kommentarer av diverse besserwissrar
Snudd på ofattbar trippel och det sätt den uppstod på gör det hela ännu häftigareStämmer bra...101B, 103B och 141:n. Jag är glad nu i efterhand att det inte blev av med affären av 101A för då hade jag aldrig haft möjlighet att köpa den här som är den som verkligen ville ha. Som @Geparden tröstande skrev när jag missade affären så var det meningen
EDIT: @AdrianO Nej, 256:n ser ju gammal ut men är en 2000-talare.
Bravo!Hade tänkt spara det här till mitt 4tusende inlägg...men jag kan inte hålla mig Ups knackade precis på dörren och paket från Wien överlämnades. Tyvärr är alla förutsättningar för anständiga foton borta tills imorgon och nytt dagsljus.
EDIT 2: Blev visst lite ivrig så att jag glömde skriva ref. 101B från mitten av 70-talet. Så nu finns det en Sinn 101 på forumet.......på riktigt
Men den är i ett makalöst skick! Det finns ett fel med kronan eller om det är gängningen i boetthalsen som behöver åtgärdas. Jag skulle gissa att det inträffade för längesedan och att dåvarande ägaren stoppade undan den istället för att laga. Men den går fint och kronografen fungerar och nollställer perfekt. Serienummer stämmer överens med vad den ska ha och det är ju coolt att den har kapacitet att bli vattentät till 20atm.
EDIT: Så @AdrianO hade fel @Geparden och @leiden PM:ade rätt svar
Sa ju det! Awesome Sinn hirl har gjort sig förtjänt av sitt namn igen.Fick svar från Sinn btw, de skulle absolut åtgärda fläcken under garanti, det är bara att höra av mig om/när jag vill gå vidare med det.
Holy smoke!Hade tänkt spara det här till mitt 4tusende inlägg...men jag kan inte hålla mig Ups knackade precis på dörren och paket från Wien överlämnades. Tyvärr är alla förutsättningar för anständiga foton borta tills imorgon och nytt dagsljus.
EDIT 2: Blev visst lite ivrig så att jag glömde skriva ref. 101B från mitten av 70-talet. Så nu finns det en Sinn 101 på forumet.......på riktigt
Men den är i ett makalöst skick! Det finns ett fel med kronan eller om det är gängningen i boetthalsen som behöver åtgärdas. Jag skulle gissa att det inträffade för längesedan och att dåvarande ägaren stoppade undan den istället för att laga. Men den går fint och kronografen fungerar och nollställer perfekt. Serienummer stämmer överens med vad den ska ha och det är ju coolt att den har kapacitet att bli vattentät till 20atm.
Holy smoke!
Det var väl tidernas rökare, va!?
Stoooort grattis till den!
Nu blir det nudlar resten av året, eller? Behöver du sälja av ett viklås till 22mm gummiband är jag redo
Stort grattis! Den ser riktigt trevlig ut. Ska den lämnas bort för service och fixning av kronan inom kort?Hade tänkt spara det här till mitt 4tusende inlägg...men jag kan inte hålla mig Ups knackade precis på dörren och paket från Wien överlämnades. Tyvärr är alla förutsättningar för anständiga foton borta tills imorgon och nytt dagsljus.
Fan va snyggt! Stort grattis! Den som väntar på något gott...Hade tänkt spara det här till mitt 4tusende inlägg...men jag kan inte hålla mig Ups knackade precis på dörren och paket från Wien överlämnades. Tyvärr är alla förutsättningar för anständiga foton borta tills imorgon och nytt dagsljus.
Stort grattis! Den ser riktigt trevlig ut. Ska den lämnas bort för service och fixning av kronan inom kort?
Fan va snyggt! Stort grattis! Den som väntar på något gott...
Tittar du efter nya objekt?Jag trodde att den 240 GZ som gick som passaround var Sinn´s första klocka med tidvatten-bezel....men döm om min förvåning när den här dök upp. 142 GZ från sent 90-tal och sen när jag tittade på Sinn´s hemsida så finns den ju till och med med i arkivet. Cool oavsett
Ja den där boettformen satt bra på handleden. Men tidvattenkomplikationen var det många som var tveksamma inför.Jag trodde att den 240 GZ som gick som passaround var Sinn´s första klocka med tidvatten-bezel....men döm om min förvåning när den här dök upp. 142 GZ från sent 90-tal och sen när jag tittade på Sinn´s hemsida så finns den ju till och med med i arkivet. Cool oavsett
Grattis till en till grym Sinn!Tänkte på när arvegodset var på tapeten i tråden.
Don't go there!Grattis till en till grym Sinn!
Vilken sida ska man gå till för att läsa om arvegodset?
På mindre än två månader har vi avverkat ca 65 sidor i Sinntråden
Hade tänkt spara det här till mitt 4tusende inlägg...men jag kan inte hålla mig Ups knackade precis på dörren och paket från Wien överlämnades. Tyvärr är alla förutsättningar för anständiga foton borta tills imorgon och nytt dagsljus.
Grattis till en till grym Sinn!
Vilken sida ska man gå till för att läsa om arvegodset?
Stort grattis och äntligen hittade du din ögonsten! =)
Grattis till en fantastiskt fin klocka. Det är kul att läsa om ditt och övriga sinn fanboys engagemang, kunskap och hejarop i denna trådHade tänkt spara det här till mitt 4tusende inlägg...men jag kan inte hålla mig Ups knackade precis på dörren och paket från Wien överlämnades. Tyvärr är alla förutsättningar för anständiga foton borta tills imorgon och nytt dagsljus.
Den här tyckte jag var riktigt fräck!Jag trodde att den 240 GZ som gick som passaround var Sinn´s första klocka med tidvatten-bezel....men döm om min förvåning när den här dök upp. 142 GZ från sent 90-tal och sen när jag tittade på Sinn´s hemsida så finns den ju till och med med i arkivet. Cool oavsett
Den här tyckte jag var riktigt fräck!
Gillar verkligen 60 min kronograf med centrumvisare. Har det med vilket urverk det är, eller går det att modifiera i princip vilken kronograf som helst för att visa på det sättet? Tänker om man ska söka/leta efter en klocka med det, vad är lättast att leta efter? Specifikt urverk, eller bara typ kronografensminutvisaresittericentrum?
Grattis! Riktig fin, estetiken i de äldre Sinn är verkligen vacker.Tackar x 2
Trevligt med lite dagsljus, men bandet måste bort omedelbart!
Ny på forumet. Stort fan av Sinn, men har ingen för tillfället. Gillar Sinn 356 och U1 modellerna speciellt.