• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Det kan vi motorcyklister också men då måste vi åka bil och det är inte lika kul.

Jag är såndär bilist, man får göra det bästa av det helt enkelt :)

Men en vårträff, när sommardäcken åkt på M2:an och ni tvåhjulingar är avrostade och klara låter som en grym idé.

Vi har ju passerat årets kortaste dag idag, så nu är är det tiiiiidig vår i min värld.
 
Labbade lite med U1:an ikwell. Passade OK på nato/zulu men bäst på H-länken. Iom att U1:an är lite rund undertill så blir den lite top-heavy på tunna band. Rejäla doningar behövs här.

IMAG4666.jpg
IMAG4667.jpg
IMAG4668.jpg
IMAG4670.jpg
IMAG4672.jpg
IMAG4674.jpg
IMAG4675.jpg
 
Skulle nog funka bra med tjockt canvas-band, gärna s.k. distressed. Finns en del på strap code men 600kr för ett band är lite mentalt koko. :) Någon som vet var det finns billigare?
 
Senast ändrad:
20171222_162313.jpg

So happy to finally be able to post in this thread! And super happy with the watch too! Anyone no where to look to find info on vintage sinn? This was a total spontaneous shop so I haven' looked into it much, but from what I can understand sinn started producing the 144 in 1974. I was surprised to see that the caseback is marked waterproof, which i hope is correct, and should indicate a pretty early example. It also doesn' have pulse on the tachy, which normally it does in all the pictures I've seen, and that might help narrow down the time period.. .
Ed. Lumen lyser svag men inte så jätte svag. Möjigt att de hade stor lägger av baklocker och klockan är inte lika gammlt? o_O
 
Senast ändrad:
Cool bild...ser ju ut som att index mellan 11 och 6 har fått en fin patina :)

God jul så här lite i förskott...jag gissar att jag kommer titta in lite imorgon också.

EDIT: Hoppas verkligen att tomten kommer med en ny mobil så att man kan börjat drägliga bilder igen.

IMG_20171223_164828.jpg
Äh, det är bara redigeringen - ingen patina än. :)
Men det kommer ju bli fint en dag. ;)
 
Ja tänk om det blir ett hårt paket i år.....men blir nog som vanligt inget relaterat till varken Sinn eller klockor.
God jul o tack för mkt underhållning här!
 
Imponerade handarbete @engst :) Den där boningen skulle nog sälja bättre än KS-pinnen om du började massproducera :D

God jul till dig och alla här i tråden, hoppas att hela gänget får en riktigt fin jul :heart:

I wish. Bonaden fastnade i min Tradera-sökning på "Sinn", men jag bommade tyvärr auktionens sluttid.
Tack @Clark Kent för årets många inlägg i tråden, alltid präglade av kunskap och gott humör :happyhappy:
 
Tillbaka
Topp