• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Börjar bli mer och mer sugen på att låta denna stanna ett tag till.
IMAG3145.jpg
 
Nu har jag polerat bort yttre AR beläggningen på min 556i. Visst kan glaset fånga lite mer reflektioner nu än innan, men det anser jag att det lätt var värt för att bli av med alla microrepor och att det sög åt sig fläckar. Va dock ett jävla jobb att få bort allt.
20171028_140733-01.jpeg
 
Jag tror den kommer va mörk, nästan svart. Sen kommer det blå fram i solljus. Ganska exakt som 103 a sa b.

Tror att den nästan kan vara snäppet mörkare om man ska gå efter reklambilderna. Ska bli kul att se den hur som helst...skulle inte våga mig på en beställning innan man har sett den live.

Nu har jag polerat bort yttre AR beläggningen på min 556i. Visst kan glaset fånga lite mer reflektioner nu än innan, men det anser jag att det lätt var värt för att bli av med alla microrepor och att det sög åt sig fläckar. Va dock ett jävla jobb att få bort allt.
20171028_140733-01.jpeg

Coolt :) Tog du några bilder mitt i projektet?
 
Tror att den nästan kan vara snäppet mörkare om man ska gå efter reklambilderna. Ska bli kul att se den hur som helst...skulle inte våga mig på en beställning innan man har sett den live.



Coolt :) Tog du några bilder mitt i projektet?
Nej tyvärr inte. Hade planerat det, men så blev jag så inne i det jag höll på med att det glömdes bort :banghead: inget jag skulle göra om AR är I bra skick dock, men har ruskigt svårt för ett safirglas son inte ser perfekt ut i alla vinklar :)
 
En strumpa som tappat sin polare, autosol och en jävla massa gnuggande. Hade kramp i handen när jag var klar. Tog säkert en timme att få bort allt. Så får man vara jäkligt noga med maskering så man inte polerar glasringen dessutom.
Hur gammal är den där klockan? Tänker på vilken "version" av AR som sitter på den.
Var det inte klurigt att putsa nära ytterkanten?

Någon som vet när Sinn bytte till nuvarande version av AR?
 
Hur gammal är den där klockan? Tänker på vilken "version" av AR som sitter på den.
Var det inte klurigt att putsa nära ytterkanten?

Någon som vet när Sinn bytte till nuvarande version av AR?
Från 2015. Jo det var riktigt klurigt i ytterkant faktiskt. Maskerade av glasringen och gnuggade som fan tills tejpen började släppa, då maskerade jag av tvättade bort allt och så började jag om igen. Krävs fruktansvärd envishet för att lyckas med bra resultat tror jag :)
 
Har länge sneglat på 556 Anniversary, pga den ideala storleken för mig och den grå tavlan. MEN... har samtidigt tyckt att texten på tavlan liknar en dödsruna när det är skrivet i det formatet, vilket har varit lite avtändande. Men jag känner ändå habegäret till en liten dressig Sinn, och nu upptäckte jag nya 556 I B! :woot:
556-I-B_V.jpg
556-Anniversary_V.jpg
 
Från 2015. Jo det var riktigt klurigt i ytterkant faktiskt. Maskerade av glasringen och gnuggade som fan tills tejpen började släppa, då maskerade jag av tvättade bort allt och så började jag om igen. Krävs fruktansvärd envishet för att lyckas med bra resultat tror jag :)
Du måste verkligen ha varit motiverad :D
 
IMG_6358.JPG
Hej!
Har ärvt ett antal klockor av min morfar som jobbade med flygplan på en flotta. Skulle behöva lite hjälp att kolla värdet på dessa. Någon som vet?
Jag spottade en Facebook annons om dessa ur, såg samtidigt att det fanns fler annonser som pekade på att det är ett dödsbo så jag skrev till säljaren att om de är äkta så har de ett helt annat värde än de 1000 kr som begärdes. Jag skrev till säljaren att han borde ställa frågan om värde här på klocksnack istället eftersom jag inte kan något nämnvärt om Sinn direkt. Risken finns ju att de är fake i.o.m. att de är flera av lika modell men häng mig då o inte den som ställer frågan.
 
Tillbaka
Topp