• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Nån som vet hur mycket ett viklås till gummibandet kostar nytt? Tror siffran har passerat i flödet här nångång.
Screenshot_20171220-184008.png
 
Ja exakt :) Kan ju vara läge att prova och se om du tycker att det är bekvämt innan du slår till. Man klipper gummit och det finns ingen microjustering på låset, så det är inte helt säkert att man får till en bra passform.
Blev så impad av @Moorflax röda band att jag ropade hem ett ny-beg från bukten. 700 spänn var väl okej i sammanhanget tänker jag.
Sen är siktet och förhoppningen att landa ett spänne på samma väg.
Så lite drygt hälften av nypris för hela kalaset hoppas jag på.
Kan ju inte bli annat än bra! Hoppas jag ;)
 
Jag hade en dammpartikel på minutvisaren. Skickade ner till Frankfurt via Erikson utan kostnad. De fixade det och passade på att göra fullservice på den inkl batteribyte.

Allt gick på exakt 0 kr ;) Me löv Sinn.



Fan vad skumt. Min har dessutom inte blivit öppnad någon gång. Har suttit med starkt ljus och inspekterat den flertalet gånger men inte sett detta förut vilket får mig att tro att det uppstått på senare tid? Fast iofs, hur skulle det gå till... Nu syns det bara vid väldigt speciella ljusförhållanden så trots min OCD kring sånt här kan jag nog leva med det.

Men håller med @Moorflax - Sinn borde väl stå för det kan man tycka?
 
Blev så impad av @Moorflax röda band att jag ropade hem ett ny-beg från bukten. 700 spänn var väl okej i sammanhanget tänker jag.
Sen är siktet och förhoppningen att landa ett spänne på samma väg.
Så lite drygt hälften av nypris för hela kalaset hoppas jag på.
Kan ju inte bli annat än bra! Hoppas jag ;)
Bukten är trevlig ibland. Nu spänne på väg vad det lider till en kostnad av 46£ plus frakt. Ser borstat ut så kanske får läge att skrämma liv i blästern :)
 
Vad coolt, är det en exakt återuppbyggnad av gamla konditoriet?

OT: Är det bara jag som tycker att det är tråkigt att man aldrig lyckas få till samma fina proportioner på hus nuförtiden? Jämför hur fönstrena är placerade på nya och gamla bygget.
När man ser bilderna sida vid sida så ser man ju såklart skillnader.
Irl så är det otroligt lika och jag kan lova att Elsas-känslan har klarat branden. :)
Invändigt har de gjort en del förbättringar. Trots allt så var den ju byggd på 10-talet.
 
Hade tänkt spara det här till mitt 4tusende inlägg...men jag kan inte hålla mig :) Ups knackade precis på dörren och paket från Wien överlämnades. Tyvärr är alla förutsättningar för anständiga foton borta tills imorgon och nytt dagsljus.

EDIT 2: Blev visst lite ivrig så att jag glömde skriva ref. 101B från mitten av 70-talet. Så nu finns det en Sinn 101 på forumet.......på riktigt ;)

Men den är i ett makalöst skick! Det finns ett fel med kronan eller om det är gängningen i boetthalsen som behöver åtgärdas. Jag skulle gissa att det inträffade för längesedan och att dåvarande ägaren stoppade undan den istället för att laga. Men den går fint och kronografen fungerar och nollställer perfekt. Serienummer stämmer överens med vad den ska ha och det är ju coolt att den har kapacitet att bli vattentät till 20atm.

EDIT: Så @AdrianO hade fel :) @Geparden och @leiden PM:ade rätt svar :)

IMG_20171218_155844.jpg
IMG_20171218_160035.jpg
IMG_20171218_155939.jpg

Grattis! Kul med en 101a!

Min absoluta favorit Sinn - 101a med V72. Drömmer fortfarande lite om att hitta en sån till salu...
 
Grattis! Kul med en 101a!

Min absoluta favorit Sinn - 101a med V72. Drömmer fortfarande lite om att hitta en sån till salu...

Tack så mycket :)

Jag är hyfsat säker på att både 101 A och B har V7733. Däremot 103A har V72. Såldes en nyss för ca 75´.

EDIT: Tror att den blev extra dyr då det är den ovanligare 103A Big Eyes.

27_007web.jpg
 
Senast ändrad:
Tack så mycket :)

Jag är hyfsat säker på att både 101 A och B har V7733. Däremot 103A har V72. Såldes en nyss för ca 75´.

EDIT: Tror att den blev extra dyr då det är den ovanligare 103A Big Eyes.

27_007web.jpg

Aha! Var helt övertygad om att jag sett ex med 72 men jag kan mycket väl ha fel.

Dår det alltså 103A jag borde ha! :p

Löjligt snygga. Och coolt brand som sagt. Borde fasen kamma mig och börja nosa efter en sån där på riktigt.
 
Tillbaka
Topp