Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nån som vet hur mycket ett viklås till gummibandet kostar nytt? Tror siffran har passerat i flödet här nångång.
Gummit enbart kostar 8-900 och om du ska ha ett viklås till kostar det ca 1500 om jag inte minns helt fel. Jag tycker att det lilla låset gör sig bäst till 356.
Tack, bara så jag fattar; enbart låset kostar typ 1500, så hela kalaset är någonstans kring dryga två lappar?Det är ju inte på kronan, men någonstans i den häraden i alla fall.
Tack, bara så jag fattar; enbart låset kostar typ 1500, så hela kalaset är någonstans kring dryga två lappar?
Blev så impad av @Moorflax röda band att jag ropade hem ett ny-beg från bukten. 700 spänn var väl okej i sammanhanget tänker jag.Ja exakt Kan ju vara läge att prova och se om du tycker att det är bekvämt innan du slår till. Man klipper gummit och det finns ingen microjustering på låset, så det är inte helt säkert att man får till en bra passform.
Fan vad skumt. Min har dessutom inte blivit öppnad någon gång. Har suttit med starkt ljus och inspekterat den flertalet gånger men inte sett detta förut vilket får mig att tro att det uppstått på senare tid? Fast iofs, hur skulle det gå till... Nu syns det bara vid väldigt speciella ljusförhållanden så trots min OCD kring sånt här kan jag nog leva med det.
Men håller med @Moorflax - Sinn borde väl stå för det kan man tycka?
Bukten är trevlig ibland. Nu spänne på väg vad det lider till en kostnad av 46£ plus frakt. Ser borstat ut så kanske får läge att skrämma liv i blästernBlev så impad av @Moorflax röda band att jag ropade hem ett ny-beg från bukten. 700 spänn var väl okej i sammanhanget tänker jag.
Sen är siktet och förhoppningen att landa ett spänne på samma väg.
Så lite drygt hälften av nypris för hela kalaset hoppas jag på.
Kan ju inte bli annat än bra! Hoppas jag
Är det en rödgran?Ball klocka, anskrämlig julgran!
Nä det där var ingen vacker syn! Granen alltså...Ball klocka, anskrämlig julgran!
Räknar du bara trådar för specifika märken då? Speedmastertråden är ju större också men kanske inte räknas ifall det är märkenRoligt att Sinntråden är den fjärde största tråden på KS efter Breitling, Panerai och Tudor.
Är nog bara en tidsfråga innan vi kniper bronset
Snart har jag nästan lika ball klocka som duBall klocka, anskrämlig julgran!
Aha, jag kanske glömde speedy-tråden. Vi är snart om dem också!Räknar du bara trådar för specifika märken då? Speedmastertråden är ju större också men kanske inte räknas ifall det är märken
Har dom byggt upp det igen?Jag är lite glutenarrogant så jag kan bara äta mjölfritt. Men det du tänker på är deras mandelringar. Löjligt goda!
Jajamen! Med hjälp av insamlingar, tillmötesgående försäkringsbolag och en grym byggfirma så stor det på plats igen!Har dom byggt upp det igen?
Vad coolt, är det en exakt återuppbyggnad av gamla konditoriet?Jajamen! Med hjälp av insamlingar, tillmötesgående försäkringsbolag och en grym byggfirma så stor det på plats igen!
Vi har ju pratat om att ha en gtg här med obligatorisk närvaro för alla Sinnister.
Gamla
Branden
Nya
Gamla
Branden
Nya
Vad coolt, är det en exakt återuppbyggnad av gamla konditoriet?
När man ser bilderna sida vid sida så ser man ju såklart skillnader.OT: Är det bara jag som tycker att det är tråkigt att man aldrig lyckas få till samma fina proportioner på hus nuförtiden? Jämför hur fönstrena är placerade på nya och gamla bygget.
Hade tänkt spara det här till mitt 4tusende inlägg...men jag kan inte hålla mig Ups knackade precis på dörren och paket från Wien överlämnades. Tyvärr är alla förutsättningar för anständiga foton borta tills imorgon och nytt dagsljus.
EDIT 2: Blev visst lite ivrig så att jag glömde skriva ref. 101B från mitten av 70-talet. Så nu finns det en Sinn 101 på forumet.......på riktigt
Men den är i ett makalöst skick! Det finns ett fel med kronan eller om det är gängningen i boetthalsen som behöver åtgärdas. Jag skulle gissa att det inträffade för längesedan och att dåvarande ägaren stoppade undan den istället för att laga. Men den går fint och kronografen fungerar och nollställer perfekt. Serienummer stämmer överens med vad den ska ha och det är ju coolt att den har kapacitet att bli vattentät till 20atm.
EDIT: Så @AdrianO hade fel @Geparden och @leiden PM:ade rätt svar
En Sinn-gtg på Elsa Anderssons låter bra förutsatt att den kan invänta bättre väglag och varmare väder så jag kan åka motorcykel dit. Det brukar bli någon sväng dit varje sommar men jag har inte varit där sedan återinvigningen.Vi har ju pratat om att ha en gtg här med obligatorisk närvaro för alla Sinnister.
Är på med mc direkt!En Sinn-gtg på Elsa Anderssons låter bra förutsatt att den kan invänta bättre väglag och varmare väder så jag kan åka motorcykel dit. Det brukar bli någon sväng dit varje sommar men jag har inte varit där sedan återinvigningen.
Grattis! Kul med en 101a!
Min absoluta favorit Sinn - 101a med V72. Drömmer fortfarande lite om att hitta en sån till salu...
Snuskigt fin!Tack så mycket
Jag är hyfsat säker på att både 101 A och B har V7733. Däremot 103A har V72. Såldes en nyss för ca 75´.
EDIT: Tror att den blev extra dyr då det är den ovanligare 103A Big Eyes.
Snuskigt fin!
Tack så mycket
Jag är hyfsat säker på att både 101 A och B har V7733. Däremot 103A har V72. Såldes en nyss för ca 75´.
EDIT: Tror att den blev extra dyr då det är den ovanligare 103A Big Eyes.
Det kan vi motorcyklister också men då måste vi åka bil och det är inte lika kul.Också på på Elsas Sinn-GTG, kan åka i vilket väder som helst!