• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Sämsta klockan!!! La min i metallåtervinningen häromdagen :D

IMG_20170314_151115.jpg

Exakt var finns den här återvinningen :D
 
Sämsta klockan!!! La min i metallåtervinningen häromdagen :D

IMG_20170314_151115.jpg
Rätt beslut ;)
Trots att den suger så har den väldigt bra spec och ett snyggt case. Det enda jag inte riktigt gillar med den är visarna, tycker att de ser lite tunna och klena ut för en så tuff klocka. Funderar på hur den skulle ha sett ut med visarna från UX istället :rolleyes:
Övertyga mig om att jag har fel och att visarna är helt rätt för jag vill verkligen tycka att den är bra som den är :)
 
U1 är också en kass klocka jag kan tänka mig ;)

Den fick också stryka på pumpen...lika hemska båda två :)

IMG_20170312_152155.jpg


Exakt var finns den här återvinningen :D

På en soptipp i huvudstaden :p

Rätt beslut ;)
Trots att den suger så har den väldigt bra spec och ett snyggt case. Det enda jag inte riktigt gillar med den är visarna, tycker att de ser lite tunna och klena ut för en så tuff klocka. Funderar på hur den skulle ha sett ut med visarna från UX istället :rolleyes:
Övertyga mig om att jag har fel och att visarna är helt rätt för jag vill verkligen tycka att den är bra som den är :)

Caset är fantastiskt och har mycket gemensamt med 103, men jag kan hålla med om att visarna i alla fall inte hade blivit sämre om de hade varit 1mm tjockare.
 
Rätt kass då dom inte såldes till mig :p
Rätt kass att inte köpa dem när de låg ute på K&S alldeles för länge :p:p
En 757:a gick till slut iväg alldeles för billigt via Blocket, en annan hamnade sedermera hos vår vän @Clark Kent men innan det via en som jag tror inte visar sig så mycket här i tråden.

Lite lustigt är det iaf att det går i vågor med intresset för olika märken. Just nu är ju Sinn hett här. Ett tag verkade det vara flera som samlade stenhårt på Doxa, men jag tror (kan vara helt felaktigt) att det klingat av en smula. Vi hetsar väl varandra kanske ;)
 
Förr elle senare dyker det väl upp något

Varken Ezm3 eller U1 är ju tyvärr speciellt frekvent förekommande på köp&sälj, så jag tycker att du ska hålla koll även på eBay och internationella forum.

856:an i helsvart verkar inte vara så poppis. Varför då? Eller har jag fel? Grym klocka, lånad bild...
9379253E-ABA7-41FF-A941-BD48ED4B6C64.jpeg

Jag tror att det är så enkelt att prisskillnaden mellan 556 och 856 är för stor för de flesta när utseendet påminner så pass mycket, trots att man får en klocka med bättre spec. Undrar förresten när det kommer en 556 S, kanske en av nyheterna på Basel i år.

Rätt kass att inte köpa dem när de låg ute på K&S alldeles för länge :p:p
En 757:a gick till slut iväg alldeles för billigt via Blocket, en annan hamnade sedermera hos vår vän @Clark Kent men innan det via en som jag tror inte visar sig så mycket här i tråden.

Lite lustigt är det iaf att det går i vågor med intresset för olika märken. Just nu är ju Sinn hett här. Ett tag verkade det vara flera som samlade stenhårt på Doxa, men jag tror (kan vara helt felaktigt) att det klingat av en smula. Vi hetsar väl varandra kanske ;)

Den hittade ju dessutom fram till mig via Blocket och annonserades inte på KS.
 
Rätt kass att inte köpa dem när de låg ute på K&S alldeles för länge :p:p
En 757:a gick till slut iväg alldeles för billigt via Blocket, en annan hamnade sedermera hos vår vän @Clark Kent men innan det via en som jag tror inte visar sig så mycket här i tråden.

Lite lustigt är det iaf att det går i vågor med intresset för olika märken. Just nu är ju Sinn hett här. Ett tag verkade det vara flera som samlade stenhårt på Doxa, men jag tror (kan vara helt felaktigt) att det klingat av en smula. Vi hetsar väl varandra kanske ;)
Bodde i USA då ;(
 
Om du inte känner dig nöjd med värderingen så behöver du ju inte acceptera vad de erbjuder i första vändan. Vid varje tillfälle då det har varit aktuellt med ersättning från försäkringsbolag har jag fått mer än vad de först har återkommit med då jag inte har varit nöjd. Det ska tilläggas att det har varit cyklar och motorcyklar och inget där utomstående värderingsmän har varit inblandade.

Men om du tycker att de är helt ute och cyklar kan du ju alltid vända dig till Erikson och se om Richard gör en annan bedömning. Kombon AD för Sinn och att han är auktoriserad värderingsman borde ha relevans om det går så långt att du vill ta det till Försäkringsnämnden.

Hur mår du och familjen nu? Har ni hunnit landa i alla känslor? Sent påtänkt och kanske inte alls vad ni känner för just nu, men jag tänker att om ni skulle ha en riktigt rolig fest imorgon på nyårsafton med fokus på DeLuxe-fest speciellt för barnen så kanske det kan göra det enklare. Senaste minnet blir från den roliga kvällen istället för från inbrottet. Väldigt förenklad, jag vet...men det var bara en tanke som slog mig. Ta tillbaka hemmet...lite så.

Jodå det börjar bli lite ordning i huvudet, dottern är hemma och vardagen börjar fungera sakta men säkert.
Det jobbigaste just nu är att lämna hemmet obemannat. Jag vet inte vad som ska till innan det känns ok igen.
Nyårsfirandet är inplanerat hemma hos oss sen tidigare och det håller vi fast vid :)
Jag ska ha det i åtanke om ersättningen inte är rimlig.
Tack för tipsen och omtanken!
 
Varken Ezm3 eller U1 är ju tyvärr speciellt frekvent förekommande på köp&sälj, så jag tycker att du ska hålla koll även på eBay och internationella forum.



Jag tror att det är så enkelt att prisskillnaden mellan 556 och 856 är för stor för de flesta när utseendet påminner så pass mycket, trots att man får en klocka med bättre spec. Undrar förresten när det kommer en 556 S, kanske en av nyheterna på Basel i år.



Den hittade ju dessutom fram till mig via Blocket och annonserades inte på KS.
Men någon gång så. Var en liten period som det gick några EZM med inte så jätte långt mellanrum.
 
Tillbaka
Topp