• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Snart nyårsafton o'clock.
IMAG4839.jpg
 
Sjukt snygg bild! Att du kan tänka tanken att sälja efter att du tagit den bilden är fan starkt gjort ;)
Tack. Jag vet inte. Det är ju en (tacti)cool klocka som har allt man kan önska av den typen, men det klickar inte helt mellan oss. Jag gillar den absolut, men det pirrar inte i Tingelingen på det där sättet som det gör när jag tittar på min MM300 t.ex, så tappar jag inte för mycket på den så får den nog gå.
D6B62729-2B1A-4202-B359-4125104B6DCE.jpeg
 
Tack. Jag vet inte. Det är ju en (tacti)cool klocka som har allt man kan önska av den typen, men det klickar inte helt mellan oss. Jag gillar den absolut, men det pirrar inte i Tingelingen på det där sättet som det gör när jag tittar på min MM300 t.ex, så tappar jag inte för mycket på den så får den nog gå.
D6B62729-2B1A-4202-B359-4125104B6DCE.jpeg
Nej så är det ju tyvärr, ibland infinner dig inte det där pirret hur grym klockan än är och det är ju inget dom går att tvinga fram.
 
God start på det nya året till alla i tråden :)

Är det förresten någon som har några önskemål inför Basel eller gissningar/spekulationer vad som kan tänkas komma? Sinn har ju släppt en hel del under året, men det känns som att det borde komma åtminstone 3-4 ytterligare släpp.
 
God start på det nya året till alla i tråden :)

Är det förresten någon som har några önskemål inför Basel eller gissningar/spekulationer vad som kan tänkas komma? Sinn har ju släppt en hel del under året, men det känns som att det borde komma åtminstone 3-4 ytterligare släpp.
Jag vill att se ett uppgraderat lås på samtliga klockor, typ som låset på silikonbandet. Sen vill jag se ännu en 556, oklart hur jag vill att den ska se ut dock, gärna lite roligare än den första, men ändå lik.
 
Senast ändrad:
God start på det nya året till alla i tråden :)

Är det förresten någon som har några önskemål inför Basel eller gissningar/spekulationer vad som kan tänkas komma? Sinn har ju släppt en hel del under året, men det känns som att det borde komma åtminstone 3-4 ytterligare släpp.
Det vore kul om Sinn gav sig på att göra en 40 mm flygare med big crown, siffror på tavlan och rejäla svärdvisare. Självklart med någon Sinnteknologi, typ Ar. Tegimentering vore ett kul tillval.
Tror att Sinn skulle kunna göra något riktigt bra om de vill :)
 
Tack. Jag vet inte. Det är ju en (tacti)cool klocka som har allt man kan önska av den typen, men det klickar inte helt mellan oss. Jag gillar den absolut, men det pirrar inte i Tingelingen på det där sättet som det gör när jag tittar på min MM300 t.ex, så tappar jag inte för mycket på den så får den nog gå.
D6B62729-2B1A-4202-B359-4125104B6DCE.jpeg
Snyggt. Har du någon mer bild på UXen på det gummit? Är det isofrane?
 
God start på det nya året till alla i tråden :)

Är det förresten någon som har några önskemål inför Basel eller gissningar/spekulationer vad som kan tänkas komma? Sinn har ju släppt en hel del under året, men det känns som att det borde komma åtminstone 3-4 ytterligare släpp.

Två saker önskas.

1) En klassisk slimmad guldklocka, fast med någon Sinn addon. Vore kul, men inte nödvändigt. Typ 1736 fast bättre (lånad bild)...
A3F53D8D-568C-4D4C-ADBA-9D338187480C.png

2) Och en Sinn-initierad standard för gångprecision. Ett cosc för icke-schweizare.

Fast båda kanske finns?
 
Jag vill att se ett uppgraderat lås på samtliga klockor, typ som låset på silikonbandet. Sen vill jag se ännu en 556, oklart hur jag vill att den ska se ut dock, gärna lite roligare än den första, men ändå lik.
Jag skulle vilja se en 556 med applicerade index, samma visare som på 104, inget datum och en "pilotklocke-triangel" (med spetsen uppåt) vid kl 12...
 
God start på det nya året till alla i tråden :)

Är det förresten någon som har några önskemål inför Basel eller gissningar/spekulationer vad som kan tänkas komma? Sinn har ju släppt en hel del under året, men det känns som att det borde komma åtminstone 3-4 ytterligare släpp.
Jag hade gärna önskat en mindre U1:a på ca 40-41 mm, vet att det finns diverse mindre dykare men ingen med den riktiga U1-looken.
 
God start på det nya året till alla i tråden :)

Är det förresten någon som har några önskemål inför Basel eller gissningar/spekulationer vad som kan tänkas komma? Sinn har ju släppt en hel del under året, men det känns som att det borde komma åtminstone 3-4 ytterligare släpp.
Först och främst! Ta bort alla 556or utom I och A.
Just ja, ta bort alla limiterade U1or också! Utom orginalet då såklart.
Det börjar likna Omega eller Black bay med alla färger och limiterade specialare!

Med det sagt så ser jag gärna en skojsig U212 med svart vridring.
 
Det vore kul om Sinn gav sig på att göra en 40 mm flygare med big crown, siffror på tavlan och rejäla svärdvisare. Självklart med någon Sinnteknologi, typ Ar. Tegimentering vore ett kul tillval.
Tror att Sinn skulle kunna göra något riktigt bra om de vill :)

Jag har fortfarande inte gett upp tanken på en limiterad Sinn, och det jag har bestämt mig att utgå från och som jag sitter och skissar på bockar i alla fall i 2 av 3 av dina önskemål :) Den skulle skilja sig från både samtliga limiterade Sinn´s hittills, men även stå sig fint mot nuvarande ordinarie kollektion.

Skärmavbild 2017-12-12 kl. 00.46.35.png
 
Jag tycker tvärtom att det är en av Sinns styrkor att de inte gör någon trött kopia på Submariner. EZM 3 är lika lagom stor men tillräckligt olik för att vara intressant.

9mFeDlOl.jpg
Jag vill inte ha en trött kopia på subben.
Jag ville ha något mer traditionellt bara.
Jag kan inte definera vad det skulle vara bara. Jag är inte tillräckligt uppfinningsrik för det.
Därför vill jag se Sinn ta sig an det.
 
Jag har fortfarande inte gett upp tanken på en limiterad Sinn, och det jag har bestämt mig att utgå från och som jag sitter och skissar på bockar i alla fall i 2 av 3 av dina önskemål :) Den skulle skilja sig från både samtliga limiterade Sinn´s hittills, men även stå sig fint mot nuvarande ordinarie kollektion.

Skärmavbild 2017-12-12 kl. 00.46.35.png

Ett snyggt band på den så är vi hemma! :D
 
Jag vill inte ha en trött kopia på subben.
Jag ville ha något mer traditionellt bara.
Jag kan inte definera vad det skulle vara bara. Jag är inte tillräckligt uppfinningsrik för det.
Därför vill jag se Sinn ta sig an det.
Jag tror inte att jag förstår vad du menar med traditionell dykare i så fall. Det kan vara Rolex Submariner/Blancpain Fifty Fathoms som är det jag först tänker på när jag hör dykare. I så fall har Sinn modeller som är tillräckligt nära, åtminstone jag har svårt att tänka mig att bära något som framkallar tanken ”har inte råd med originalet”. Det kan förstås vara andra äldre grepp på dykare som Panerai Radiomir eller Doxa Sub men de är ju väldigt olika och har inte mycket annat gemensamt än användningsområdet. Det är svårt att tänka sig något som på ett tilltalande sätt kombinerar Panerai, Rolex Sub och Doxa Sub.
 
Senast ändrad:
Ja, jag fick verkligen en nytändning när jag hittade den där bilden. Tror att det kan bli precis hur bra som helst. Gäller bara att hitta ett urverk som Sinn redan har och som går att modifiera eller använda rakt av.

Är sjukt svag för lutande kant ner mot tavlan, ger så bra djup. Precis som på 144:an och Orfina PD chronon.

Lyckas du få med dom på något i den stilen som din bild är det högintressant!
 
Jag tror inte att jag förstår vad du menar med traditionell dykare i så fall. Det kan vara Rolex Submariner/Blancpain Fifty Fathoms som är det jag först tänker på när jag hör dykare. I så fall har Sinn modeller som är tillräckligt nära, åtminstone jag har svårt att tänka mig att bära något som framkallar tanken ”har inte råd med originalet”. Det kan förstås vara andra äldre grepp på dykare som Panerai Radiomir eller Doxa Sub men de är ju väldigt olika och har inte mycket annat gemensamt än användningsområdet. Det är svårt att tänka sig något som på ett tilltalande sätt kombinerar Panerai, Rolex Sub och Doxa Sub.
Kronan klockan 3. Lite mer kontraster på visare och index. Det är nog den bästa förklaringen jag kan ge.
 
Jag kan ju tycka att U1 är Sinns "submariner", men så pass unik att man inte tycker "har inte råd med originalet". Just därför gillar jag lego-dialen. Det är denna modell som kommer bli klassiker om 100år.

Vill iaf se dem fixa till bättre clasp till alla modeller. Tror det är det ända jag saknar.

Kanske också fler Sinn original natoband och liknande hade vart kul. Som inte kostar 1300kr. :)
 
Jag har fortfarande inte gett upp tanken på en limiterad Sinn, och det jag har bestämt mig att utgå från och som jag sitter och skissar på bockar i alla fall i 2 av 3 av dina önskemål :) Den skulle skilja sig från både samtliga limiterade Sinn´s hittills, men även stå sig fint mot nuvarande ordinarie kollektion.

Skärmavbild 2017-12-12 kl. 00.46.35.png
Det där ser faktiskt bra ut! Kul att du fortfarande smider planer :)
 
Jag vill att se ett uppgraderat lås på samtliga klockor, typ som låset på silikonbandet. Sen vill jag se ännu en 556, oklart hur jag vill att den ska se ut dock, gärna lite roligare än den första, men ändå lik.
Kom att tänka på en sak gällande låsen. "Fliegerförlängningen" kan de ta bort. Den tillför inget mer än skrammel :)
 
Tillbaka
Topp