• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Någon som vet om Erikssons har 103 st och 103 st sa hemma? Ska upp om några veckor och är mkt sugen på att klämma på båda

Jag har nog lite av ett missbruk när det kommer till shopping av klockband. Klär av och klär på. Beställer nya innan dom jag just beställt har hunnit komma. Byter och ändrar. Kanske borde jag hålla på med Barbiedockor istället?

2C6F3163-C5C1-41F9-A38E-A2D55DC6D6C7.jpeg

Ja springer du på någon dubblett av dom där får du gärna tipsa, som ngn skrev tidigare så känns det inte riiiiktigt lika roligt att köpa en ny efter alla fina bilder här.

Men jag håller fast vid att man inte ska se det som att de moderna 103 på något sätt är tråkiga. Dessutom så får jag sitta kvar på stranden medan du utan att behöva fundera på det kan hoppa i plurret om vi ska bada :)

Jag hade tänkt skriva ett lite längre inlägg senare idag om hur unik 103 är. Man kan köpa en 103 med safir och skruvade pushers för från -85, över 30år sedan och den ser exakt likadan ut idag! Vilken annan klocka kan visa upp en sådan kontinuitet? Men brukar ju säga att exempelvis Rolex framgång med Submarinern utöver briljant marknadsföring är kontinuitet i utseendet, men de har bytt utseende otaligt fler gånger är 103.

Vilken annan klocka ser likadan ut idag som den gjorde 1985? Finns det ens någon?

Nej, den moderna 103 är inget annat än en klassiker. Titta bara på bilder på de nya 103 plexi och hur siffrorna morfas...det fullkomligen osar vintage men med fördelen att du har garanti, vattentålighet, stötsäkerhet. Så alla som tvekar att köpa en ny 103 för att vintage är "roligare", gör inte det utan köp, bär och njut!

Men jag håller fast vid att man inte ska se det som att de moderna 103 på något sätt är tråkiga. Dessutom så får jag sitta kvar på stranden medan du utan att behöva fundera på det kan hoppa i plurret om vi ska bada :)

Jag hade tänkt skriva ett lite längre inlägg senare idag om hur unik 103 är. Man kan köpa en 103 med safir och skruvade pushers för från -85, över 30år sedan och den ser exakt likadan ut idag! Vilken annan klocka kan visa upp en sådan kontinuitet? Men brukar ju säga att exempelvis Rolex framgång med Submarinern utöver briljant marknadsföring är kontinuitet i utseendet, men de har bytt utseende otaligt fler gånger är 103.

Vilken annan klocka ser likadan ut idag som den gjorde 1985? Finns det ens någon?

Nej, den moderna 103 är inget annat än en klassiker. Titta bara på bilder på de nya 103 plexi och hur siffrorna morfas...det fullkomligen osar vintage men med fördelen att du har garanti, vattentålighet, stötsäkerhet. Så alla som tvekar att köpa en ny 103 för att vintage är "roligare", gör inte det utan köp, bär och njut!
Bra inlägg! En jag kommer att tänka på är Speedmastern, som ju har sett mer eller mindre likadan ut sedan det begav sig 1969. Däremot så har det väl skett en del mindre förändringar på den genom åren :).

Bra inlägg! En jag kommer att tänka på är Speedmastern, som ju har sett mer eller mindre likadan ut sedan det begav sig 1969. Däremot så har det väl skett en del mindre förändringar på den genom åren :).

Glömde helt av Speedmastern, tack :) Det finns säkert någon till, men det är verkligen bara ett fåtal medlemmar i klubben för klockor som har hållit stilen.

Senast ändrad:
Har ett bekymmer med 356:an igen :(
När jag ställer den och vrider minutvisaren så att den står mitt för index och sedan startar igång den med kronan så tar det 30-45 sek innan minutvisaren börjar röra sig. När den väl börjat röra sig så förflyttar den sig så långt som den ska under 60 sek men följden blir att den hela tiden ligger i otakt med sekundvisaren.
Det här var inget jag noterade före den var nere hos Sinn så jag tror att det har uppkommit efter att de justerade visarna.
Någon här som varit med om samma fenomen eller har någon erfarenhet av det?

Blir nog till att maila Sinn imorgon och se vad de säger.

Tillbaka
Topp