leiden
Silver
Det var min reaktion också men tänkte att det ändå inte kunde vara möjligtStort grattis och roligt att det har trillat in några 556A på sistone. Men inte köpte du väl den head-only och kompletterade med ett Hirsch?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det var min reaktion också men tänkte att det ändå inte kunde vara möjligtStort grattis och roligt att det har trillat in några 556A på sistone. Men inte köpte du väl den head-only och kompletterade med ett Hirsch?
Men alla 103r är det väl 20 bar på?Det blir tätare, 103:an är tät till 200m
Ja, det har du ju rätt i. Det har nog med att man inte ska kunna av misstag komma åt chronographen under vatten. Kanske inte gör klockan tätare.Men alla 103r är det väl 20 bar på?
Även 103 st utan skruvade pushers
Det var min reaktion också men tänkte att det ändå inte kunde vara möjligt
Inte helt säker på att UX finns i damstorlek.Jag har nog lite av ett missbruk när det kommer till shopping av klockband. Klär av och klär på. Beställer nya innan dom jag just beställt har hunnit komma. Byter och ändrar. Kanske borde jag hålla på med Barbiedockor istället?
Äh! Det är 2018 nu. Kön är omodernt!Inte helt säker på att UX finns i damstorlek.
Samma här, vi kan ha en barbieklubbJag har nog lite av ett missbruk när det kommer till shopping av klockband. Klär av och klär på. Beställer nya innan dom jag just beställt har hunnit komma. Byter och ändrar. Kanske borde jag hålla på med Barbiedockor istället?
Vad konstigt, inte ens ett Sinn-läder? Ganska märkligt faktisktJag köpte den och betalade mellanskillnaden för Hirschbandet. Såg aldrig orginalbandet ens.
Totalt 9450.
Härligt, fyller den år!?Trettondag är det samma som kalasdag
Vad konstigt, inte ens ett Sinn-läder? Ganska märkligt faktiskt
Men hur som helst, klockan är lika bra oavsett band
Ja, absolut! Jag hade aldrig tänkt tanken bara att det var ett alternativ att inte få antingen originalläder eller länk. Men det är ju jättebraJag antar att de säljer klockor i vilket skick de vill... Jag ville ha Hirschläder, inget annat och det var inga som helst problem...
Ett B-lag som känns som ett A-lagVärldens bästa B-lag 101B och 103B
Ett B-lag som känns som ett A-lag
Du kan ju ställa upp med en rätt hygglig förstafemma
Ja springer du på någon dubblett av dom där får du gärna tipsa, som ngn skrev tidigare så känns det inte riiiiktigt lika roligt att köpa en ny efter alla fina bilder här.Ja, i det här fallet föredrar jag nog B-laget till och med även om 101A och 103A är ruskigt fina.
Ja springer du på någon dubblett av dom där får du gärna tipsa, som ngn skrev tidigare så känns det inte riiiiktigt lika roligt att köpa en ny efter alla fina bilder här.
Bra inlägg! En jag kommer att tänka på är Speedmastern, som ju har sett mer eller mindre likadan ut sedan det begav sig 1969. Däremot så har det väl skett en del mindre förändringar på den genom åren .Men jag håller fast vid att man inte ska se det som att de moderna 103 på något sätt är tråkiga. Dessutom så får jag sitta kvar på stranden medan du utan att behöva fundera på det kan hoppa i plurret om vi ska bada
Jag hade tänkt skriva ett lite längre inlägg senare idag om hur unik 103 är. Man kan köpa en 103 med safir och skruvade pushers för från -85, över 30år sedan och den ser exakt likadan ut idag! Vilken annan klocka kan visa upp en sådan kontinuitet? Men brukar ju säga att exempelvis Rolex framgång med Submarinern utöver briljant marknadsföring är kontinuitet i utseendet, men de har bytt utseende otaligt fler gånger är 103.
Vilken annan klocka ser likadan ut idag som den gjorde 1985? Finns det ens någon?
Nej, den moderna 103 är inget annat än en klassiker. Titta bara på bilder på de nya 103 plexi och hur siffrorna morfas...det fullkomligen osar vintage men med fördelen att du har garanti, vattentålighet, stötsäkerhet. Så alla som tvekar att köpa en ny 103 för att vintage är "roligare", gör inte det utan köp, bär och njut!
Bra inlägg! En jag kommer att tänka på är Speedmastern, som ju har sett mer eller mindre likadan ut sedan det begav sig 1969. Däremot så har det väl skett en del mindre förändringar på den genom åren .
Tror du att du skulle kunna köpa en modern Sinn-länk och montera på din 103B?Glömde helt av Speedmastern, tack Det finns säkert någon till, men det är verkligen bara ett fåtal medlemmar i klubben för klockor som har hållit stilen.
Tror du att du skulle kunna köpa en modern Sinn-länk och montera på din 103B?
Okej, gör så! Återkom gärnaDet tror jag inte. Vet att @yonsson beställde länk från Sinn till den 103 som @Criss Cross nu har, men den passade inte. Det är varianten med endast datum.
EDIT: Ska ändå förbi Erikson i veckan...så då ska jag prova