• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Jag ville bara påpeka hur intressanta inlägg och trevlig ton det alltid är här, i synnerhet om jag jämför med hur Submarinertråden ser ut just nu.
Ja jag håller med dig. Det är alltid skönt med den här tråden när man går in i den och ser att det är hög mysfaktor.

Bjuder på en bild också

IMG_20180103_115838445.jpg
 
Senast ändrad:
Först och främst! Ta bort alla 556or utom I och A.
Just ja, ta bort alla limiterade U1or också! Utom orginalet då såklart.
Det börjar likna Omega eller Black bay med alla färger och limiterade specialare!

Med det sagt så ser jag gärna en skojsig U212 med svart vridring.
Gillar Sinn bland annat för enkelheten. Trots det håller jag inte med. 556orna som lanserats är attraktiva både i utförande och pris. Detta gör att fler får upp ögonen för märket och faktiskt tar klivet och testar.
 
Du har väl en kvintett ;)

Du har väl upprättat en värdig Sinnmonter där hemma? :)

Stämmer bra :) Det där var trion som var med hos urmakaren. 101B ska lämnas in men han tar semester nu ett par veckor och då kan jag lika gärna ha den hemma så att den får umgås med sina kompisar.

Jag bytte ju bort min 8-platsers Reiner-låda mot en 6-platsers så de får tyvärr inte plats på samma ställe. Men jag är på gång att bygga om hemma och då har jag en bra lösning på gång som kombinerar säkerhet och tillgänglighet.
 
Stämmer bra :) Det där var trion som var med hos urmakaren. 101B ska lämnas in men han tar semester nu ett par veckor och då kan jag lika gärna ha den hemma så att den får umgås med sina kompisar.

Jag bytte ju bort min 8-platsers Reiner-låda mot en 6-platsers så de får tyvärr inte plats på samma ställe. Men jag är på gång att bygga om hemma och då har jag en bra lösning på gång som kombinerar säkerhet och tillgänglighet.
Klart att du måste ha en lösning där alla kan synas! Det kanske inte är helt lätt att kombinera det med säkerhet men kul om det går :)
Gissar att du inte vill posta bild på den färdiga lösningen sen?
 
Jag bytte ju bort min 8-platsers Reiner-låda mot en 6-platsers så de får tyvärr inte plats på samma ställe.
Rainerboxarna som ibland nämns, de är de här, eller hur? Var köper ni dem, är det här originalförsäljaren eller finns det någon annan försäljningskanal? Och jag läste någonstans om mindre eller mjukare kuddar som passar i boxarna, var hittar man dem?
https://www.ebay.com/itm/RAINER-wat...d=292395424344&_trksid=p2047675.c100005.m1851
 
Rainerboxarna som ibland nämns, de är de här, eller hur? Var köper ni dem, är det här originalförsäljaren eller finns det någon annan försäljningskanal? Och jag läste någonstans om mindre eller mjukare kuddar som passar i boxarna, var hittar man dem?
https://www.ebay.com/itm/RAINER-watch-box-for-8-watches-made-from-solid-wood-Brand-new/292370983888?_trkparms=aid=222007&algo=SIM.MBE&ao=2&asc=47301&meid=721db76c974148b1a940a1ff0c2debad&pid=100005&rk=5&rkt=6&sd=292395424344&_trksid=p2047675.c100005.m1851

Jag har köpt båda mina här på KS. Bara hålla utkik, de dyker upp med jämna mellanrum.
 
Vackert.

Loggade in för första gången på flera veckor (för att kolla Sinn-tråden), och man blir ju allt annat än besviken!

Känns lite B att åka till Eriksson om några veckor för att prova en modern 103...

Nej nej, känn absolut inte så. Den moderna 103:n har ju massor gemensamt med de äldre och det är en av de saker som gör den så grym. Konsekvens skapar klassiker, det är bara att titta på Rolex.

Sinn gör ju det bästa av två världar när de erbjuder ett mer oldschool-alternativ med plexi och vanliga pushers, men även tekniskt mer komplicerade 103or som den med safir/skruvade pushers eller titanarna med Diapal.

Så åk till Erikson, prova och njut av en ruskigt bra klocka :)
 
Vackert.

Loggade in för första gången på flera veckor (för att kolla Sinn-tråden), och man blir ju allt annat än besviken!

Känns lite B att åka till Eriksson om några veckor för att prova en modern 103...

Håller med Clark Kent. Den moderna 103:an med plexi var grym när jag var hos Erikson för någon vecka sedan. Jag tror inte att du blir besviken. Jag hoppas att jag kan köpa en vid tillfälle.
 
Tillbaka
Topp