• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Petar in en bild på 856 UTC :)

856_1.jpg

Det är mycket med den där som verkligen är bra. Gillar verkligen Sinn's stealthiga magnetism-märke, läsbarheten och att gmt-handen är så pass diskret med det gula bara i ytterkanten på toppen av visaren.

@leiden Har provat lite snöbilder nu men det är rätt klurigt. Dels ser man motivet extremt dåligt på mobilskärmen när det är direkt solljus på klockan och sen måste man undvika sin egen skugga också. Hade varit lättare om man var Lucky Luke :) Får vara mer noggran med detaljerna nästa gång...såg nu att bandet inte blev bra och sticker ut. Ref 103B.

IMG_20180120_115642.jpg
IMG_20180120_130438.jpg
IMG_20180120_130506.jpg
 
Senast ändrad:

leiden

Rolex
Det är mycket med den där som verkligen är bra. Gillar verkligen Sinn's stealthiga magnetism-märke, läsbarheten och att gmt-handen är så pass diskret med det gula bara i ytterkanten på toppen av visaren.

@leiden Har provat lite snöbilder nu men det är rätt klurigt. Dels ser man motivet extremt dåligt på mobilskärmen när det är direkt solljus på klockan och sen måste man undvika sin egen skugga också. Hade varit lättare om man var Lucky Luke :) Får vara mer noggran med detaljerna nästa gång...såg nu att bandet inte blev bra och sticker ut.

IMG_20180120_115642.jpg
IMG_20180120_130438.jpg
IMG_20180120_130506.jpg
Att ta en perfekt snöbild känns nästan omöjligt :) Tycker att du fick till några fina!
Ljuset är verkligen en utmaning. Tycker man oftast hamnar i vägen så Lucky Lukes egenskaper skulle inte vara fel :)
Sedan är det inte lätt att få ljuset att falla in på tavlan på ett bra sätt heller. Det är en konst att få till det helt enkelt!
 

DrKlocka

Audemars
Det är mycket med den där som verkligen är bra. Gillar verkligen Sinn's stealthiga magnetism-märke, läsbarheten och att gmt-handen är så pass diskret med det gula bara i ytterkanten på toppen av visaren.

@leiden Har provat lite snöbilder nu men det är rätt klurigt. Dels ser man motivet extremt dåligt på mobilskärmen när det är direkt solljus på klockan och sen måste man undvika sin egen skugga också. Hade varit lättare om man var Lucky Luke :) Får vara mer noggran med detaljerna nästa gång...såg nu att bandet inte blev bra och sticker ut.

IMG_20180120_115642.jpg
IMG_20180120_130438.jpg
IMG_20180120_130506.jpg
Riktigt bra din Sinn. Mycket bra bilder!

Vet att du skrivit det förut, och jag är dålig på Sinn. Men vad är referensen?
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Att ta en perfekt snöbild känns nästan omöjligt :) Tycker att du fick till några fina!
Ljuset är verkligen en utmaning. Tycker man oftast hamnar i vägen så Lucky Lukes egenskaper skulle inte vara fel :)
Sedan är det inte lätt att få ljuset att falla in på tavlan på ett bra sätt heller. Det är en konst att få till det helt enkelt!

Det blir till att träna och under tiden ha på sig varmare skor :) Sen hoppas jag att nya mobilen jag ska hämta nästa vecka kommer göra sitt till. Tror att den här är rätt så stukad efter alla tapp i golvet.

Du har aldrig provat med någon typ av selfie-pinne för att komma åt bättre? Burr...hemska tanke att behöva gå och köpa en sån :D

Riktigt bra din Sinn. Mycket bra bilder!

Vet att du skrivit det förut, och jag är dålig på Sinn. Men vad är referensen?

Tack :) Det är 103B, la till det i posten nu. Tack för påminnelsen.
 

leiden

Rolex
Det blir till att träna och under tiden ha på sig varmare skor :) Sen hoppas jag att nya mobilen jag ska hämta nästa vecka kommer göra sitt till. Tror att den här är rätt så stukad efter alla tapp i golvet.

Du har aldrig provat med någon typ av selfie-pinne för att komma åt bättre? Burr...hemska tanke att behöva gå och köpa en sån :D



Tack :) Det är 103B, la till det i posten nu. Tack för påminnelsen.
Har aldrig tänkt tanken att försöka med en pinne och med tanke på hur fånig man kan se ut ibland när man tar bilder så kanske det är lika bra att vara utan en sån :D

Blev det en Huawei?
Är riktigt nöjd med S8. Enda "problemet" är att den tar för bra bilder ibland. Jag tycker att klockan är fri från damm och smuts, trycker av några bilder och ser sedan att kameran fångat sånt som jag inte lyckats se på förhand. Det kan ju vara lite irriterande och jag har slängt många riktigt bra bilder pga det :D
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Har aldrig tänkt tanken att försöka med en pinne och med tanke på hur fånig man kan se ut ibland när man tar bilder så kanske det är lika bra att vara utan en sån :D

Blev det en Huawei?
Är riktigt nöjd med S8. Enda "problemet" är att den tar för bra bilder ibland. Jag tycker att klockan är fri från damm och smuts, trycker av några bilder och ser sedan att kameran fångat sånt som jag inte lyckats se på förhand. Det kan ju vara lite irriterande och jag har slängt många riktigt bra bilder pga det :D

Ja, det blir en Huawei P10. Passar mig bäst storleksmässigt plus att den har dubbla platser för sim-kort. Det är ju också en tredjedel av priset mot de nya premiummobilerna vilket inte skadar :)
 

Oscar900218

Cartier
Ska försöka mig på att göra en förvaring i Pelicase, (Clas Ohlson-varianten), istället för att ha dem i Rainer-boxen. Hoppas CO har ersättningsbitar med skumgummi...jag brukar ofta lyckas med att misslyckas första försöket när det ska byggas, lagas och fixas :)

IMG_20180120_191849.jpg
IMG_20180120_192115.jpg
Bra idé, du får posta bilder på hur det blev sen, har själv haft samma idé men då hade jag inte upptäckt Clas ohlsons prisvärda väskor.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Den där "lilaaktiga" ringen runt ytterkanten, är den på tavlan eller i glaset?

På glaset, men ringen är svart och det lila kommer fram när solen ligger direkt på tavlan. Jag citerar ur en väldigt bra artikel :)

http://wornandwound.com/affordable-vintage-sinn-809-aut/

"The dial itself has a matte black finish which isn’t particularly special, but the crystal also has a black ring painted around the outer edge which obscures the rehaut and disguises any depth between the crystal and dial. The result is a very black dial that at times looks impossibly shallow. In direct sunlight, the black ring takes on a purple hue and the painted indices cast a shadow on the dial below—like a magician revealing how the trick is done."
 
Topp