• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Buddhaliscious

Panerai
2-Faktor
Vintercamo nu när snön är här.
29B6F214-0A61-4CE5-A7D7-EF18764F3A52.jpg
Jag brukar inte gilla den där camovarianten, men där hände det något ändå. Nice.
 

Bergaren

Panerai
2-Faktor
Nu har jag kommit hem och hunnit landa lite. Redo för en liten paketöppning!
IMG_2652.JPG

Nu kan ni säkert redan skymta vad det är för något!
IMG_2656.JPG

En Sinn Einsatzzeitmesser 3 (EZM 3), hur stenhårt låter inte det? :D
IMG_2649.JPG
IMG_2651.JPG

Jag är nöjd! Klockan är grymt välbyggd utan att kännas stor. Passar mig väldigt bra med sina 41 mm. Dock lite besviken på länken och spännet som inte riktigt levererar till klockans övriga robusthet. 556i har bättre länk. Ska testa att slänga på ett nato nu. :)
 

hisingen

Cartier
2-Faktor
Härligt, bra köp! En sån måste man ju ha helt enkelt. Vet du om det är det samma länk som på U1? Jag är ju nöjd med U1 länken men finns det en ännu bättre då?
 

leiden

Rolex
Nu har jag kommit hem och hunnit landa lite. Redo för en liten paketöppning!
IMG_2652.JPG

Nu kan ni säkert redan skymta vad det är för något!
IMG_2656.JPG

En Sinn Einsatzzeitmesser 3 (EZM 3), hur stenhårt låter inte det? :D
IMG_2649.JPG
IMG_2651.JPG

Jag är nöjd! Klockan är grymt välbyggd utan att kännas stor. Passar mig väldigt bra med sina 41 mm. Dock lite besviken på länken och spännet som inte riktigt levererar till klockans övriga robusthet. 556i har bättre länk. Ska testa att slänga på ett nato nu. :)
Grattis!
Känns märkligt att länken skulle vara sämre än på 556 o_O På vilket sätt upplever du att det är så?
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Nu har jag kommit hem och hunnit landa lite. Redo för en liten paketöppning!
IMG_2652.JPG

Nu kan ni säkert redan skymta vad det är för något!
IMG_2656.JPG

En Sinn Einsatzzeitmesser 3 (EZM 3), hur stenhårt låter inte det? :D
IMG_2649.JPG
IMG_2651.JPG

Jag är nöjd! Klockan är grymt välbyggd utan att kännas stor. Passar mig väldigt bra med sina 41 mm. Dock lite besviken på länken och spännet som inte riktigt levererar till klockans övriga robusthet. 556i har bättre länk. Ska testa att slänga på ett nato nu. :)

Grymt val och ett stort grattis! Välkommen in i Einsatzzeitmesser-gänget :)

Grattis!
Känns märkligt att länken skulle vara sämre än på 556 o_O På vilket sätt upplever du att det är så?

Instämmer i undran. Om det inte är så att Ezm3 stått länge på hyllan så borde den ju ha den nya länken, för visst är det exakt samma till 556 som Ezm3? Borde bara vara ändlänkarna som skiljer sig.
 

leiden

Rolex
Tack! Denna är från 2015 så har den gamla länken med skruvade länkbitar. Min länk på 556:an är tjockare och har andra typer av skruvar. (Vet inte vad den nya lösningen kallas) @Clark Kent @leiden @hisingen
image.jpg
Den nedre är EZM-länken (betydligt tanigare). :)
Det förklarar saken, då måste den vara från före uppgraderingen av länken :)

Det var intressant att se de bredvid varandra, nu blev skillnaden väldigt tydlig.
 

Dennta

KS Explorers Club
2-Faktor
Nu har jag kommit hem och hunnit landa lite. Redo för en liten paketöppning!
IMG_2652.JPG

Nu kan ni säkert redan skymta vad det är för något!
IMG_2656.JPG

En Sinn Einsatzzeitmesser 3 (EZM 3), hur stenhårt låter inte det? :D
IMG_2649.JPG
IMG_2651.JPG

Jag är nöjd! Klockan är grymt välbyggd utan att kännas stor. Passar mig väldigt bra med sina 41 mm. Dock lite besviken på länken och spännet som inte riktigt levererar till klockans övriga robusthet. 556i har bättre länk. Ska testa att slänga på ett nato nu. :)
Riktigt bra val! Grattis till den!
 

Patrik72

Cartier
Nu har jag kommit hem och hunnit landa lite. Redo för en liten paketöppning!
Nu kan ni säkert redan skymta vad det är för något!
En Sinn Einsatzzeitmesser 3 (EZM 3), hur stenhårt låter inte det? :D
Jag är nöjd! Klockan är grymt välbyggd utan att kännas stor. Passar mig väldigt bra med sina 41 mm. Dock lite besviken på länken och spännet som inte riktigt levererar till klockans övriga robusthet. 556i har bättre länk. Ska testa att slänga på ett nato nu. :)

Grattis till en ofelbar klocka! :)
Alltid lika roligt att höra när en ny användare beskriver en Sinn från dykar-lägret. :D
 

Patrik72

Cartier
Fantastiskt bra bilder! Trist med det svarta bandet, ytterligare en anledning att det borde finnas microjustering på låset.

Jag tror att hemligheten med det vita bandet är att det kräver sin aktivitet :) När man dyker, åker slalom, kör downhill eller annat så tror jag att bandet kommer upplevas roligare än till vanligt vardagsnyttjande.

Tackar!:) Synd bara att kameran är vattenskadad och inte funkar till 100%. :oops:
Jag tror att du har rätt. Själv är jag inte super aktiv, speciellt inte under vintertid. Kan vara så att den gör sig mera rätt utanpå vinterjackan. Inomhus såg det inte alls bra ut.
 

engst

Cartier
Spammar med lite fler foton på min U1 SDR. Ber om ursäkt i förväg om jag redan har postat någon av fotona här tidigare.
(Ni som följer mig på Instagram känner säkert igen fotona). :)
_DSC5533.JPG
_DSC5544.JPG
_DSC5685 (2).jpg
_DSC6505.JPG
_DSC6592.JPG
_DSC6678.JPG
_DSC6881.JPG
_DSC7124.JPG
_DSC7817.JPG


Thats it for now! :angel:

Som sagt, särskilt ubåtsbilden och frostbilden... Skicka dem till Sinn, så borde de belöna Dig med en årsförbrukning av svarta gummiremmar att karva i ;)
 

Mattias J

Omega
2-Faktor
Någon som har en 556 I M? alltså den med typ bruna tavlan. Jag har fått akut sug efter en klocka. Har någon lite bilder också kanske? :hungry:
 
Topp