• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Tack för utförligt svar. Nu kanske det är fel forum men har du någon uppfattning
Annars har du ju alltid WUS, Chronocentric, Omegaforum och Rolexforum om du brukar hänga där.

WUS kräver ju en himla massa inlägg och tid för medlemsskap innan du kan annonsera och RF kostar iofs 28$ då man numera måste vara en Pledge Member, OF tror jag har krav på 200 inlägg men Chronocentric tror jag bara är att regga sig på.

Tack för utförligt svar. Nu kanske det är fel forum men har du någon uppfattning vad en äldre rolex datejust (1980-1990) i bra skick bör ligga på? Känns som priserna på klockorna jag kikat på spretat kraftigt.
 
Tack för utförligt svar. Nu kanske det är fel forum men har du någon uppfattning


Tack för utförligt svar. Nu kanske det är fel forum men har du någon uppfattning vad en äldre rolex datejust (1980-1990) i bra skick bör ligga på? Känns som priserna på klockorna jag kikat på spretat kraftigt.

Rolex har jag ingen koll på alla tyvärr, men ställ frågan här så får du garanterat hjälp :)

https://klocksnack.se/threads/vad-är-ett-rimligt-pris-för.26910/
 
Apropå precis ingenting så tror jag att det hade blivit en succé om Sinn kopierat Nomos koncept rakt av att kunna beställa den billigaste klockan, i Nomos fall Club Campus och i Sinn´s 556, med gravering på baksidan.

Det hade blivit en suverän present till olika högtider och födelsedagar. Nomos har dessutom ett lägre pris om man beställer Club Campus med stålbaksida plus gravyr mot om man beställer med safirglas på baksidan.

Skärmavbild 2018-02-10 kl. 15.11.11.png
 
Apropå precis ingenting så tror jag att det hade blivit en succé om Sinn kopierat Nomos koncept rakt av att kunna beställa den billigaste klockan, i Nomos fall Club Campus och i Sinn´s 556, med gravering på baksidan.

Det hade blivit en suverän present till olika högtider och födelsedagar. Nomos har dessutom ett lägre pris om man beställer Club Campus med stålbaksida plus gravyr mot om man beställer med safirglas på baksidan.

Skärmavbild 2018-02-10 kl. 15.11.11.png
Ja det där hade nog gått hem! Kul att få en klocka och dessutom så personlig.
 
Lite bandbyte kanske kan få tillbaka gnistan? Är det H-länken på nu? Byta till ett mörkgrönt, blått eller grått nato tex?
Jag har provat canvas och lite olika läderband här hemma. Tack för tipset om nato, dessvärre gillar jag inte att använda naton personligen, även om att jag gillar att se bilderpå klockor med naton. Jag gillar ju själva länken och boetten. Men jag tror det är tavlan som gör att jag tröttnar lite.
Jag ska dock inte göra mig av med den direkt. Behåller den en stund till för att se om det kommer en nytändning.

Men tråkigt känns det. Första dyrare klockan jag köpte.
 
Jag har provat canvas och lite olika läderband här hemma. Tack för tipset om nato, dessvärre gillar jag inte att använda naton personligen, även om att jag gillar att se bilderpå klockor med naton. Jag gillar ju själva länken och boetten. Men jag tror det är tavlan som gör att jag tröttnar lite.
Jag ska dock inte göra mig av med den direkt. Behåller den en stund till för att se om det kommer en nytändning.

Men tråkigt känns det. Första dyrare klockan jag köpte.
Jag kan eventuellt tänka mig att ta över den om det blir aktuellt att sälja. :)
 
Jag har provat canvas och lite olika läderband här hemma. Tack för tipset om nato, dessvärre gillar jag inte att använda naton personligen, även om att jag gillar att se bilderpå klockor med naton. Jag gillar ju själva länken och boetten. Men jag tror det är tavlan som gör att jag tröttnar lite.
Jag ska dock inte göra mig av med den direkt. Behåller den en stund till för att se om det kommer en nytändning.

Men tråkigt känns det. Första dyrare klockan jag köpte.

Har du någon annan klocka att varva med ett tag? Tänker att om du använder det du hade innan din Sinn så kanske känslan kommer tillbaka när du sen byter tillbaka?

I annat fall så tycker jag att du ska sälja....det finns ingen anledningen att ha en massa pengar bundet i någon som man inte trivs till hundra procent med, oavsett om det är den första dyra klockan.
 
Jag kan eventuellt tänka mig att ta över den om det blir aktuellt att sälja. :)
Jag hör av mig till dig först ifall jag ska sälja.


Har du någon annan klocka att varva med ett tag? Tänker att om du använder det du hade innan din Sinn så kanske känslan kommer tillbaka när du sen byter tillbaka?

I annat fall så tycker jag att du ska sälja....det finns ingen anledningen att ha en massa pengar bundet i någon som man inte trivs till hundra procent med, oavsett om det är den första dyra klockan.

Bra tanke. Ska följa din idé och se hur det känns. Annars får väl @Moorflax känna på Sinnen :)
 
Godkväll alla Sinnsters. Ser att det finns två fina UX till salu på köp och sälj-avdelningen. Tycker de är ruggigt fina men tror tyvärr de är för stora för en handled på knappt 17 cm. Någon som äger en och kan bidra med bild från lite avstånd inkluderande handledsmått?
 
Godkväll alla Sinnsters. Ser att det finns två fina UX till salu på köp och sälj-avdelningen. Tycker de är ruggigt fina men tror tyvärr de är för stora för en handled på knappt 17 cm. Någon som äger en och kan bidra med bild från lite avstånd inkluderande handledsmått?

Pingar in @Bergaren

Hm, rätt sjukt egentligen att man har koll både på de flestas klockor men även handledsmåtten :D
 
Tack. Hur upplever du storleken jämfört med andra modeller? Ser ut som att den bärs något mindre än sina 44 mm.
Den har ju ganska korta luggar, så den sitter ju bra och bekvämt på handleden. Den sitter bättre på andra gummin än originalgummit tycker jag, då originalet gör klockan mer bulkig. Gillar man stora klockor, så är det bara att köra på! Jag bytte bort min, då den var lite för klossig för mig. Men det är en grym klocka!
 
Godkväll alla Sinnsters. Ser att det finns två fina UX till salu på köp och sälj-avdelningen. Tycker de är ruggigt fina men tror tyvärr de är för stora för en handled på knappt 17 cm. Någon som äger en och kan bidra med bild från lite avstånd inkluderande handledsmått?
Om jag inte minns fel så är det ca 50 mm fårn lug till lug. Mät uppe på handleden så får du ett hum. På mig med 17,5 cm så sitter U1:an perfekt.
 
Tack. Hur upplever du storleken jämfört med andra modeller? Ser ut som att den bärs något mindre än sina 44 mm.
Jag har 17,5 och storleken i sig är inget problem. Kan du leva med att den är 44 mm, vilket är stort, så är den utmärkt. Alltså, gillar du stora klockor kommer den att passa utmärkt. Det är inte så att den sticker ut med luggarna eller så, eftersom den är så kompakt i sin form.
M a o, gillar du den, kör.
 
Jag har 17,5 och storleken i sig är inget problem. Kan du leva med att den är 44 mm, vilket är stort, så är den utmärkt. Alltså, gillar du stora klockor kommer den att passa utmärkt. Det är inte så att den sticker ut med luggarna eller så, eftersom den är så kompakt i sin form.
M a o, gillar du den, kör.
Ungefär så som jag menade också, eller försökte formulera mig iallafall! :)
@Swordthain
 
Senast ändrad:
Jag har 17,5 och storleken i sig är inget problem. Kan du leva med att den är 44 mm, vilket är stort, så är den utmärkt. Alltså, gillar du stora klockor kommer den att passa utmärkt. Det är inte så att den sticker ut med luggarna eller så, eftersom den är så kompakt i sin form.
M a o, gillar du den, kör.

Ungefär så som jag menade också, eller försökte formulera mig iallafall! :)
@Swordthain

Gillar ju egentligen mest lite mindre klockor. Använder en Datejust på 36 mm och Sinn 556 på 38 mm som mina dagliga klockor. Har en SKX007 på gymmet och den är väl 43 mm men har också ganska korta bandhorn. Gillar dock storleken på de mindre klockorna klart bättre.

Får kanske åka till Sumpan och testa men gissar tyvärr att UX blir lite för stor för min smak. Synd på en annars så snygg och häftig klocka.

Tack för all input från alla som snabbt svarat såhär på söndagskvällen. Vilket underbart och hjälpsamt forum detta är.
 
Tillbaka
Topp