• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Tror du skulle gilla 256:n...38,5mm. Kanske något att leta efter?

IMG_20180203_131935.jpg
Jag är dålig och feg när det kommer till att jaga vintage. Men den där är perfekt! :)
Sälja? :D
 
Jag är dålig och feg när det kommer till att jaga vintage. Men den där är perfekt! :)
Sälja? :D

Tyvärr inte :)

Men de brukar gå för ca 12-15'. Det behöver heller inte vara vintage...256 tillverkades in på 2000-talet, minns däremot inte startår för modellen på rak arm. Så jag skulle säga att den är enklare att köpa begagnat än många andra modeller, inte lika många olika konfigurationer att hålla reda på helt enkelt.

Jag anser själv att jag hade enorm tur med min som jag fick betala ca 12,5' för då den kom med den fantastiska lådan med bund band och zippo-tändaren. Vet inte om det berodde på att säljaren fanns i Australien som gjorde att priset inte blev högre. Har sett andra auktioner på ebay där det endast har varit klockan och som har gått dyrare, men då har de funnits i USA eller Europa.
 
Har funderat över vad som gör att vissa klockor stannar i samlingen, medan andra lämnar tämligen snabbt. Jag har två klockor just nu som jag har ägt i ca 6 månader, vilket är lång tid för en flippare som mig. :)

556:an är den ena. Tror att det handlar mycket om att storleken är rätt. Men även att designen är okomplicerad.
38,5 mm är perfekt storlek på min 15 cm handled. Bärs kanske något större pga avsaknad av bezel. Kanske att detta är en keeper, har faktiskt än så länge inte ens tänkt tanken att flippa den. :)

Trots att jag är en fenomenalt dålig fotograf så bifogar jag några bilder ur kamerarullen som jag tycker blev hyfsat bra. :D
IMG_1455.JPG
IMG_2045.JPG
IMG_2183.JPG
 
Har funderat över vad som gör att vissa klockor stannar i samlingen, medan andra lämnar tämligen snabbt. Jag har två klockor just nu som jag har ägt i ca 6 månader, vilket är lång tid för en flippare som mig. :)

556:an är den ena. Tror att det handlar mycket om att storleken är rätt. Men även att designen är okomplicerad.
38,5 mm är perfekt storlek på min 15 cm handled. Bärs kanske något större pga avsaknad av bezel. Kanske att detta är en keeper, har faktiskt än så länge inte ens tänkt tanken att flippa den. :)

Trots att jag är en fenomenalt dålig fotograf så bifogar jag några bilder ur kamerarullen som jag tycker blev hyfsat bra. :D
IMG_1455.JPG
IMG_2045.JPG
IMG_2183.JPG

Både storleken och utseendet gör den ju extremt mångsidig. Fungerar till både skjorta eller jeans och t-shirt, på länk eller nato och läder. Den har ju dessutom utmärkta beater-egenskaper med vattentäthet på 20ATM och ytterligare att den tål lite hårdare tag så att man inte behöver sätta andan i halsgropen om den råkar få sig en stöt.
 
Både storleken och utseendet gör den ju extremt mångsidig. Fungerar till både skjorta eller jeans och t-shirt, på länk eller nato och läder. Den har ju dessutom utmärkta beater-egenskaper med vattentäthet på 20ATM och ytterligare att den tål lite hårdare tag så att man inte behöver sätta andan i halsgropen om den råkar få sig en stöt.
Håller med. Vissa verkar ju flippa den pga att den är så mångsidig. :)
 
Fick hem ett nytt band till Ezm3 igår, är lite tveksam än så länge, även fast det sitter riktigt bekvämt! Hirsch Arne för er som undrar.
IMG_6660.JPG
IMG_6661.JPG

Jag tycker att det ser bra ut även om jag kanske föredför när gummit sluter upp mot boetten. Men även Sinn's original till Ezm3 är ju rakt.

Nu har länken på min så jag ser inte och minnet sviker, men är boetten märkt med SUG även på Ezm3 så som på U-modellerna?
 
Jag tycker att det ser bra ut även om jag kanske föredför när gummit sluter upp mot boetten. Men även Sinn's original till Ezm3 är ju rakt.

Nu har länken på min så jag ser inte och minnet sviker, men är boetten märkt med SUG även på Ezm3 så som på U-modellerna?
Nope, detta case är inte märkt med SUG, som u-modellerna.

Ja, den raka kanten stör mig inte så myclet egentligen, är nog färgen jag är lite tveksam till. Kanske vänjer mig :)
 
Söker ett spänne att matcha min 556:a
Vad tror ni om detta? https://watchparts24.de/Sinn-buckle-satin-brushed-steel
Fake?

Vid en sökning på forumet så har @NiklasArvid handlat därifrån vilket får mig att dra slutsatsen att det är legit.

@Bosse startade den här tråden:

https://klocksnack.se/threads/swatch-group-news.25371/#post-528444

Med frakt till Sverige så blir det 350sek. Har du kollat med Erikson eller Sinn själva vad de ska ha för spännet?
 
Senast ändrad:
Video som jag inte har sett innan som visar på Sinn´s bredd och samtidigt på att de verkligen skulle behöva någon på PR som bättre kan utnyttja potentialen i klockorna och framställa dem på ett coolare/mer intressant/stiligare sätt :)

 
Video som jag inte har sett innan som visar på Sinn´s bredd och samtidigt på att de verkligen skulle behöva någon på PR som bättre kan utnyttja potentialen i klockorna och framställa dem på ett coolare/mer intressant/stiligare sätt :)


Fast det måste inte komma bra saker ur reklam, att man försöker nå nya målgrupper med tillhörande produktutveckling, förflyttning av marknadsfokus osv. Just saying... :) Annars har jag hört att Angelo Bonati snart verkar bli ledig för nya utmaningar. ;)
 
Fast det måste inte komma bra saker ur reklam, att man försöker nå nya målgrupper med tillhörande produktutveckling, förflyttning av marknadsfokus osv. Just saying... :) Annars har jag hört att Angelo Bonati snart verkar bli ledig för nya utmaningar. ;)

Jag menar inte att man måste göra om det från grunden :)

Men nog hade man på ett enkelt sätt kunnat tuffa till det framförallt med dykarna och EZM-klockorna utan att riskera att varken tappa målgrupper eller flytta marknadsfokus. Snarare att fanbasen skulle stärkas och att det skulle spilla över på nästa segment, de allmänt intresserade av klockor.

Jag menar alltså inte att a´la IWC på Georges Kerns tid flyga ner ett gäng film- och idrottsstjärnor till Gardasjön och låta en stjärnfotograf som Peter Linsbergh ta svartvita foton i film noir-stil :)
 
Jag menar inte att man måste göra om det från grunden :)

Men nog hade man på ett enkelt sätt kunnat tuffa till det framförallt med dykarna och EZM-klockorna utan att riskera att varken tappa målgrupper eller flytta marknadsfokus. Snarare att fanbasen skulle stärkas och att det skulle spilla över på nästa segment, de allmänt intresserade av klockor.

Jag menar alltså inte att a´la IWC på Georges Kerns tid flyga ner ett gäng film- och idrottsstjärnor till Gardasjön och låta en stjärnfotograf som Peter Linsbergh ta svartvita foton i film noir-stil :)

Jag förstår precis hur du menar. Det är kanske mest min syn i frågan som är (negativt) påverkad av hur andra märken har utvecklats de senaste åren. :)
 
Tillbaka
Topp