• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Dags att bidra till tråden! Har haft min EZM3 i många år. Snygg, praktisk och diskret! Använt den alldeles för sällan på sistone men idag är den på
20180212_124908-01.jpeg
 
Lite med inspiration från citerat inlägg så är jag på jakt efter en 104. Någon som ska avyttra? @Nissenutz din är också intressant...
Den ska just nu ut resa, utan mig dock. Ni i tråden kommer bli varse vad de innebär :) Efter resan vet jag om den ska säljas eller ej. Det var lite vemodigt att börja packa ihop den och vet inte riktigt vad jag är ute efter istället för den heller.
 
Har själv 17cm handled och jag upplevde den inte som stor alls mycket för att bandhornen inte står rätt ut utan är nerböjda vilket gör att den inte upplevs så stor.

Plus att den är relativt kort lugg till lugg...51mm. Det går också att den är snäll mot bäraren och att man kommer undan med mindre handleder.
Sen ska det ju tilläggas att det inte är någon blyg viol utan en riktig Einsatzzeitmesser, så av den anledningen ser det också mer ok enligt mig :) En 556 på 44mm till exempel skulle ju bara se fånig ut som en dålig jämförelse.
 
Någon i tråden som vet vart man kan köpa macrolins till en Huawei P10 i butik i Sverige? Så här nära kommer jag med zoomen, men det skulle vara kul att kunna komma närmre. Hittar bara en massa från Amazon och liknande men orkar verkligen inte vänta ett par veckor.

EDIT: Menar inte så mycket närmre egentligen, men med bättre kvalitet än vad som blir nu. Kan inte fotospråk, men det blir så mycket "brus" i bilden om man nu kan kalla det för det.

IMG_20180214_221421.jpg
 
Hej första inlägget på klocknsnack men följt den här tråden ett tag och blivit väldigt sugen på att köpa en sinn. Funderar på beställa en EZM 3F med Stainless steel two-link, H-link, men är lite fundersam som jag förstår kortar sinn.de länken efter ens mått vilket är schysst, men är lite rädd att dom ska korta för mycket och man ska behöva be om extra bitar, eller kommer länkbitarna dom tagit av med i beställningen? Hur har det funkat för er som beställt klockor från sinn.de med länk?
 
Hej första inlägget på klocknsnack men följt den här tråden ett tag och blivit väldigt sugen på att köpa en sinn. Funderar på beställa en EZM 3F med Stainless steel two-link, H-link, men är lite fundersam som jag förstår kortar sinn.de länken efter ens mått vilket är schysst, men är lite rädd att dom ska korta för mycket och man ska behöva be om extra bitar, eller kommer länkbitarna dom tagit av med i beställningen? Hur har det funkat för er som beställt klockor från sinn.de med länk?

Hej och välkommen ut ur skuggorna :)

H-länken är väldigt enkel att korrigera själv så det lär du dig blixtsnabbt. Om Sinn kortar länken efter din handled så utgår jag från att du får med även de länkbitar som inte behövs, och skulle du inte få det så är det bara att maila och be dem att skicka.

Du bor inte i närheten av Stockholm? I sådana fall kan jag rekommendera Erikson Urhandel i Sundbyberg som är återförsäljare av Sinn. Du kommer få samma pris som av Sinn och då får du garanterat hjälp i butiken med anpassningen av länken. Plus trevligt klocksnack och som bonus kan du kolla in en massa andra Sinn-modeller :)
 
Blir nog att beställa en i veckan när jag bestämt mig finns flera modeller jag tycker är riktigt snygga hade jag velat ha en chronograf hade jag nog köpte 103 den är oerhört vacker. Inte så orolig över korta länken det brukar gå bra. Men ska nog maila sinn innan och fråga om länkbitarna. Synd att det inte finns några andra återförsäljare för oss som inte bor i Stockholm :)
 
Tillbaka
Topp