Sådärja! Grattis till en riktigt trevlig trio!För att citera den gode Tommy Söderberg:
Boom, boom...Swap, swap
De där blir skitläckra på ett knallrött nato
Har vi någon mer Ks:are med tre Sinn, eller är du kung nu?!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Sådärja! Grattis till en riktigt trevlig trio!För att citera den gode Tommy Söderberg:
Boom, boom...Swap, swap
Jag gissar på en 104. Det är Sinns svar på gula Breitling just nu. ALLA måste ha en!
Sådärja! Grattis till en riktigt trevlig trio!
De där blir skitläckra på ett knallrött nato
Har vi någon mer Ks:are med tre Sinn, eller är du kung nu?!
Det var precis den bilden jag hade i huvudet!Man tackar Ja, rött passar finfint och en av mina favoritbilder på den klockan är med rött perlon som @Weasel ägde. (Bild tagen från KS)
Tyvärr finns 20mm gummi endast i svart, men jag kommer garanterat att köpa det tillsammans med det mindre låset. Vet faktiskt inte om jag är ensam med en trio?
Läckert strandfoto med rött perlon!
Apropå fotot: en fråga som länge gnagt. Bildens ezm3 har ganska blank, något upphöjd, klarröd text på urtavlan. Bilder på ezm3f, samt ezm13 brukar visa en något slätare text, matt, och snarast faluröd.
Så såg det också ut när jag besökte Eriksons, och på min egen ezm13.
Är det alltid så? Följer det modellerna? Eller har man helt enkelt övergått till falurött numera?
Misstänker att detta är enda stället jag kan få hjälp för att slippa ligga sömnlös
Nu så! på ingång. Hoppas att den
1) hittar hit... Ebay...
2) möter förväntningarna (säljare vs köpare)...
3) vill gifta sig...
Men fasen så nervpirrande dagar.
Nu är det bara att hoppas att stora skälvan inte drabbar mig.
Jag klämmer till med att det är en av de mer klassiska men i lite modernare tappning. Typ. Eller nåtDet blir ingen ledtråd vilken modell?
Röd sekundvisare?Jag klämmer till med att det är en av de mer klassiska men i lite modernare tappning. Typ. Eller nåt
En som hade kunnat vara min första dyra klocka för ett antal år sedan, men då fegade jag ur. Dessutom var den då hårt rockad. Hoppas att denna är finare.
@Moorflax
Apropå TESTAF så har det nu blivit DIN8330, och utöver Sinn har följande varit inblandade: "FH Aachen – University of Applied Sciences, Germanischer Lloyd, Laco, Hanhart, Glashütte Original and Stowa. The users are represented in the working group by the equally renowned Lufthansa Cargo and Airbus Helicopters (formerly Eurocopter)"
Här är lite intressant läsning, http://www.sinn.de/en/Latest_news/TESTAF_goes_DIN.htm
EDIT: Såg nu att det var gamla nyheter från 2015.
Fasen va skoj! Kan inte riktigt tänka mig vilken det kan vara, men jag ger inte upp!Nu så! på ingång. Hoppas att den
1) hittar hit... Ebay...
2) möter förväntningarna (säljare vs köpare)...
3) vill gifta sig...
Men fasen så nervpirrande dagar.
Nu är det bara att hoppas att stora skälvan inte drabbar mig.
No. Men flera tavlor...Röd sekundvisare?
Hej! Börjar bli sugen på en 556i på länk, någon som vet vad den kostar hos AD i sverige?
Gillar! Men hur är det egentligen med kronan till vänster?Jag spammar verkligen tråden idag, men det får man faktiskt göra när man har en ny klocka
Den ligger så fantastiskt bra på handleden, och jag antar att det är en kombination av lug to lug-måttet på 48mm och höjden på ca 12mm.
Shit man, tror du jag åker dit för att arbeta eller?@yonsson , jag har gjort en liten sammanfattning av mina frågor
- Hur kommer flytten till nya lokaler att påverka företaget. Kommer de att kunna öka produktionen och har de några planer att utöka design/tech-avdelningen för att få fram fler modeller.
- Vilka länder utanför Tyskland är top-5 gällande försäljning.
- När man läser artiklar och recensioner av Sinn, hamnar de ofta i kategorin "mycket klocka för pengarna". Hur viktigt för märket är det att upprätthålla det epitetet, och är det något som man tar hänsyn till vid utveckling av nya modeller.
- Kommer vi få se någon modell med keramisk vridring i en snar framtid.
Ni andra får gärna fylla på den här listan innan det är dags Basel
Efter att läst igenom halva tråden nu så har jag bestämt mig att nästa klocka blir en Sinn, tänkte gå in på Erikson Urhandel i april/maj när jag ska besöka huvudstaden!
Tack för tipset, får skicka iväg ett mail och höra om dom har 556i eller 103 st inne när det närmar sig!Kul De har en hel del modeller inne, men om du verkligen har snöat in på en specifik modell så maila och se om den finns.
I annat fall kanske de kan se till att de har den hemma till dess att du kommer förbi.
Kan det vara en 103 i titan kanske?Jag klämmer till med att det är en av de mer klassiska men i lite modernare tappning. Typ. Eller nåt
En som hade kunnat vara min första dyra klocka för ett antal år sedan, men då fegade jag ur. Dessutom var den då hårt rockad. Hoppas att denna är finare.
Kan det vara en 103 i titan kanske?
Just nu drömmer jag länkdrömmar.
Tänk samma länk i storlekarna 20, 22 och 24 mm.
- 556i 38,5 mm med 20 mm länk (alternativt 356 med samma länk)
- U1 på 44 mm med 22 mm länk
- 212 KSK på 47 mm med 24 mm länk
Jag var medveten om 212 och dess mått, men då den har den blanka vridringen så funkar den inte för mig tyvärr.Har du provat 212:n? Det måste vara en riktig best på handleden Jag har blivit mer och mer förtjust i de avsmalnande länkarna på Ezm3 och 144:n.
Jag var medveten om 212 och dess mått, men då den har den blanka vridringen så funkar den inte för mig tyvärr.
212 KSK däremot! Antar att det är samma case man har byggt på?
Paneraifolket gillar ju 47 mm och där funkar det ju. Frågan är ju hur det funkar på en Sinn?
Alla länkar smalnar väl av? Eller?
På min U1 går den från 22 upp vid caset till 20 vid låset.
Nej, det är det inte. Hoppas just nu att den kommer fram som den ska. Märkligt med vissa säljare som drar ut på att skicka varan. Det är väl klart att alla köpare vill ha den asap. Att det ska vara så svårt.Kan det vara en 103 i titan kanske?
Just nu drömmer jag länkdrömmar.
Tänk samma länk i storlekarna 20, 22 och 24 mm.
- 556i 38,5 mm med 20 mm länk (alternativt 356 med samma länk)
- U1 på 44 mm med 22 mm länk
- 212 KSK på 47 mm med 24 mm länk