• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Min erfarenhet är att telefon fungerar mycket bättre än mail om du vill veta vad de har i lager och vad det svenska priset är.

Då är vi oense :) Telefon fungerar ju så klart utmärkt, men jag mailade Erikson 09.55 i morse och fick svar inom en timme och min erfarenhet är att de alltid är snabba på mailen. Vissa saker vill jag gärna ha i skrift, inte minst prisinfo och liknande så där föredrar jag mailen om det inte är något jag måste ha svar på sekunden.

... att de alltid är snabba på mailen. Vissa saker vill jag gärna ha i skrift, inte minst prisinfo och liknande så där föredrar jag mailen om det inte är något jag måste ha svar på sekunden.
Jag mailade för över en vecka sedan och har ännu inte fått svar. Eller det har jag ju eftersom jag till slut tröttnade på att vänta och ringde istället.

Jag mailade för över en vecka sedan och har ännu inte fått svar. Eller det har jag ju eftersom jag till slut tröttnade på att vänta och ringde istället.

Ok, låter som att du haft otur. Har aldrig fått vänta längre än en dag.

Angående gummi till Ezm3 så har jag nu fått info att Sinn själva rekommenderar gummit till 856 om man vill ha den lilla viklåset men med brasklappen att det inte passar 100% perfekt. Blir velig med hur jag ska göra. Hade dessutom hoppats på att det blå gummit som finns till 103 skulle passa.
@yonsson , är det sådant som man brukar kunna köpa direkt på Basel?

Dubbelt upp av Deutschland idag!
IMG_2060.JPG

Nu var det inte det du frågade om men jag har originalgummit med det stora låset till min EZM3. Jag har använt det en del men gillar det egentligen inte. Det är stelt och tjockt och inte alls följsamt. Länk eller nato är mycket mer bekvämt.

Du får jättegärna posta några bilder på det :)

Som jag har förstått så är det enda som "passar" från fabrik gummit som kommer med rakt slut och som är med ett vanligt spänne.

Då är vi oense :) Telefon fungerar ju så klart utmärkt, men jag mailade Erikson 09.55 i morse och fick svar inom en timme och min erfarenhet är att de alltid är snabba på mailen. Vissa saker vill jag gärna ha i skrift, inte minst prisinfo och liknande så där föredrar jag mailen om det inte är något jag måste ha svar på sekunden.

Vilken mailadress har ni använt? Mailade i förra veckan (eller var det i måndags?) [email protected] och har ännu inte fått svar.
Det kanske är som på min arbetsplats att ingen tar tag i mailet om det kommer till den allmänna epostadressen?

Tack! Bandet inköpt av singularstraps, bra kvalitet tycker jag! (Ber om ursäkt för kassa bilder & värdelös färgmatchning).
IMG_2063.JPG
IMG_2062.JPG
Grattis till klockan! Den är ball den där.

Helt OT men jag började nästan garva av konstrasten mellan bilden du har som avatar och skjortan. Worlds apart ;)

Vilken mailadress har ni använt? Mailade i förra veckan (eller var det i måndags?) [email protected] och har ännu inte fått svar.
Det kanske är som på min arbetsplats att ingen tar tag i mailet om det kommer till den allmänna epostadressen?

Samma här. Mailade i fredags men inget svar...

Jag mailade också till dem i dagarna på info adressen och har inte heller fått något svar. Märkligt!

Eftersom det verkar fungera att maila anställda i butiken så borde ju även info-adressen fungera.
Men vi pingar väl @ERIKSON URHANDEL så får de kolla upp det. :)
Lite on-topic nu då: Vad tror ni om nya EZM12 som antagligen kommer att visas på Basel?
Ingen förutom Sinn själva har ju en aning men man kan ju alltid spekulera!

Lite on-topic nu då: Vad tror ni om nya EZM12 som antagligen kommer att visas på Basel?
Ingen förutom Sinn själva har ju en aning men man kan ju alltid spekulera!

Lite spekulationer från en på WUS som jag läste häromdagen:

"While I have no information about this watch, this is what I take out of this picture:
- The 200m depth rating indicates that it's not a dive watch.
- The orange colour on the crown suggests that this is gonna be a pilots watch.
- According to the crown position, this could be the second crown for an internal bezel.
- The caseback seems to be absolutely flat and I can see no grooves/holes for a caseback opener. This suggests that the watch might have a monobloc case.
- According the color hue, this could be a titanium watch. But it could also be tegimentet steel. I hope it's gonna be hardened titanium like in the EZM 9 and 10.
- It seems like the watch could feature an integrated bracelet design. At least it looks very roundish and it doesen't look like it will have traditional lugs. But of course this is hard to tell from this picture."

Det känns som denna tråden har högst tryck för tillfället. Börjar så smått förstå varför. Var för långsam när det gällde 103:an som lades ut inatt. Missade den sist den låg ute också :confused:.

Det känns som denna tråden har högst tryck för tillfället. Börjar så smått förstå varför. Var för långsam när det gällde 103:an som lades ut inatt. Missade den sist den låg ute också :confused:.
Du får väl lägga ett rejält bud, gärna femsiffrigt, till den som fick den ;)

Tillbaka
Topp