• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Vad tycker ni om de här då?
IMG_2516.jpg

756 II & 757 II

IMG_2515.jpg

756 III & 757 III

75 st ex av varje.
 
Någon som vet vad som skulle hända om dom (eller en annan urmakare) gav fan i att fylla klockan med olja igen? Är urverket på något vis avstämt för det extra motståndet som oljan ger, eller skulle det bara påverka avläsbarheten och trycktåligheten?
Den jag hade innan den blev utbytt av Sinn själva, var utan olja. Inget jag visste, men misstänkte. Sinn meddelade det vid service. Jag misstänker att den inte var tät och tidigare ägare lackade på det. Hur som helst hade den inte varit hos Sinn på service utan någon annan hade pillat i den. Eller så var det så att det var ett batteribyte som gjordes av någon annan än Sinn, och den därmed inte blev oljefylld.
Tittar du på en räkning från Sinn på en service så framgår rengöring tydligt som en av posterna som genomförts. Det är rätt kladdigt har jag förstått.

På det ex jag hade, hade glaset inte gjorts rent ordentligt på insidan heller, det var droppmärken kvar. Och så tappar man betraktningsvinkeln som är en stor del av grejen med klockan. Och så klart bouncing-sekunden också. Ingen sån utan olja.
M a o snåla inte och låt nån annan göra servicen. Är det nån klocka som ska servas av fabriken är det denna. Dyrt är det inte heller.
 
Fastnade för den också men blev lite glad av alla.
Bara att gå in på sidan och beställa snabbt.
Tyvärr inte inte kapital för ett sådant impulsköp just nu. Antagligen lika bra då Jag misstänker att jag skulle tröttna på den efter ett tag. Snygg som tusan, men tveksam att det skulle bli en keeper.
 
036A1F26-EB9D-4BA2-93D2-49EED2F97E3F.jpeg
42D2309D-37F0-4381-B8D1-B146F9DEF49C.jpeg

Då har den landat, en blästrad skönhet från Tyskland. Som många innan redan sagt så är ju plexiglaset underbart och gillar den matta finishen som ger en mer tooligare känsla. Mkt nöjd:)

Snyggt landat! :) Skönt att den kom fram till slut...hade fått en rejäl släng av dåligt samvete om det hade strulat till sig.
Du får gärna bomba på med lite bilder...det skulle till exempel vara kul att se hur den ser ut ute i solen.
 
Har bytlånat Sinn med @Nissenutz och idag har jag varit och hämtat ut den efter lite strul från PostNord.

Finelinken var perfekt inställd redan vid leverans och den känns definitivt mer följsam och mindre toolig än h-linken. Hoppas fortfarande på att Sinn kommer med en tredje länk så småningom.

Ser fram mot att få bekanta mig med 104:n, och jag tror att tavlan kommer bli kalas speciellt om solen kommer tillbaka imorgon. Tror generellt att den gör sig allra bäst på sommaren. Både på länk på med en drink på valfri uteservering och med ett snabbt byte till gummi så är det med sina 20atm i vattentäthet perfekt även på stranden.

IMG_20180221_201901.jpg
IMG_20180221_201747.jpg
IMG_20180221_201709.jpg
 
Har bytlånat Sinn med @Nissenutz och idag har jag varit och hämtat ut den efter lite strul från PostNord.

Finelinken var perfekt inställd redan vid leverans och den känns definitivt mer följsam och mindre toolig än h-linken. Hoppas fortfarande på att Sinn kommer med en tredje länk så småningom.

Ser fram mot att få bekanta mig med 104:n, och jag tror att tavlan kommer bli kalas speciellt om solen kommer tillbaka imorgon. Tror generellt att den gör sig allra bäst på sommaren. Både på länk på med en drink på valfri uteservering och med ett snabbt byte till gummi så är det med sina 20atm i vattentäthet perfekt även på stranden.

IMG_20180221_201901.jpg
IMG_20180221_201747.jpg
IMG_20180221_201709.jpg
Gött att det endast var en miss att meddela att den kommit till utlämningsstället. Blev nervös där ett tag.

Jag fortsätter att bekanta mig med din 256 och har lite intryck.

Jag gillar verkligen storleken och vikten (130gram på länk för 16cm handled). Kul att få testa att bära en mekanisk kronograf och skön känsla med rotorn när man skakar till med handleden :)

Lite tveksam till om plexi är min grej (putsnörd) även om jag föredrar att klockan blir smäckrare tack vare det. Trodde jag skulle bli mer förtjust i den överlag jämfört med hur de känns just nu. Tror jag upplever det som lite mkt olika färger på index visare och urtavla.

Men den har nånting alltså! Nu när jag skriver detta och tänker till så börjar jag gilla den mer och mer :D Ska testa den på nato snart.
 
Gött att det endast var en miss att meddela att den kommit till utlämningsstället. Blev nervös där ett tag.

Jag fortsätter att bekanta mig med din 256 och har lite intryck.

Jag gillar verkligen storleken och vikten (130gram på länk för 16cm handled). Kul att få testa att bära en mekanisk kronograf och skön känsla med rotorn när man skakar till med handleden :)

Lite tveksam till om plexi är min grej (putsnörd) även om jag föredrar att klockan blir smäckrare tack vare det. Trodde jag skulle bli mer förtjust i den överlag jämfört med hur de känns just nu. Tror jag upplever det som lite mkt olika färger på index visare och urtavla.

Men den har nånting alltså! Nu när jag skriver detta och tänker till så börjar jag gilla den mer och mer :D Ska testa den på nato snart.

Du får gärna testa MN-strapet som sagt....fattar inte riktigt konstruktionen med fästet. Men tror att det passar bra ihop då 256:n har en liten militär framtoning kanske främst från sitt släktskap med 156. Du får hoppa i och posta i vintagetråden också med Tissot:n :)

104 har en riktigt bra storlek och ligger finfint på armen. Första klockan jag har provat med pilot-bezel också.
 
Snyggt landat! :) Skönt att den kom fram till slut...hade fått en rejäl släng av dåligt samvete om det hade strulat till sig.
Du får gärna bomba på med lite bilder...det skulle till exempel vara kul att se hur den ser ut ute i solen.
Tack, det var inga problem med leveransen bara jag som varit bortrest och sen fick en släng av både magsjuka och influensa.
Måste tacka för tipset också, härlig stämning i den här tråden vilket höjer glädjen lite extra när man skaffat något nytt:)
 
Du får gärna testa MN-strapet som sagt....fattar inte riktigt konstruktionen med fästet. Men tror att det passar bra ihop då 256:n har en liten militär framtoning kanske främst från sitt släktskap med 156. Du får hoppa i och posta i vintagetråden också med Tissot:n :)

104 har en riktigt bra storlek och ligger finfint på armen. Första klockan jag har provat med pilot-bezel också.
Ska testa lite olika band tänkte jag men fick bara lös ena sidan av länken igår den andra trilskades. Vette fan va det är men alla 3 Sinn jag ägt och lånat har varit lika jävliga att få av och på länken. Hör ingen annan som klagar dock så det är väl fel på mig antar jag :facepalm:

Ska smyga mig in i vintage nångång. Läskigt där inne bara :p
 
Ska testa lite olika band tänkte jag men fick bara lös ena sidan av länken igår den andra trilskades. Vette fan va det är men alla 3 Sinn jag ägt och lånat har varit lika jävliga att få av och på länken. Hör ingen annan som klagar dock så det är väl fel på mig antar jag :facepalm:

Ska smyga mig in i vintage nångång. Läskigt där inne bara :p
Nej, det är inte bara du som har svårt med Sinn-länkar! Jag har två (556 och EZM3), och jag blir helt galen varje gång jag ska byta. Mina andra klockor är mycket enklare att byta länk på. Brukar faktiskt bli en sväng förbi Erikson efter att ha suttit och svurit någon timme.
 
Nej, det är inte bara du som har svårt med Sinn-länkar! Jag har två (556 och EZM3), och jag blir helt galen varje gång jag ska byta. Mina andra klockor är mycket enklare att byta länk på. Brukar faktiskt bli en sväng förbi Erikson efter att ha suttit och svurit någon timme.
Skönt att höra! eller jag menar, jag lider med dig.

Jäkligt nice med tajta ändlänkar men ett helvete när de ska av och på som sagt. Borde införskaffa ett riktigt verktyg misstänker jag. Har ebayprylar hemma men borde införskaffa bergeon
 
Tillbaka
Topp