Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nej okej! Blandade ihop de två, det är ju safirvarianten som är 17mm!Alltså Speedy 005 är ju 14,3 mm hög och 103 är 15,5 mm, så det är ingen väsentlig skillnad att prata, dryga millimetern bara. Tycker inte det märks någon skillnad i tjocklek när man bär dem heller, så skillnaden är försumbar imo. Safirglasvarianten av 103 är ju 17 mm och då antar jag att skillnaden märks betydligt mer, men har dock inte testat den varianten så kan inte uttala mig där.
17mm skojar man inte bort direkt. På ett nato har man nästan 2cm dåNej okej! Blandade ihop de två, det är ju safirvarianten som är 17mm!
Coolt med Bund ju!Så där! Äntligen är det hiskeligt fula Bundlädret avtaget (ping @Oscar900218 ). Gäller bara att komma på vad jag ska slänga på nu. En sak är säker och det är att Bundlädret inte kommer komma på igen.
Före:
Nu ligger den på operationsbordet i väntan på att jag ska bestämma mig...
Absolut, men jag kan inte ta betalt för ett sådant band. Skicka in en slant till BCF och hör av dig med adress via PM, så försöker jag skicka det imorgon.Coolt med Bund ju!
Är på jakt efter ett sådant. Hör av dig om du vill sälja.
Lade in 200krAbsolut, men jag kan inte ta betalt för ett sådant band. Skicka in en slant till BCF och hör av dig med adress via PM, så försöker jag skicka det imorgon.
Strålande!Lade in 200kr
Inte ta betalt, det är ju ovärderligtAbsolut, men jag kan inte ta betalt för ett sådant band. Skicka in en slant till BCF och hör av dig med adress via PM, så försöker jag skicka det imorgon.
Jag är mest glad att det får vandra vidare till ett kärleksfullt hem, för här får det då ingen kärlek , och samtidigt så får BCF en slant.Inte ta betalt, det är ju ovärderligt
Ja så länge det är till ett fint ändamål är jag nöjdJag är mest glad att det får vandra vidare till ett kärleksfullt hem, för här får det då ingen kärlek , och samtidigt så får BCF en slant.
Jag har safir versionen, självklart hög klocka, men smälter ändå jäkligt bra in i handleden, inte hockeypuck syndrom likt nya black bayen ex17mm skojar man inte bort direkt. På ett nato har man nästan 2cm då
U2Vill ställa en fråga till er alla Sinn fantaster. Om ni bara fick äga/bära en klocka (och det måste vara en Sinn) vilken modell skulle du välja?
Vi snackar alltså en klocka som kan fungera till så många olika tillfällen som möjligt.
Den ultimata klockan!
Sinn 556i funkar till det mesta och på de flesta band. Här kommer lite bilder skamlöst stulna från internet:Vill ställa en fråga till er alla Sinn fantaster. Om ni bara fick äga/bära en klocka (och det måste vara en Sinn) vilken modell skulle du välja?
Vi snackar alltså en klocka som kan fungera till så många olika tillfällen som möjligt.
Den ultimata klockan!
Hur förhåller sig U2 mot UX?
Mycket trevlig!Sinn 556i funkar till det mesta och på de flesta band. Här kommer lite bilder skamlöst stulna från internet:
Instämmer. Aldrig ägt en sån faktiskt, kanske borde ta tag i saken.Mycket trevlig!
Fet! På ett bra vis alltsåJag har safir versionen, självklart hög klocka, men smälter ändå jäkligt bra in i handleden, inte hockeypuck syndrom likt nya black bayen ex
UX är ett quartzur, drygt 2 mm tunnare, 9g lättare, oljefylld och tål ytterligare 3000 djupmeter. Båda är 44 mm och av ubåtsstål.Hur förhåller sig U2 mot UX?
Storlek, tyngd, material?
Kul att någon delar min goda smakCoolt med Bund ju!
Är på jakt efter ett sådant. Hör av dig om du vill sälja.
Tvek på den. Dom anger ju blästrat rostfritt. Hade det varit ubåtsstål så hade dom garanterat skrutit om det.Hur ligger de till nu, är länkarna till dykarna oxo av Ubåts stål?
Jävlar va hård! Grattis!
Då har den landat, en blästrad skönhet från Tyskland. Som många innan redan sagt så är ju plexiglaset underbart och gillar den matta finishen som ger en mer tooligare känsla. Mkt nöjd
556i om man bara får ha enVill ställa en fråga till er alla Sinn fantaster. Om ni bara fick äga/bära en klocka (och det måste vara en Sinn) vilken modell skulle du välja?
Den ultimata klockan!
Vad är det för axlar den ligger på?Sinn 256
Chuck Norris andrahandsval (förstahandsvalet måste ju vara U1)! Är det en hemblästrad 103:a?
Då har den landat, en blästrad skönhet från Tyskland. Som många innan redan sagt så är ju plexiglaset underbart och gillar den matta finishen som ger en mer tooligare känsla. Mkt nöjd