Geparden
Guld
Min erfarenhet säger ja. Mest påtagligt blir det dock när man ska plocka typ kraglösa fatbars från en SKX med den större gaffeln.Blir det verkligen så mycket enklare med Bergeon?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Min erfarenhet säger ja. Mest påtagligt blir det dock när man ska plocka typ kraglösa fatbars från en SKX med den större gaffeln.Blir det verkligen så mycket enklare med Bergeon?
Blir det verkligen så mycket enklare med Bergeon?
Hmm kanske vore nått att testa. Mesh alltså! Inte bundAlla Sinnister borde följa the_grizzled_one på Instagram.
Gillade mesh på 104:an. Nästan lika vasst som Bund
Ja det där var banne mig inte dumt alls! Vem blir den förste?Alla Sinnister borde följa the_grizzled_one på Instagram.
Mesh var riktigt coolt på 104:an. Men nämn för guds skull inte ordet ”Bund” igen, man mår ju dåligt bara av att höra ordet, även om man slipper ha det bandet skräpandes hemma.Alla Sinnister borde följa the_grizzled_one på Instagram.
Riktigt snygg klocka! Vilken modell är det?Blev provocerad av utmaningen och bytte just med min Bergeon. Det är lättare men inte lätt.
Fast när det gäller just Sinns länkar behövs all hjälp man kan få
Standard overhaul €220 enligt prislistan på hemsidan...Vad kostar ungefär en service med batteri byte och olje byte på en UX?
Jasså priserna fanns på hemsidanStandard overhaul €220 enligt prislistan på hemsidan...
https://www.sinn.de/en/Download/Sinn_ServicePriceList_170828.pdfJasså priserna fanns på hemsidan
Riktigt snygg klocka! Vilken modell är det?
Riktigt nice! Vet du om den har samma mått och vikt som EZM3?Tar mig friheten och svarar i @engst ställe. Det är en Ezm13...en fantastisk klocka. Här är länk till @hemingway1999 ´s paketöppning med massor av intressant text och riktigt bra bilder:
https://klocksnack.se/threads/paketöppning-och-första-intryck-sinn-ezm13.46787/
Riktigt nice! Vet du om den har samma mått och vikt som EZM3?
Vad innebär det med standard overhaul? Är det batteribyte samt byte av olja? Eller ingår det något mer?Standard overhaul €220 enligt prislistan på hemsidan...
Vad innebär det med standard overhaul? Är det batteribyte samt byte av olja? Eller ingår det något mer?
Tycker om min Ux men kan uppfatta den som lite topptung. Känns mer och mer som att EZM3 kan vara ett kul alternativ. Vet du hur UX och EZM3 förhåller sig till varandra vid byte (prismässigt) ?Den är både tjockare och tyngre, men delar samma case i övrigt. Ca 3 mm tjockare och +20gram mot Ezm3.
Tycker om min Ux men kan uppfatta den som lite topptung. Känns mer och mer som att EZM3 kan vara ett kul alternativ. Vet du hur UX och EZM3 förhåller sig till varandra vid byte (prismässigt) ?
Gick precis en UX på blocket för 3900kr, hade några år på nacken, dock så behövdes ett batteribyte med service...jävligt bra pris och såklart så var man för sen på bollen...
Den är både tjockare och tyngre, men delar samma case i övrigt. Ca 3 mm tjockare och +20gram mot Ezm3.
Jajamän! Blev ivrig som fan men det var för sent som sagt! Den gick på ca en halvtimme.Va!!! På riktigt? F-n...jag som har slutat leta klockor på Blocket...typiskt.
Känns som att det ingår en hel del för pengarna. Vanligtvis så är Quartz uren billigare att serva än automatiska ur men då det är oljebyte inblandat här så trodde jag det skulle vara dyrare att serva en UX.– Cleaning of the movement (incl. disposal of old oil in the case of HYDRO watches)
– Inspecting of the movement and replacing of worn parts, if technically required
– Renewing of the battery
– Adjusting of the movement
– Cleaning of the case
– Cleaning and checking of the metal bracelet
– Repairing of the metal bracelet (if necessary and possible, excl. clasp replacement)
– Renewing of the seal system (replacing of seal elements if technically required)
– Filling of the watch with HYDRO oil
– Checking and restoring of the seal
– Final inspection
Trodde även jag att det skulle va dyrare så jag blev positivt överraskad! Man får dock lägga till 10euro för frakt tur o retur men fortfarande helt okej pris.Känns som att det ingår en hel del för pengarna. Vanligtvis så är Quartz uren billigare att serva än automatiska ur men då det är oljebyte inblandat här så trodde jag det skulle vara dyrare att serva en UX.
Trodde även jag att det skulle va dyrare så jag blev positivt överraskad! Man får dock lägga till 10euro för frakt tur o retur men fortfarande helt okej pris.
Vad kan ett tag innebära? Ett par månader?De flesta invändningar brukar gälla tidsåtgången, snarare än kostnaden. En del tycks få vänta ett tag.
Vad kan ett tag innebära? Ett par månader?
Jajamän! Blev ivrig som fan men det var för sent som sagt! Den gick på ca en halvtimme.