• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Kör dubbelt idag :)

IMG_20180223_161319.jpg
IMG_20180223_155522.jpg
 
Två favoriter! Tack för jämförande fotot - lägg gärna upp fler på EZM 3 och 104 tillsammans. Jag tycker att vita 104 ser allt bättre ut med tiden.
 
Bund bund bund bund bund bund bund bund bund bund bund bund bund bund bund bund bund bund bund bund bund bund bund bund :rolleyes:

Bund är det ju det skönaste man kan ha på armen :D Gammal bild, men så klart att @eastwood måste få glädjas av ett bund. Sa jag att jag gillar bund? ;)

IMG_20180113_145053.jpg

Riktigt snygg på bund! Mer bund till folket!:rolleyes:
Don’t go there.......
 
Bund är det ju det skönaste man kan ha på armen :D Gammal bild, men så klart att @eastwood måste få glädjas av ett bund. Sa jag att jag gillar bund? ;)

IMG_20180113_145053.jpg
Jag antar att du fått frågan många gånger förut, men vilken ref är det? Och varför har du den på Bund? ;) Gillar verkligen hur de röda visarna utgör en bra kontrast mot tavlan och hur de poppar på ett bra sätt. :)
 
Är detta normal kvalitet för Sinn, att länkarna fastar istället för att falla ner fint. Helt ny 556 med "fine link bracelet"?

38634434520_9ae19d7d53_n.jpg

Kan tyvärr inte svara på det då jag aldrig har haft en ny fine-link, men hur blir det när du har den på armen? Om det är sprillans så skulle jag gissa att det kommer att ge med sig efter en kortare tids användning. Men dra ett mail dit du har köpt den...alltid bra att meddela så tidigt som möjligt när det är någon som strular.
 
2D430C42-1CC9-4B1F-A873-8BE3866DAEFA.jpeg

Lite fler bilder på nykomlingen. Är imponerad av lumen, den slår U1 med hästlängder vilket förvånar mig.
96D59F16-3285-46AD-A6CE-9DF6705AE2B2.jpeg

Fortfarande mycket nöjd med den blästrade länken. Enda svagheten är att repor och slitaget antagligen kommer synas ganska tydligt med tiden, har märkt det runt låset.
 
2D430C42-1CC9-4B1F-A873-8BE3866DAEFA.jpeg

Lite fler bilder på nykomlingen. Är imponerad av lumen, den slår U1 med hästlängder vilket förvånar mig.
96D59F16-3285-46AD-A6CE-9DF6705AE2B2.jpeg

Fortfarande mycket nöjd med den blästrade länken. Enda svagheten är att repor och slitaget antagligen kommer synas ganska tydligt med tiden, har märkt det runt låset.
Busenkelt åtgärdat dock. Blästra e inte dyrt eller svårt. Kan med fördel göras hemma själv :)
 
Ja, ett kvartal hör man inte sällan på internationella fora, men jag vet inte hur det ser ut för oss som är ett grannland. Någon här inne som vet? [Edit: själva frakten är förstås en försumbar faktor. Jag grubblar alltså över eventuella urvalsfel bland dem som har synpunkter, och gissar att t.ex. missnöjda amerikaner är mer benägna att beklaga sig över att ha skickat sin klocka ända till Tyskland.]
Jag har haft UX hos Sinn i omgångar. Frakten kostar 50€ åt vardera hållet. Tidsåtgången var ca två månader om jag inte missminner mig. Lite märkligt är att man inte får bekräftelse att den kommit fram förrän de har "skrivit in" den, vilket tar nån vecka.
 
Tillbaka
Topp