• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Clark Kent

Pandion
2-Faktor
3291F9B7-B891-4290-AB41-2A51B192C9F7.jpeg


Var hos bergströms(sjukt trevliga) i Uppsala och kortade ner länken på mitt senaste inköp! Riktigt nöjd. :cigar:

Grattis...kul att du är nöjd :) Beställde du från Sinn till slut?
 

Clark Kent

Pandion
2-Faktor
Å hur vet du det? Har jag försagt mig? Eller har du snokat hos ASG? :D;)
Hur som helst har jag just loggat in hos UPS. Snart blir det en liten paketöppning kanske :)

ASG skvallrade faktiskt :) Men utan att jag frågade specifikt...vi mailade lite idag och jag berömde henne för hur de hade hanterat allting med bubblorna och då skrev hon vad utbytesklockan var. Men jag tiger som muren :)
 

Nissenutz

Pandion
2-Faktor
Inlägg 5.000 får ju naturligtvis bli i "hemma-tråden" och i form av en Sinn-hög :) Kom på nu bara att Ezm3 ju inte fick bara med. Hm, undrar vart jag har lagt den? 256 är ju hos @Nissenutz så hans finfina 104:a fick agera vikarie.

IMG_20180313_172003.jpg
Inte för att vara elak men jag skrattar gott när du gömt dina klockor så bra att du inte hittar dom själv :p Är inte orolig för om du gömmer 104 då jag som sagt håller din 256 gisslan här hemma ;)

Nu blev du huvudpersonen själv också, Stig Helmer! :)
 

ironcastle

Diamant
2-Faktor
ASG skvallrade faktiskt :) Men utan att jag frågade specifikt...vi mailade lite idag och jag berömde henne för hur de hade hanterat allting med bubblorna och då skrev hon vad utbytesklockan var. Men jag tiger som muren :)
Jo det har gått riktigt bra måste jag säga.
Jag har öst över dem beröm. Kan faktiskt inte tänka mig en bättre hantering av mitt ärende än hon sytt ihop. Har fått skicka å krångla fram å tillbaka flera ggr. Har fått ny och inte ens det funkade. Men ändå sitter jag här med en go' känsla i kroppen. Det är ju ett ypperligt betyg för dem.

Jag vet å andra sidan ditt förnamn, hon nämnde att ni berörde sommaren å planer på Sverige. :)
 

Clark Kent

Pandion
2-Faktor
Inte för att vara elak men jag skrattar gott när du gömt dina klockor så bra att du inte hittar dom själv :p Är inte orolig för om du gömmer 104 då jag som sagt håller din 256 gisslan här hemma ;)

Nu blev du huvudpersonen själv också, Stig Helmer! :)

Jag som gillade att vara Ole :) Ezm3 låg i ett glasögonfodral nerstoppad i ett stövelskaft där stöveln i sin tur låg i en flyttkartong :D
 

Clark Kent

Pandion
2-Faktor
Jo det har gått riktigt bra måste jag säga.
Jag har öst över dem beröm. Kan faktiskt inte tänka mig en bättre hantering av mitt ärende än hon sytt ihop. Har fått skicka å krångla fram å tillbaka flera ggr. Har fått ny och inte ens det funkade. Men ändå sitter jag här med en go' känsla i kroppen. Det är ju ett ypperligt betyg för dem.

Jag vet å andra sidan ditt förnamn, hon nämnde att ni berörde sommaren å planer på Sverige. :)

Haha...ja hon ska ju eventuellt semestra här. Men med fästman och hund :)

Jag fick godkänt att skicka ner min Ezm3 för över ett år sedan då jag upptäckte att det var lite skav på datumskivan på vissa ställen, men det har bara inte blivit av att jag har skickat ner den. Jag frågade idag om det fortfarande var ok. Tio minuter senare hade hon mailat en ny fraktsedel med UPS till deras nya adress och gratis frakt. Världsklass!
 

mofo

Guld
2-Faktor
Någon som testat både finelink och h-link på 556i och kan göra ett utlåtande, the good and the bad?
 

Wydestream

Silver
2-Faktor
Ahhh, det är så det heter, finelinken är den jag är ute efter, som du säger så är jag inget fan av claspet på H-länken..
Finelinken har ju bättre clasp. En helt ok butterfly. Det jag inte gillar är väl att det är en rätt dressad look. Och till 556i tycker jag det passar bättre med den grövre h-länken. Hade det varit en anniversary eller MOP dial, då passar finelinken utmärkt. EMM bara :)
 

Clark Kent

Pandion
2-Faktor
Ahhh, det är så det heter, finelinken är den jag är ute efter, som du säger så är jag inget fan av claspet på H-länken..

Man kan ju alltid hålla tummarna att Sinn presenterar ett nytt lås på Basel. De kan ju inte vara helt omedvetna om att det är den vanligaste invändningen om man går igenom klockan detalj för detalj. Personligen har jag aldrig stört mig på låset nämnvärt, men det är klart att speciellt på de lite större boetterna är låset som kommer till gummit bättre dimensionerat.

Man ska vara medveten också att finelinken saknar microjustering och är svårare att få till en perfekt passform på. Personligen föredrar jag likt @Wydestream h-länken till 556I, medan till exempel på den 104 som jag lånar av @Nissenutz där är fine-linken minst lika bra om inte bättre.

@Ur-snygg har köpt en länk som liknar fine-linken från Watchgecko och jag har bett honom posta fler bilder på det här i tråden, så de kommer förhoppningsvis imorgon :)
 
Topp