• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Zee

Basic
En fundering.
Awesome Sinn-girl undrar om länken ska vara tegimenterad eller inte på den nya klockan.
Eftersom jag är en skrivbordsdykare som så många andra av oss, rekommenderade hon icke tegimenterad då skrivbordsskivorna ofta innehåller corundum som är hårt som attan, för att minimera repor i ytan. Tydligen så hårt att det repar den tegimenterade ytan, vilken enligt Sinn är omöjlig att borsta i efterhand. Jag tror att den inte kommer att stå emot ett varv med blästern, om det skulle behövas, men jag vet inte. Därmed står jag lite i valet och kvalet.

Hur hade du gjort? Tegimenterat eller ej?
Jag lutar åt tegimenterat, mest för att det är jäkligt coolt tycker jag. Hårdrock på riktigt, liksom.

https://klocksnack.se/threads/sinn-u1-köpguide.81126/

Tips. :)
 

Mankebank

Basic
En fundering.
Awesome Sinn-girl undrar om länken ska vara tegimenterad eller inte på den nya klockan.
Eftersom jag är en skrivbordsdykare som så många andra av oss, rekommenderade hon icke tegimenterad då skrivbordsskivorna ofta innehåller corundum som är hårt som attan, för att minimera repor i ytan. Tydligen så hårt att det repar den tegimenterade ytan, vilken enligt Sinn är omöjlig att borsta i efterhand. Jag tror att den inte kommer att stå emot ett varv med blästern, om det skulle behövas, men jag vet inte. Därmed står jag lite i valet och kvalet.

Hur hade du gjort? Tegimenterat eller ej?
Jag lutar åt tegimenterat, mest för att det är jäkligt coolt tycker jag. Hårdrock på riktigt, liksom.
Jag låter bli att skava mina klockor mot skrivbordet istället. Det är snyggare utan en massa repor och jag vill inte polera.
 

Clark Kent

Pandion
2-Faktor
En fundering.
Awesome Sinn-girl undrar om länken ska vara tegimenterad eller inte på den nya klockan.
Eftersom jag är en skrivbordsdykare som så många andra av oss, rekommenderade hon icke tegimenterad då skrivbordsskivorna ofta innehåller corundum som är hårt som attan, för att minimera repor i ytan. Tydligen så hårt att det repar den tegimenterade ytan, vilken enligt Sinn är omöjlig att borsta i efterhand. Jag tror att den inte kommer att stå emot ett varv med blästern, om det skulle behövas, men jag vet inte. Därmed står jag lite i valet och kvalet.

Hur hade du gjort? Tegimenterat eller ej?
Jag lutar åt tegimenterat, mest för att det är jäkligt coolt tycker jag. Hårdrock på riktigt, liksom.

Riktigt bra kundservice...ASG är en stjärna! Jag hade gått på tegimenterad och levt med att det kan bli svårt att borsta låset. Om det är en ny U-boett så tycker jag att den något mörkare tonen i den tegimenterade varianten passar riktigt bra.
 

ironcastle

Diamant
2-Faktor
Riktigt bra kundservice...ASG är en stjärna! Jag hade gått på tegimenterad och levt med att det kan bli svårt att borsta låset. Om det är en ny U-boett så tycker jag att den något mörkare tonen i den tegimenterade varianten passar riktigt bra.
Ja, hon är riktigt grym.
Trodde för ett ögonblick att du lämnat tråden! :arghh:
Om allt går som det ska så ska jag skicka en blomma tänkte jag, och hälsa och tacka från The Bubble Guy :)
Avseende Tegimenterat så låter det bra, jag bad om det och instämmanden gör en ju än tryggare i valet.
 

Moorflax

Pandion
2-Faktor
Riktigt bra kundservice...ASG är en stjärna! Jag hade gått på tegimenterad och levt med att det kan bli svårt att borsta låset. Om det är en ny U-boett så tycker jag att den något mörkare tonen i den tegimenterade varianten passar riktigt bra.

Tegimentering är trevligt! Inte alldeles livsnödvändigt kanske, men väldigt trevligt.


Ibland ser man inte skillnaden så bra.
FCE9266B-34D3-425F-84CC-23AEF286D675.png



Ibland syns det bättre
7A190175-384F-4275-B207-96A536C540E8.png


E82DC41D-919E-4C32-A26F-99737D55300C.png
 

Clark Kent

Pandion
2-Faktor
Ja, hon är riktigt grym.
Trodde för ett ögonblick att du lämnat tråden! :arghh:
Om allt går som det ska så ska jag skicka en blomma tänkte jag, och hälsa och tacka från The Bubble Guy :)
Avseende Tegimenterat så låter det bra, jag bad om det och instämmanden gör en ju än tryggare i valet.

Hon ska eventuellt till Sverige i sommar på semester. Om @Bjoerlin76 är hemma från Skåne så kan vi slå ihop oss och bjuda henne på tackmiddag :)
 

ironcastle

Diamant
2-Faktor
Hon ska eventuellt till Sverige i sommar på semester. Om @Bjoerlin76 är hemma från Skåne så kan vi slå ihop oss och bjuda henne på tackmiddag :)
Det vore inte fel. Hittills är det full pott i bemötandet jag fått.
Jag tänkte ta mig förbi Eriksson om det är så att Sinn finns på plats framgent någon gång, inte minst för att tacka personligen.
Men ska ni dra ihop nåt så är jag absolut med på att avnjuta en matbit tillsammans. :)
 

1965ek

Diamant
2-Faktor
Trevligt! Du äger en BB36 också va?
Om jag minns rätt och de stämmer ska det bli intressant hur du resonerar över de 2 klockorna. De är väldigt olika finish på dom dress/tool men ändå gör lite samma jobb. Åtminstone kände jag så
Min bb36 är såld. Har en Omega SMP C och om allt funkar snartt en 556i M. Tänkte en vardagsdress som beater?
 

Nissenutz

Pandion
2-Faktor
Min bb36 är såld. Har en Omega SMP C och om allt funkar snartt en 556i M. Tänkte en vardagsdress som beater?
556 är ypperlig som beater så när som på AR på utsida glas. De tycker jag var lite besvärligt då mikrorepor syntes lite för snabbt mot vad jag gillar. Har inte emot hairlines och smådings men glas ska vara felfria och just de gjorde att jag sålde min 556i.

Har varit sugen på en SMPc ett tag också men aldrig riktigt tryckt på avtryckaren. Kollar lite i vintage tråden nu dock efter allt möjligt skoj :)
 
Topp