• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

ironcastle

Patek
2-Faktor
Oj, vad jag ser fram emot miniBasel i Sundbyberg!
Fick precis hem en låda godis. Cloetta, Malaco, Marabou och allt vad det nu heter kan fullständigt slänga sig i väggen!

Detta är sånt som får mig att slicka mig om munnen iaf. :D
20180405_161611.jpg

Flera av mina kollegor på jobbet känner såväl till vårt favoritmärke, som har varit inne och kikat på deras hemsida. Gissa varför...
Fortsättningsvis lär ännu fler känna till det. I'll keep spreading the word :)

:heart: :sinn:
 

hisingen

Cartier
2-Faktor
Oj, vad jag ser fram emot miniBasel i Sundbyberg!
Fick precis hem en låda godis. Cloetta, Malaco, Marabou och allt vad det nu heter kan fullständigt slänga sig i väggen!

Detta är sånt som får mig att slicka mig om munnen iaf. :D
20180405_161611.jpg

Flera av mina kollegor på jobbet känner såväl till vårt favoritmärke, som har varit inne och kikat på deras hemsida. Gissa varför...
Fortsättningsvis lär ännu fler känna till det. I'll keep spreading the word :)

:heart: :sinn:
Sponsrad! Hmm skulle kanske blivit en kändis iställeto_O
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Oj, vad jag ser fram emot miniBasel i Sundbyberg!
Fick precis hem en låda godis. Cloetta, Malaco, Marabou och allt vad det nu heter kan fullständigt slänga sig i väggen!

Detta är sånt som får mig att slicka mig om munnen iaf. :D
20180405_161611.jpg

Flera av mina kollegor på jobbet känner såväl till vårt favoritmärke, som har varit inne och kikat på deras hemsida. Gissa varför...
Fortsättningsvis lär ännu fler känna till det. I'll keep spreading the word :)

:heart: :sinn:
Gillar muggen!
Kan man köpa den eller är det bara giveaways till bra kunder?
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Det verkar som att pendeln har svängt tillbaka efter förra årets flyt :)

Såg en otroligt intressant Sinn-annons på eBay sent igår och var uppe i natt och mailade fram och tillbaka med en amerikan som först inte gick med på att skicka internationellt, men efter lite övertalning så kunde han tänka sig det. Han bad mig till och med att lägga bud vilket jag gjorde och han skulle återkomma idag om han accepterade eller inte. Men...imorse när jag vaknade så var auktionen avslutat i förtid och fick mail om att han hade ändrat sig och kommer att behålla klockan.

Såååååååå tråkigt då det är en av endast 10! U2 Solebox som togs fram av en sneakersfirma i Berlin...semi-graal :(

Skärmavbild 2018-04-05 kl. 17.39.21.png
 
Jag tror att du får gå i bräschen för färgat gummi till 556 :) Hittar bara svarta när jag googlar åtminstone. Sinn´s egen gummi är av typen som sluter upp mot boetten, men i 556 fall tror jag att ett med rakt avslut skulle passa lika bra. Eller kanske ett gummi-Nato? Bilden är lånad och jag har ingen aning om vad är det är för hemsida, men det finns ju lite varstans att köpa.

https://www.esprit-nato.com/nl/brus...ato-watch-strap-brushed-buckle-and-loops.html

red-rubber-nato-watch-strap-brushed-buckle-and-loops.jpg


Om du går på Sinn´s egna gummin så tycker jag att du ska ta en funderare på vilket lås du ska ha. Enligt mig passar det mindre fjärilslåset bättre till 556 boett än det mer vanligare större viklåset. Bilder lånade från WUS och jag tycker att det stora låset tar över från själva boetten, (556A på bilden).

IMG_2741.jpg
IMG_2743.jpg
sinnustrapshortbuckle.jpg

Bra inlägg. Tackar. Bestämde mig för att chansa. På vad får vi se, hoppas på snar leverans, och med inkommande t-shirt väder kommer ett handleds-skott snart får man hoppas. :)
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Det verkar som att pendeln har svängt tillbaka efter förra årets flyt :)

Såg en otroligt intressant Sinn-annons på eBay sent igår och var uppe i natt och mailade fram och tillbaka med en amerikan som först inte gick med på att skicka internationellt, men efter lite övertalning så kunde han tänka sig det. Han bad mig till och med att lägga bud vilket jag gjorde och han skulle återkomma idag om han accepterade eller inte. Men...imorse när jag vaknade så var auktionen avslutat i förtid och fick mail om att han hade ändrat sig och kommer att behålla klockan.

Såååååååå tråkigt då det är en av endast 10! U2 Solebox som togs fram av en sneakersfirma i Berlin...semi-graal :(

Skärmavbild 2018-04-05 kl. 17.39.21.png
Åh dra benet i gruset vad frän den där var! :wideyed:
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
E3F353F8-326F-4E4D-BA60-C22E8F0929A5.jpeg
A856AC6A-A3A1-49CF-9955-0E3CECFAF6E6.jpeg
Efter att ha kikat några gånger inne på Erikson och fått tips av @Clark Kent så blev det den 556i även för mig :cigar: min första sinn! Love it!

Ser riktigt fint ut :) Grattis och nu är det bara att bombardera på med bilder! Jag borde verkligen också skaffa en 556...finns inte en mer allround klocka för de pengarna, den klarar sig verkligen utmärkt i så gott som alla sammanhang.
 

StefanT

Breitling
Den blir en annan klocka på finelinken. Kanske skulle komplettera med en.. :rolleyes:

Älskar finelinken! Blir ju helt klart mer dressad men behåller sin toolighet på ett sätt - så ja! Komplettera med finelinken, eller så försöker du komma förbi på minibasel av @ERIKSON URHANDEL så kan du få pröva innan!

Så kände jag med och hittade en finelink till min 556 iM här på forumet. Väldigt nöjd med resultatet, blir som sagt en helt annnan känsla.

Och ja, förstår att det här inlägget är värdelöst utan en bild. :D Men just nu är den tillbaka på läder.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Instämmer :). Har varit sugen länge på en sådan. Drömmen är att åka ner till Sinn och köpa en på plats :).

Ja, just MoP skulle jag nog vilja ha så många som möjligt att välja mellan då det skiftar en hel del mellan tavlorna och då är Sinn´s HK den bästa platsen. Den på bilden ovan är synnerligen lyckad.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
För den som vill ha en något ovanlig U1:a så finns den här på tyska eBay. U1 Tempus LE. Det är lite svårt att se på bilderna i annonsen, men det blir mer tydligt på produktionsbilden med skillnaden...om någon ser vad det kan vara :)

https://www.ebay.de/itm/SINN-U1-Tempus-Limited-Edition-EINE-von-250-Full-Set-DIE-CHANCE/152971543298?_trkparms=aid=111001&algo=REC.SEED&ao=1&asc=20131017132637&meid=70b7d3f9a07441bea0d39f49877f65f4&pid=100033&rk=1&rkt=8&mehot=pp&sd=152971543298&itm=152971543298&_trksid=p2045573.c100033.m2042

sinn-U1-Tempus.jpg
 
Topp