Tyvärr inte endast klämt på den hos sinn i FrankfurtJA! Denna är den som ligger högst upp på listan just nu för mig med sedan ett par månader tillbaka! Har du provat den??
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tyvärr inte endast klämt på den hos sinn i FrankfurtJA! Denna är den som ligger högst upp på listan just nu för mig med sedan ett par månader tillbaka! Har du provat den??
Känns som det är läge att posta denna igen
https://klocksnack.se/threads/finden-sie-ihren-weg-zu-sinn.38373/
Den där ska jag spara tills det är dags att krypa ner under täcket Men vet du hur det blir nu med besök i vår? Har du stämt av så att de kommer ha öppet när du är där?
Ahh.. Sköna sommarminnen. Sålde den där i augusti för 19,5, dock inte till den säljaren så verkar ha passerat minst en efter mig.Någon här som är sugen på en inversed panda?
https://klocksnack.se/threads/sinn-inversed-panda.69499/
Tyvärr inte endast klämt på den hos sinn i Frankfurt
No probs! Det var dummiesVi borde faktiskt ha en Sinn-GTG före sommaren. Nån som vore på? Jag kan bidra med en klocka och en penna
Tack för förnämliga resereportaget! Klockorna verkade väldigt... tillgängliga. Antar att de endast tar emot enstaka besökare åt gången?
No probs! Det var dummies
Nääää, argon håller borta kondens, har ingenting att göra med serviceintervall. Diapel däremot förlänger serviceintervall.Poängen med Ar är ju att spara på oljorna så att de inte bryts ned/oxiderar lika snabbt såvitt jag förstått. Det i sin tur borgar för längre serviceintervall.
Haha, mobbning.Jag hoppas att @yonsson köper en ezm3 så man kan köpa den efter en vecka.
Självklart!Vi borde faktiskt ha en Sinn-GTG före sommaren. Nån som vore på? Jag kan bidra med en klocka och en penna
Tack för förnämliga resereportaget! Klockorna verkade väldigt... tillgängliga. Antar att de endast tar emot enstaka besökare åt gången?
Vi borde faktiskt ha en Sinn-GTG före sommaren. Nån som vore på? Jag kan bidra med en klocka och en penna
Vad är det för service intervall för Sinn. Skiljer det sig mellan modeller med/utan AR? Hittar inga uppgifter hos tilverkaren. Googlar jag på andra forum hittar jag bara kommentaren att man servar om klockan börjar avvika i tidPoängen med Ar är ju att spara på oljorna så att de inte bryts ned/oxiderar lika snabbt såvitt jag förstått. Det i sin tur borgar för längre serviceintervall.
Nääää, argon håller borta kondens, har ingenting att göra med serviceintervall. Diapel däremot förlänger serviceintervall.
Du hittar på.Jag har dålig servicekoll, men håller man borta kondensen, och därmed bidrar till att bromsa oljans åldrande, så borde väl även Ar-teknikerna förlänga serviceintervallen? (Även om DIAPAL är mer specifikt inriktat på detta)
Nej, det är 5 år som gäller varesig argon eller inte, de enda som har längre intervall är de med Diapel.Vad är det för service intervall för Sinn. Skiljer det sig mellan modeller med/utan AR? Hittar inga uppgifter hos tilverkaren. Googlar jag på andra forum hittar jag bara kommentaren att man servar om klockan börjar avvika i tid
Magiskt vacker. Men mycket pengar. Eller?
Om du menar en Tudor Big Block så skulle jag välja den alla dagar i veckan. Men den kostar nog lite mer än den Sinn du är intresserad av.Jag är sjukt sugen på att slå till men är lite fundersam kring prissättningen och höjden på klockan.
Står i valet och kvalet mellan en Speedy pro, Tudor BB när denna kommer ut på köp&sälj och snurrar till det för mig.
Vad tror expertisen?
Om du menar en Tudor Big Block så skulle jag välja den alla dagar i veckan. Men den kostar nog lite mer än den Sinn du är intresserad av.
Är inget fan av Black Bay så den går bort på min lista.
Speedyn är ju trevlig men Sinn är ju ett roligare val i min bok.
Priset kanske går att diskutera något om du frågar vänligt?
Ja, 17 mm på höjden är ju en del. Men samtidigt så är det ju inte en dressklocka. Om den dessutom sitter fast ordentligt och inte hänger och slänger så tror jag det kan funka ändå.Big Blocken hade jag gärna valt om priset var lika Sinnen
Sinnen är sjukt trevlig men bygger så mycket på höjden men går samtidigt att plaska med vilket är ett plus.
Speedyn ser dock ut att sitta mycket bättre på handleden.
Vi får se om Sinner blir med Sinn, jag behöver nog googla lite och fundera känner jag.
Du hittar på.
Står inget om det på Sinns hemsida.
Argon förhindrar fukt vilket förhindrar att oljor förstörs pga fukt men att förhindra att något sker är inte samma sak som att förlänga intervallerna.
Ha ha, coolt med prylar.Jajamensan. Pennor, ballonger eller luktsuddisar. Är det bara Sinn-relaterat så sväljer jag stoltheten
Och nu var det ju åtminstone en tysk Lamy, om än med okänd servicebakgrund.
och där dök den upp!
Sinn 103 st ty med tachymeterskalan innanför glaset.
I pappren som följde med står det att det är safirglas men det måste väl vara plexi?
Extra trevligt att klockan höll tiden när jag packade upp den.
Har upptäckt ett litet länkstrul på sistone.
Köpte en tegimenterad länk i höstas. Den har nu börjat dumma sig och en av mittendelarna har åkt upp så att säga.
Det går att trycka ned den men allt oftare poppar den upp igen. Se bild.
Är det någon mer som haft detta "Sinnstrul"
Ska ju såklart prata med Erikson om detta.