• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Blir tokig! :hungry:
IMG_0154.JPG
IMG_0155.JPG

Har precis upptäckt Sinn och är sugen på att börja med en 104:a även om andra modeller också verkar intressanta. Är det svårt att hitta begagnat exemplar tror ni? Ingen här som rentavv vill sälja sin? :) Hade gärna åkt till Sumpan och hämtat ett nytt ex men "in between jobs" just nu.

Har precis upptäckt Sinn och är sugen på att börja med en 104:a även om andra modeller också verkar intressanta. Är det svårt att hitta begagnat exemplar tror ni? Ingen här som rentavv vill sälja sin? :) Hade gärna åkt till Sumpan och hämtat ett nytt ex men "in between jobs" just nu.

De kommer ut lite då och då på köp & sälj, så du får hålla ögonen öppna. Här ser du vad de har sålts för tidigare:

https://klocksnack.se/search/5523906/?q=sinn+104&o=relevance&c[title_only]=1&c[node]=11

Jaså du var den lyckliga :). Nej jag får bida min tid och börja med att vara uppe på nätterna också verkar det som.
Känns som den var riktigt prisvärd dock.
Grattis om den blev din :).
Hehe, det var jag som sålde 103:an. De vakna timmarna på nätterna är ofrivilliga då jag har småbarn som inte vill sova, men å andra sidan kan man i lugn och ro surfa runt på KS och skriva annonser ;)

Du får jättegärna posta några bilder på det :)

Som jag har förstått så är det enda som "passar" från fabrik gummit som kommer med rakt slut och som är med ett vanligt spänne.
Jag glömde byta band och ta en bild på min men det är alltså exakt det här bandet jag har. Det har kurvade ändar som passar prefekt mot boetten och ett stort viklås som känns väldigt gediget, klart bättre än viklåset till länken. Jag har fått intrycket att det är anpassat till EMZ3 och att det gick att få som alternativ till länk vid nyköp. Jag fick med både det och länken när jag köpte min klocka av den tyske kapten som köpt den ny.

DSC_0015.jpg

JA! Denna är den som ligger högst upp på listan just nu för mig med sedan ett par månader tillbaka! Har du provat den?? :wideyed:
Lustigt hur det är. Den låg ju till salu tokbilligt länge på forumet för ett år sen eller vad det var. Ingen högg. Tror annonsen tillslut drogs tillbaka. Sen, helt plötsligt, står den överst på vill-ha-listan hos flera. Synd att tajmingen inte stämmer ibland.

Lustigt hur det är. Den låg ju till salu tokbilligt länge på forumet för ett år sen eller vad det var. Ingen högg. Tror annonsen tillslut drogs tillbaka. Sen, helt plötsligt, står den överst på vill-ha-listan hos flera. Synd att tajmingen inte stämmer ibland.
@Nicke L (Växjö) sålde sin(n) löjligt billigt!
15k för en klocka fullsmetad med mysig Sinnteknologi är ju bara så rätt!
https://klocksnack.se/threads/sinn-ezm13.55307/

@hemingway1999 skrev en väldigt trevlig paketöppning om klockan:
https://klocksnack.se/threads/paketöppning-och-första-intryck-sinn-ezm13.46787/

Stämmer fint med ezm13. Jag velade inför 18', ångrade mig för sent, men såg tacksamt hur den strax dök upp igen för 15'... Ett Tecken, helt klart. Helnöjd!

Kan trösta alla med att den befinner sig i ett kärleksfullt hem :)

IMG_7506.JPG

Stämmer fint med ezm13. Jag velade inför 18', ångrade mig för sent, men såg tacksamt hur den strax dök upp igen för 15'... Ett Tecken, helt klart. Helnöjd!

Kan trösta alla med att den befinner sig i ett kärleksfullt hem :)

IMG_7506.JPG

Där fick jag svar på frågan om den fanns kvar på forumet :)
Ditt ex är ju från vad jag förstår från 2015....ser du någon skillnad än på färgen i kapseln?

Hej Klocksnackare,
OK, min mail är [email protected], alla mail som skickas till [email protected] kommer även till mig. Jag vill att ni som skickat mail till oss kontrollerar om ni skrivit vårt namn rätt etc. Det är ju verkligen inte bra om ni mailar och dom inte kommer fram till mig. Så hjälp mig med denna kontroll och återkom.
Richard
Den 28/2 kl. 13:20 skickade jag mail till er. Har dubbel- och trippelkollat adressen.

Hej Klocksnackare,
OK, min mail är [email protected], alla mail som skickas till [email protected] kommer även till mig. Jag vill att ni som skickat mail till oss kontrollerar om ni skrivit vårt namn rätt etc. Det är ju verkligen inte bra om ni mailar och dom inte kommer fram till mig. Så hjälp mig med denna kontroll och återkom.
Richard
Jag skickade ett mail den 28 februari klockan 21:08 och också jag har dubbelkollat adressen [email protected] som jag dessutom vill minnas att jag klippte från er sajt för att undvika stavafel. Det här är alltså bara för att hjälpa er felsöka, jag är helt nöjd med de svar jag fick när jag ringde.

Ditt ex är ju från vad jag förstår från 2015....ser du någon skillnad än på färgen i kapseln?

Svårt att säga. I inomhusbelysning ser jag ingen skillnad, men i solljus inbillar jag mig att den blå tonen kan ha förstärkts.
Båda bilderna från idag.

Fil 2017-03-09 19 18 04.jpeg Fil 2017-03-09 19 17 04.jpeg

Klockan har under mitt pass varken badat eller duschat, men brukar bäras på ett sätt som gett den betydande mängder frisk luft. Antar att snabba temperaturskillnader ute/inne kan bidra till blåare kapsel.

Egentligen borde man förstås köpa en ny Sinn varje år, för att kunna kalibrera kapslarna, men det blir dyrt i längden :)

Hur ser era kapslar ut?
Är det något ni bryr er om?

Svårt att säga. I inomhusbelysning ser jag ingen skillnad, men i solljus inbillar jag mig att den blå tonen kan ha förstärkts.
Båda bilderna från idag.

Fil 2017-03-09 19 18 04.jpeg Fil 2017-03-09 19 17 04.jpeg

Klockan har under mitt pass varken badat eller duschat, men brukar bäras på ett sätt som gett den betydande mängder frisk luft. Antar att snabba temperaturskillnader ute/inne kan bidra till blåare kapsel.

Egentligen borde man förstås köpa en ny Sinn varje år, för att kunna kalibrera kapslarna, men det blir dyrt i längden :)

Hur ser era kapslar ut?
Är det något ni bryr er om?

Jag tänker att när det är dags för första service så borde det väl ingå i paketet att de byter kapsel och fyller på med ny Argon.
Min har en ljusblå ton, (återanvänder bild), som överensstämmer med en 25-procentig mättnadsgrad om man stämmer av med Sinns hemsida.
Måste erkänna att jag har läst på ganska dåligt om tekniken, men tänker att även när den börjar gå mot mörkblå så måste det ju vara bättre än en vanlig boett? Det står ingenting om det är en längre serviceintervall på klockorna med Ar, men det kanske någon annan har bättre koll på.

fullsizeoutput_aac.jpeg

Jag tänker att när det är dags för första service så borde det väl ingå i paketet att de byter kapsel och fyller på med ny Argon.
Min har en ljusblå ton, (återanvänder bild), som överensstämmer med en 25-procentig mättnadsgrad om man stämmer av med Sinns hemsida.
Måste erkänna att jag har läst på ganska dåligt om tekniken, men tänker att även när den börjar gå mot mörkblå så måste det ju vara bättre än en vanlig boett? Det står ingenting om det är en längre serviceintervall på klockorna med Ar, men det kanske någon annan har bättre koll på.

fullsizeoutput_aac.jpeg
Poängen med Ar är ju att spara på oljorna så att de inte bryts ned/oxiderar lika snabbt såvitt jag förstått. Det i sin tur borgar för längre serviceintervall.

Tillbaka
Topp