• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Har du bytt bandstift någon gång? Hade samma problem på en Seiko, (dock med integrerad länk), och efter ett besök hos Klockmaster informerade de om att stiftet var för tjockt, bytte till korrekt storlek och vips så var problemet borta.
Jag har krånglat som 17 med bandbyte och annat. Ska kolla upp detta. Tack! :)

och där dök den upp!
Sinn 103 st ty med tachymeterskalan innanför glaset.
I pappren som följde med står det att det är safirglas men det måste väl vara plexi?
Extra trevligt att klockan höll tiden när jag packade upp den. :)

WP_20170310_14_57_32_Pro.jpg

WP_20170310_14_58_53_Pro.jpg

WP_20170310_14_59_58_Pro.jpg

Yay! Grattis!! Ser clean ut. :)

IMG_0431.JPG

Har sen i söndags efter inköp jämfört tidsavvikelsen några gånger per dag och inte märkt av någon egentlig avvikelse oavsett om jag tittat morgon, middag eller kväll. Klockan ligger på rygg på natten men det verkar inte göra skillnad på plus som det brukar.
Liiite mer vetenskapligt startade jag sedan igår en timing run med WatchTracker-appen för ios. Skall fortsätta uppdatera en gång per dag om jag kan.
Börjar bra :)

Dag 1 +0,2
Totalt +0,2

Senast ändrad:
och där dök den upp!
Sinn 103 st ty med tachymeterskalan innanför glaset.
I pappren som följde med står det att det är safirglas men det måste väl vara plexi?
Extra trevligt att klockan höll tiden när jag packade upp den. :)

WP_20170310_14_57_32_Pro.jpg

WP_20170310_14_58_53_Pro.jpg

WP_20170310_14_59_58_Pro.jpg
Grattis! Roligt med en till Sinn i stallet!:)

Själv funderar jag som bäst över hur det är möjligt för DHL att behöva tre dagar för att forsla ett paket ut ur hemlandet.
Verdamte Fritzare!

IMG_0431.JPG

Har sen i söndags efter inköp jämfört tidsavvikelsen några gånger per dag och inte märkt av någon egentlig avvikelse oavsett om jag tittat morgon, middag eller kväll. Klockan ligger på rygg på natten men det verkar inte göra skillnad på plus som det brukar.
Liiite mer vetenskapligt startade jag sedan igår en timing run med WatchTracker-appen för ios. Skall fortsätta uppdatera en gång per dag om jag kan.
Börjar bra :)

Dag 1 +0,2
Totalt +0,2

Dag 2 -0,7
Totalt -0,5 :)

@Moorflax Angående Basel så skulle jag vilja se en lite blingigare U1 som kontrast mot den nu übertooliga. Blanksvart tavla a'la 556, keramisk bezelring och delpolerat case med polerade mittlänkar.

Är det någon i tråden som har samma typ av band så att jag slipper skämma ut mig på hela forumet :) Tror det skulle passa fint till Ezm3, men.....jag fattar verkligen inte funktionen. @Greven visst har du ett likadant?

IMG_20170311_160552.jpg
IMG_20170311_160340.jpg

Är det någon i tråden som har samma typ av band så att jag slipper skämma ut mig på hela forumet :) Tror det skulle passa fint till Ezm3, men.....jag fattar verkligen inte funktionen. @Greven visst har du ett likadant?

IMG_20170311_160552.jpg
IMG_20170311_160340.jpg
Stämmer att jag ett sådant band. Bland det skönaste jag burit faktiskt! Följde med en klocka jag köpte av @Seikosthlm , tror han kan ha några att sälja faktiskt om jag inte helt är ute och cyklar.

Tillbaka
Topp