• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Wydestream

Panerai
2-Faktor
Var det någon av er som var på Mini Basel som klämde på 936 och/eller 836? Intryck och kanske bild(er)? :)
Inga bilder tyvärr. Men klämde på bägge lite snabbt. Jag var inte jätteförtjust. 836 är för tunn i förhållande till storleken. Den flyter ut för mycket. Och eftersom ramen runt tavlan är så smal så blir det mest bara tavla och ingen boett. Borde gjorts i 40 eller 38,5. Helst 38,5. Awesome sinn-girl tyckte att jag skulle köpa en 556i från hemsidan och då beställa en röd sekundvisare i samma veva. Skulle kosta drygt 1100 SEK. Funderar lite på det ;)

936 var riktigt snygg, men rejält bulkig. Såg ut som en konservburk i profil. Tjock och hög. 15mm enligt spec och upplevdes högre IRL. Ingen av klockorna bar länk, men jag tror att den borde se ut och upplevas som en seiko tuna. Blir inget köp där.

Om jag ska bli sinnist igen så landar nog mina pengar på en 556 eller en U1/UX.
 

Yoko

Panerai
2-Faktor
Inga bilder tyvärr. Men klämde på bägge lite snabbt. Jag var inte jätteförtjust. 836 är för tunn i förhållande till storleken. Den flyter ut för mycket. Och eftersom ramen runt tavlan är så smal så blir det mest bara tavla och ingen boett. Borde gjorts i 40 eller 38,5. Helst 38,5. Awesome sinn-girl tyckte att jag skulle köpa en 556i från hemsidan och då beställa en röd sekundvisare i samma veva. Skulle kosta drygt 1100 SEK. Funderar lite på det ;)

936 var riktigt snygg, men rejält bulkig. Såg ut som en konservburk i profil. Tjock och hög. 15mm enligt spec och upplevdes högre IRL. Ingen av klockorna bar länk, men jag tror att den borde se ut och upplevas som en seiko tuna. Blir inget köp där.

Om jag ska bli sinnist igen så landar nog mina pengar på en 556 eller en U1/UX.

Hmmm... Låter dessvärre ungefär som befarat m.a.o...
556i med röd sekundvisare lät ju lite kul i alla fall :)
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Inga bilder tyvärr. Men klämde på bägge lite snabbt. Jag var inte jätteförtjust. 836 är för tunn i förhållande till storleken. Den flyter ut för mycket. Och eftersom ramen runt tavlan är så smal så blir det mest bara tavla och ingen boett. Borde gjorts i 40 eller 38,5. Helst 38,5. Awesome sinn-girl tyckte att jag skulle köpa en 556i från hemsidan och då beställa en röd sekundvisare i samma veva. Skulle kosta drygt 1100 SEK. Funderar lite på det ;)

936 var riktigt snygg, men rejält bulkig. Såg ut som en konservburk i profil. Tjock och hög. 15mm enligt spec och upplevdes högre IRL. Ingen av klockorna bar länk, men jag tror att den borde se ut och upplevas som en seiko tuna. Blir inget köp där.

Om jag ska bli sinnist igen så landar nog mina pengar på en 556 eller en U1/UX.
Hmm... 556 med röd sekundvisare har jag sett någonstans. Kan det vara någon Japanversion. Finns säkert kvar på eBay för den som orkar forska.
Frågan är väl om hon har riktigt på fötterna i detta? Jag är lite tveksam...
Edit: men kan ange ett pris så kanske det är så å andra sidan? :angel:
Trevlig helg nyvunna vänner och Sinnister! :)
 

Wydestream

Panerai
2-Faktor
Hmm... 556 med röd sekundvisare har jag sett någonstans. Kan det vara någon Japanversion. Finns säkert kvar på eBay för den som orkar forska.
Frågan är väl om hon har riktigt på fötterna i detta? Jag är lite tveksam...
Edit: men kan ange ett pris så kanske det är så å andra sidan? :angel:
Trevlig helg nyvunna vänner och Sinnister! :)


Exakt! Och tidigare fanns en limited hos den där amerikanska AD:n, va den nu heter. Men priset hos pageandcooper är samma som erbjöds. Ingen länk dock.
 

Anatta

Panerai
2-Faktor
Hade några frågor som aldrig hanns med att ställas i Basel. Om det blir läge så får du gärna fråga :)
  • Hur är sannolikheten att det i framtiden kommer en U-serie även i en damstorlek?
  • Finns det diskussioner om att ta fram ett nytt lås? Det är ju den vanliga invändningen som framförs när det kommer kritik.
  • Ingen direkt fråga och det kommer säkert något standardiserat svar. Men det skulle vara intressant att höra lite vad de säger om Helmut. Ni kan ju även föreslå att det borde komma en hyllningsklocka till HS lagom tillnästa Basel baserat på den klassiska 101:n

Tyvärr kunde hon jag pratade med inte ge mig ett rakt besked på någon av frågorna @Clark Kent :(
"Not at this point in time". Lät även som om säljarna inte fick någon förhandsinfo överhuvudtaget om nya släpp. Hon jag pratade med berättade att hon fick info dagen innan klockorna anlände. Så...finns säkert någon på Sinn-kontoret som kan vara mer behjälplig.

Det var var mycket folk i år. Jag kan ärligt säga att jag typ inte kom fram till Sinn riktigt. Och när jag väl fick in en hand så kände jag mig aningen stressad av andra hungriga och entusiastiska Sinn-älskare.

Tog ETT kort på Mini Basel. Och det var av ett annat märke. Sorry :oops:
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Tyvärr kunde hon jag pratade med inte ge mig ett rakt besked på någon av frågorna @Clark Kent :(
"Not at this point in time". Lät även som om säljarna inte fick någon förhandsinfo överhuvudtaget om nya släpp. Hon jag pratade med berättade att hon fick info dagen innan klockorna anlände. Så...finns säkert någon på Sinn-kontoret som kan vara mer behjälplig.

Det var var mycket folk i år. Jag kan ärligt säga att jag typ inte kom fram till Sinn riktigt. Och när jag väl fick in en hand så kände jag mig aningen stressad av andra hungriga och entusiastiska Sinn-älskare.

Tog ETT kort på Mini Basel. Och det var av ett annat märke. Sorry :oops:

Det är nog inte det bästa forumet på en publik minimässa för den typen av frågor så det är fullt förståeligt :) Tack för att du hade mig i tankarna i alla fall :)
 

Wydestream

Panerai
2-Faktor
Euro står väl i 10,30 ca.
Orginalet är nog ändå bäst. Även om jag är lite kör i @Anattas Mocca.
Jaa själva värdet diffar inte mer en så. Men när britter sätter ett pris i pund så har det ibland blivit lite mer än motsvarande prissättning i euro. Om man sen översatt till svenska kronor mot bägge. Priset borde ju varit likadant kan man ju tycka oavsett valutan, eftersom det gäller endast en klocka i taget.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Nej originalet är väl hon med kort hår och glasögon? Men alla kvinnor som representerar sinn är awesome sinn girl för mig :)

Ja, alla är awesome men det finns en som är lite mer awesome är de andra :)

Originalet är i mitten av bilden i vit blus.

Screenshot_20180519-204348.jpg
 

Case

Panerai
Hej! Jag nämnde för Sinns representant att den yttre AR beläggningen på 556 repas lätt. Något jag uppfattar som vedertaget med belägg från Sinn-entusiaster. Han såg förvånad ut och sa att så inte alls skulle vara fallet.

Förmodar att det behandlats tidigare i tråden men frågar ändå. Upplever ni Sinns AR som mer ömtålig än andra märken? Är det någon skillnad mellan olika modeller?

Tack!
 

Case

Panerai
En fråga till :rolleyes:
Blir 103’an plattare om det inte är glasbsksida på boetten? Jag gillade den jag testade på Mini Basel, men den var rätt hög tyckte jag.
 

Bergaren

Panerai
2-Faktor
Hej! Jag nämnde för Sinns representant att den yttre AR beläggningen på 556 repas lätt. Något jag uppfattar som vedertaget med belägg från Sinn-entusiaster. Han såg förvånad ut och sa att så inte alls skulle vara fallet.

Förmodar att det behandlats tidigare i tråden men frågar ändå. Upplever ni Sinns AR som mer ömtålig än andra märken? Är det någon skillnad mellan olika modeller?

Tack!
Jag lyckades aldrig repa AR på min 556i. Har dock aldrig repat AR på någon annan klocka heller ska tilläggas. Kanske beror på att jag är något pedantisk med mina klockor :)
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Hej! Jag nämnde för Sinns representant att den yttre AR beläggningen på 556 repas lätt. Något jag uppfattar som vedertaget med belägg från Sinn-entusiaster. Han såg förvånad ut och sa att så inte alls skulle vara fallet.

Förmodar att det behandlats tidigare i tråden men frågar ändå. Upplever ni Sinns AR som mer ömtålig än andra märken? Är det någon skillnad mellan olika modeller?

Tack!
Jag upplevde att jag repade AR på min 556i. Glaset var i det närmsta nybytt men ändå tyckte jag mig se mikrorepor. Den där blanka urtavlan gjorde ju att jag putsade glaset för jämnan när man kikade ner på klockan och såg ett dammkorn. Så jag blev nojig över detta och visste att jag inte skulle kunna sluta putsa så sålde den och köpte en vit 104 istället
 

Case

Panerai
Jag upplevde att jag repade AR på min 556i. Glaset var i det närmsta nybytt men ändå tyckte jag mig se mikrorepor. Den där blanka urtavlan gjorde ju att jag putsade glaset för jämnan när man kikade ner på klockan och såg ett dammkorn. Så jag blev nojig över detta och visste att jag inte skulle kunna sluta putsa så sålde den och köpte en vit 104 istället
Låter som ett bra alternativ. Nedan en bättre bild från Mini Basel.
EEB32C34-96C6-493E-B60C-34F117D97194.jpeg
 

Mankebank

Cartier
Hej! Jag nämnde för Sinns representant att den yttre AR beläggningen på 556 repas lätt. Något jag uppfattar som vedertaget med belägg från Sinn-entusiaster. Han såg förvånad ut och sa att så inte alls skulle vara fallet.

Förmodar att det behandlats tidigare i tråden men frågar ändå. Upplever ni Sinns AR som mer ömtålig än andra märken? Är det någon skillnad mellan olika modeller?

Det beror nog på hur klockan behandlas, se mitt tidigare svar i ämnet.
Vilka problem med AR? Min EZM3 är tio år och har använts åtminstone två tredjedelar av alla dagar under den tiden.
ss4skkel.jpg
 
Topp