• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Ur-snygg

Panerai
2-Faktor
Låter som ett bra alternativ. Nedan en bättre bild från Mini Basel.
EEB32C34-96C6-493E-B60C-34F117D97194.jpeg
Den är rätt schysst! Funderade själv på 104:an med vit urtavla men landade på den svarta, som är grymt snygg och mer mångsidig i mitt tycke. Den vita gör sig dock riktigt bra under vår/sommar med kanske nått lättare band som ett nato. Nice!
 
R

Raderad medlem 15346

Guest
Var det någon av er som var på Mini Basel som klämde på 936 och/eller 836? Intryck och kanske bild(er)? :)
Jag tyckte det var perfekt storlek på 836!

När jag provade 556 sa gubben som var någon form av sales director bara "lady watch" och skrattade :rolleyes::D
 

atco

Omega
2-Faktor
Nån som kan tipsa om ett bra och passande vattentåligt band till en 556i? Helst inte gummi eller nato...
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Indeed! Jag frågade även om fler quartz-modeller, även då skratt och påpekande om "for lady watches". Känns inte som den bästa representanten på en mässa ur det perspektivet, särskilt inte i Sverige där kön är en social konstruktion :D

Du skulle ha frågat vilka Hen-klockor de hade i sortimentet :) Det verkar ha varit den mer konservativa falangen av Sinn som skickades till Mini-Basel.

När det gäller deras mer uttalade dam-quartz så tycker jag verkligen att de ska genast ska upphöra med att skriva [Q] på tavlorna, det ser verkligen inte bra ut.
 
R

Raderad medlem 15346

Guest
Du skulle ha frågat vilka Hen-klockor de hade i sortimentet :) Det verkar ha varit den mer konservativa falangen av Sinn som skickades till Mini-Basel.

När det gäller deras mer uttalade dam-quartz så tycker jag verkligen att de ska genast ska upphöra med att skriva [Q] på tavlorna, det ser verkligen inte bra ut.
Fast tjejen som var där var inte så konservativ, hon hade en fet 903 med svart tavla och den polerade "pilotlänken" (?) eller vad den kallas. Riktigt jävla bra kombo!

Nu är bara frågan om jag vill ha en UX, blå 903 eller 836 :angel::)
 

hisingen

Cartier
2-Faktor
Är det någon som har/haft/testat en 857?
Från att ha varit totalt ointresserad av denna modell har den nu smugit sig upp mer och mer i min köplista.
Är intresserad av hur stor den känns på armen med sina 43 mm vilket är lite för stort i mina ögon.
D1217E29-0BBD-4C8A-B906-FF1AC69E49EF.jpeg

Bild från nätet
 
Topp