Men riktigt bra tillskott på Sinn-fronten @klockodile med en limited 556 och en 156. Kul och stort grattis
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Men riktigt bra tillskott på Sinn-fronten @klockodile med en limited 556 och en 156. Kul och stort grattis
Det var längesen jag såg någon 356 i tråden. Har vi några kvar på forumet?
Har även en 356.... på G...
Jag är lite störd. Gillar inte mainstream Rolex tex (bara för att nämna ett PK märke, no offence Rolex lööövers). Försöker hitta det udda. Fattar inte varför jag hållit Sinn borta så länge. Vi får se var det slutar.Haha...vilket jäkla tempo. Oslagbart Riktigt kul med så annorlunda modeller.
Haha! Snyggt jobbat!Har även en 356.... på G...
Jag är lite störd. Gillar inte mainstream Rolex tex (bara för att nämna ett PK märke, no offence Rolex lööövers). Försöker hitta det udda. Fattar inte varför jag hållit Sinn borta så länge. Vi får se var det slutar.
Det var längesen jag såg någon 356 i tråden. Har vi några kvar på forumet?
Såja! Fina de där! Perfekt storlek och strapmonster(som de flesta Sinn)!Så kan vi inte ha det, här finns en iaf.
Kanske det är dags att skicka ner min så att jag har den till sommaren. Jag gillar att använda den när jag kör motorcykel.Äntligen tillbaka från Tyskland! Det tog bara 17 veckor..
Jo då är det läge nu!Kanske det är dags att skicka ner min så att jag har den till sommaren. Jag gillar att använda den när jag kör motorcykel.
Du tycker väl inte att 556 och 104 är lika? 556 och SARBen, visst. Det är bara att skaffa en SARB017 för att få lite mer variationRåkade beställa en 556i från E. Urhandel i söndags. Den kom med posten på en dag. Mitt dilemma är nu att välja mellan den och 104:an (och sarb:en som jag tror åker). Känns inte rätt att behålla mer än en då de ändå är hyfsat lika. 556:an är verkligen mycket snyggare i verkligheten (som de flesta klockor). Gillar verkligen hur den är lite mer ”toolig” med sin borstade finish, lug holes och utan vridring. Å andra sidan älskar jag 104:ans daydate-komplikation, matta finish, minutspår och syringe-visare.
Ett par bilder kanske hjälper?
Tycker inte heller dom är särskilt lika! Och ger helt olika intryck på armen. Men ändå tydlig Sinn känsla.Du tycker väl inte att 556 och 104 är lika? 556 och SARBen, visst. Det är bara att skaffa en SARB017 för att få lite mer variation
Då har nyförvärvet landat...104a på läder o charmiga siffror Riktigt trevlig klocka och perfekt substitut för 103an för mig som Chrono allergiker...och som svar tillbaka till Remofflan så tror jag spontant inte någon av dom klockorna bör flippas. Extremt svårt att hitta bättre värde i form av charm, tidlöshet, robusthet och elegans. Ingen av mina andra klockor har eller har haft samma karisma som dessa. Inkluderat klart dyrare klockor.
Tycker inte heller dom är särskilt lika! Och ger helt olika intryck på armen. Men ändå tydlig Sinn känsla.
Mer att de fyller samma funktion/tar samma plats i klocklådan (svartvit allround/strap monster). Men man kanske kommer använda båda ändå?Du tycker väl inte att 556 och 104 är lika? 556 och SARBen, visst. Det är bara att skaffa en SARB017 för att få lite mer variation
Bra där! Jag har stått ensam på barrikaderna och kämpat för A-varianten alldeles för länge! (nåja...)Då har nyförvärvet landat...104a på läder o charmiga siffror Riktigt trevlig klocka och perfekt substitut för 103an för mig som Chrono allergiker...och som svar tillbaka till Remofflan så tror jag spontant inte någon av dom klockorna bör flippas. Extremt svårt att hitta bättre värde i form av charm, tidlöshet, robusthet och elegans. Ingen av mina andra klockor har eller har haft samma karisma som dessa. Inkluderat klart dyrare klockor.
556i!Råkade beställa en 556i från E. Urhandel i söndags. Den kom med posten på en dag. Mitt dilemma är nu att välja mellan den och 104:an (och sarb:en som jag tror åker). Känns inte rätt att behålla mer än en då de ändå är hyfsat lika. 556:an är verkligen mycket snyggare i verkligheten (som de flesta klockor). Gillar verkligen hur den är lite mer ”toolig” med sin borstade finish, lug holes och utan vridring. Å andra sidan älskar jag 104:ans daydate-komplikation, matta finish, minutspår och syringe-visare.
Tack! Ja det är ju skönt att veta att vi är fler som behöver siffror för att se vad klockan är! Det är lustigt att det blir så stor skillnad på dom men kanske har det med den där sekund skalan att göra. När den försvinner blir tavlan ganska annorlunda. Men båda varianterna är fina. Tycker den blåa på fine länken är riktigt snygg också.Bra där! Jag har stått ensam på barrikaderna och kämpat för A-varianten alldeles för länge! (nåja...)
Grattis!
Kör länk på ena o läder på den andra vetja!Mer att de fyller samma funktion/tar samma plats i klocklådan (svartvit allround/strap monster). Men man kanske kommer använda båda ändå?
Har haft en SARB017, men var inte helt nöjd. Men kanske ska behålla dem då ... Sinn har överraskat mig positivt i kvalitetskänsla och skönhet!
@Remofflan Jag gillar verkligen att du ”råkade” beställa en till klocka Håller med övriga om att 104 och 556 snarare kompletterar än tar ut varandra.
Ständiga bekymret i denna hobby. Man har många klockor som man vill ha men ofta väldigt få som man vill göra sig av med..Tack! Känns dock som att jag vill välja ut vilka klockor jag verkligen använder (om än sällan) och bara behålla dem. Annars ser jag bara, som Yonsson sa i nån tråd, ”små högar med pengar”. 556:an är verkligen superfin, klart över förväntan. Just nu känns som den och 104:an skulle kunna få stanna. Får väl hitta några andra som får lämna istället då. Vilka kval och prövningar man ställs inför!
Tack! Ja den känns omgående som en keeper o kul att A tavlan är ovanligare. Inspirationen kom ju från bla dina bilder på 103or. Synd att man inte kan få plexi dome oxå!@Remofflan Jag gillar verkligen att du ”råkade” beställa en till klocka Håller med övriga om att 104 och 556 snarare kompletterar än tar ut varandra.
@Bezelman Grattis och kul med en A Verkligen en grym allroundklocka!
Tack! Ja den känns omgående som en keeper o kul att A tavlan är ovanligare. Inspirationen kom ju från bla dina bilder på 103or. Synd att man inte kan få plexi dome oxå!