Första bilden jag har sett på 103 St C med länk. Lånad bild från WUS.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Intressant att du tycker 104an är för stor för att vara allround. Har själv en på G in så skall bli kul att jämföra.Tror dock att 556 är mer allround men hoppas inte jag upplever att 104ans användbarhet faller på storleken. Vi får seTackar! Det blir till att prova och se. Hade hoppats 104:an kunde fylla denna position, men den är tyvärr lite för stor för det, även om den också är väldigt mångsidig och ljuvlig att beskåda! Fortsättning följer ...
104:an är en jättebra klocka. Har inga planer på att avyttra den än. Det är just att för mig, eller kanske mina smala handleder, så skulle ett par mm mindre vara optimalt (tror jag).Intressant att du tycker 104an är för stor för att vara allround. Har själv en på G in så skall bli kul att jämföra.Tror dock att 556 är mer allround men hoppas inte jag upplever att 104ans användbarhet faller på storleken. Vi får se
Har du haft möjlighet att kolla din klocka mot en andra i real life?Uppdatering: Både Eriksson och Sinn support anser att glappet inte är något fel på en 104a.
Jag stör mig inte på det men ville kolla med AD/tillverkaren för att få svar.
Uppdatering: Både Eriksson och Sinn support anser att glappet inte är något fel på en 104a.
Jag stör mig inte på det men ville kolla med AD/tillverkaren för att få svar.
Nope, det är du som är gammalLåter ju lite märkligt. Det borde i sådana fall vara beroende på vridringens status vid leverans. Om den är 100% fast vid nyköp borde det vara en reklamation om den senare börjar glappa, rätt självklart kan jag tycka.
Ot deluxe: Är det någon annan som har problem med att gå tillbaka till citerade inlägg för att pilen är så absurt liten och svår att trycka på så att man ofta får zooma in på skärmen först?
Andra Sinn: näe. Det kryllar varken av Sinn-klockor eller ADs här på landetHar du haft möjlighet att kolla din klocka mot en andra i real life?
Jag bara citera den igen, har du verkligen förklarat att glappet följa runt? Fortfarande känns som nånting Sinn skulle ta tillbakaJag har glapp vid "55" ungefär (< 1mm) som följer med runt. Det blev något bättre när jag drog fast skruvarna lite bättre. Dock inte lika tajt som på tex Rolex eller Breitling, men då pratar vi ju andra prisnivåer.
Glappet är en del av klockans karisma
Haha, ser ut som att du tagit klockförvaringen till nästa nivåDär inne i garderoben ligger den...
Men så småningom ska den nog få den handledstid den förtjänar.
Nja... där är mellanlandningen för vardagsklockorna.Haha, ser ut som att du tagit klockförvaringen till nästa nivå
Äntligen tillbaka från Tyskland! Det tog bara 17 veckor..
Nä det är inte bra! Det positiva är att det känns som om jag fått en ny klocka!Det är verkligen alldeles för länge. Det känns som att de inte har hunnit ikapp efter flytten än och jag tror att det verkar vara brist på urmakare.
Vad tycker panelen om denna? Verkar vara varianten utan skruvat boettlock och nedsänkt krona och kronoknappar. Med service hos Sinn 2016.
Är lite fundersam på kronan...Annars väldigt fin IMHO.
Har kontaktat Eriksson urhandel. Garantin gäller ju till 2020. Så här den fått fel skall de bannemej byta.156 är ju störtcool och det där är gen2. Är 97,8% säker på att det är fel krona, den ska inte vara så hög. Gissar att den har fått en modern krona vid service. En av anledningarna till att jag inte vill skicka mina vintage Sinn till Tyskland är att jag inte litar på att de inte byter ut delar medvetet eller via språkförbistringar.
Har kontaktat Eriksson frihandel. Garantin gäller ju till 2020. Så här den fått fel skall de bannemej byta.
Bajs....Jag tror dessvärre inte att de har kvar så mycket reservdelar till 156 så tveksamt om de har korrekt krona. Vet att de tex inte har kvar insert till vridringen om den skulle skadas. Min kronhals på 101B var skadad och den delen fanns inte hos Sinn så Robert på Tidlösa Ur fixade det på egen hand.
Bajs....
Tanken på att ev skicka min knappt 2v gamla U2 dit blev just betydligt surare. Får se vad Erikson säger dock - de har hittills varit totalreko varje gång jag pratat med dem så tror på bra lösning!Äntligen tillbaka från Tyskland! Det tog bara 17 veckor..
Tanken på att ev skicka min knappt 2v gamla U2 dit blev just betydligt surare. Får se vad Erikson säger dock - de har hittills varit totalreko varje gång jag pratat med dem så tror på bra lösning!
Japp precis köpt den. Får väl bli ett projekt....Har du köpt den? Ta inte mig på ordet till 100% utan hör med Erikson. Det kan ju vara så att de har bytt kronan för att kunna garantera vattentäthet eller något tyskt. Det borde väl inte vara helt omöjligt att hitta en korrekt krona heller. Vet inte om Heuer eller Leonidas kan ha en identisk omärkt krona.
Nja... där är mellanlandningen för vardagsklockorna.
Just nu samsas den om utrymmet med två Vostoks och någon vintage Certina.
Låter ju lite märkligt. Det borde i sådana fall vara beroende på vridringens status vid leverans. Om den är 100% fast vid nyköp borde det vara en reklamation om den senare börjar glappa, rätt självklart kan jag tycka.
Ot deluxe: Är det någon annan som har problem med att gå tillbaka till citerade inlägg för att pilen är så absurt liten och svår att trycka på så att man ofta får zooma in på skärmen först?
Förstår det. Dock så fick jag höra när jag lämna in att garantiärenden är prioriterade. Jag fick vänta 9-10 veckor på kostnadsförslag bara.. Men även om det tar 6-8 v så är det ju inte kul!Tanken på att ev skicka min knappt 2v gamla U2 dit blev just betydligt surare. Får se vad Erikson säger dock - de har hittills varit totalreko varje gång jag pratat med dem så tror på bra lösning!
Jo jag vet. Men hoppas på nån slags kreativ problemlösningsförmågaProblemet är att de inte kan serva den själva och den måste ner till Tyskland tyvärr.
Jag håller tummarna för dig...Jo jag vet. Men hoppas på nån slags kreativ problemlösningsförmåga
Aha... Nä surt ändå men lät ju iaf bättre! Tack för info! Får se var det landar, vet ju ingenting än. Men nu stör ma ju sig varje gång man tittar på klockan, så ngt måste såklart ske.Förstår det. Dock så fick jag höra när jag lämna in att garantiärenden är prioriterade. Jag fick vänta 9-10 veckor på kostnadsförslag bara.. Men även om det tar 6-8 v så är det ju inte kul!
Återigen, ta mig inte helt på orden. Har aldrig hållt i en 156 så mina referenser är endast genom bilder.Japp precis köpt den. Får väl bli ett projekt....