• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Jag tycker till och med att faux patina lumen är berättigad då den bidrar med lite värme. Tror inte alls att den hade varit lika bra med vit lume.

Men tyvärr är det många som har den som favorit så andrahandsvärdet är högt när de kommer ut till salu. Om jag inte minns fel gick den senaste på eBay runt 30´.

Ligger en här i Norge för 28.000. Har legat ute i flera månader.

Svinsnygg. Påminner om succécykeln Itera.
51C795D4-7BEB-4D05-865E-AAF8B9B07072.jpeg
Blå tavla och blå vridring kan vara riktigt, riktigt bra :)

H20A6711.jpg
den var lyckad!

Hänger inte riktigt med där. Antingen är dom ju halva på riktigt dvs 0,5 av en hel. Isf ger ju en o tre samma justering. Eller så är dom typ 2/3. Iaf blir en eller två i kombo med en hel plus/minus bättre. Men att ha ytterligare en 2/3 borde inte hjälpa. 6/3 är ju lika med två hela. Är dom i någon annan längd så att tre verkligen hjälper alltså?
IMG_20181222_231324.jpg

Tack! Ja det där var ju tydligt! Men tre borde räcka som sagt!
Jag mekade runt ett tag men kunde inte släppa tanken på att en extra halvbit skulle göra susen. Körde med alla 3 halvlänkar och den satt perfekt då, tills min handled svällde lite under dagarna. Då blev den för tajt.

Så jag fick gå tillbaka till nästa större kombo än 3 halvlänkar ändå :p

300kr kostar en btw. Erikssons löser det via post om man inte vill/kan åka dit :)

Jag mekade runt ett tag men kunde inte släppa tanken på att en extra halvbit skulle göra susen. Körde med alla 3 halvlänkar och den satt perfekt då, tills min handled svällde lite under dagarna. Då blev den för tajt.

Så jag fick gå tillbaka till nästa större kombo än 3 halvlänkar ändå :p

300kr kostar en btw. Erikssons löser det via post om man inte vill/kan åka dit :)
Bra Info, tackar! Förresten, var det en 104 den satt på? Jag tycker fine länken verkar ansluta till boetten bättre på den modellen än vad H-länken gör. Så är det inte på 556i där är det snarare tvärtom tycker jag. Ändå är det ju olika ändlänkar så det skall ju passa ....

Bra Info, tackar! Förresten, var det en 104 den satt på? Jag tycker fine länken verkar ansluta till boetten bättre på den modellen än vad H-länken gör. Så är det inte på 556i där är det snarare tvärtom tycker jag. Ändå är det ju olika ändlänkar så det skall ju passa ....
Ajjemen och jag håller med dig angående vilka ändlänkar som passar vilken boett bäst också :)
IMG_20180607_194344-01-01.jpeg
IMG_20180521_143340-01.jpeg

Gamla bilder då den är såld

Har försökt få svar från Sinn på 4 meddelande på deras "kundkontakt" del av hemsidan ang min 156 krona. Inte ett spår av liv.
Så jävla dåligt.
Ångrar att jag köpt vintage Sinn, för de verkar ju fullständigt skita i kunderna. Är väldigt negativt överraskad. Sad to say...

Däremot kudos till Eriksson som svarat inom kort.

Har försökt få svar från Sinn på 4 meddelande på deras "kundkontakt" del av hemsidan ang min 156 krona. Inte ett spår av liv.
Så jävla dåligt.
Ångrar att jag köpt vintage Sinn, för de verkar ju fullständigt skita i kunderna. Är väldigt negativt överraskad. Sad to say...

Har tyvärr samma upplevelse, eller rättare sagt att det har blivit väsentligt mycket sämre efter att Awsome Sinn Girl har slutat.

Du kan prova att maila Regina Pachner på:
[email protected] Hon borde svara, alternativt skicka DM på Instagram till tim.m.burlon Jag har fått svar av honom på Insta när jag hade frågor om serienummer på gamla 103.

Så jävla dåligt.

De verkar lida av att ha tappat Sandra från kundservice... Riktigt tråkigt. Min kontakt med kundservice har varit förstklassig. Men, då var det hon som skötte spakarna också.

Har tyvärr samma upplevelse, eller rättare sagt att det har blivit väsentligt mycket sämre efter att Awsome Sinn Girl har slutat.

Du kan prova att maila Regina Pachner på:
[email protected] Hon borde svara, alternativt skicka DM på Instagram till tim.m.burlon Jag har fått svar av honom på Insta när jag hade frågor om serienummer på gamla 103.
Tack för tipset!!
Får terrorisera henne efter helgerna.

Tillbaka
Topp