• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

God jul tillönskas alla Sinnister!

D1A7E94F-E953-4DF9-BBF5-21D9BA0E6618.jpeg

Bild från förra julen.

En riktigt god jul till alla i tråden :heart: I julklapp önskar jag mig att vi kommer ha fortsatt samma fina stämning här i Sinn-tråden även nästa år. Det behövs ett litet vänligt krypin att kunna dra sig tillbaka till när det stormar och åskar på det övriga forumet :)
Instämmer helt i detta med trådens trevlighet och den allmänt rätt konstiga ton som råder i en del trådar...

God Jul alla Sinnister!

7CC03446-5E1F-4E7C-9457-B3E1F49CE737.jpeg
På hemväg. Tåg är ett trivsamt färdsätt, särskild när det kommet på utsatt tid. Till sällskap en god julklappsbok. ”1793” av Niklas Natt och Dag, och ett flertal av Er har säkert läst eller lyssnat på boken, men för alla andra vill jag rekommendera boken. Det finns inget vackert eller muntert, allt är stank, usla människor och smuts. Mycket trovärdig Stockholmsskildring, jag är helt övertygad om att om Bellman levde idag skulle han utbrustit 270 år gammal, ”japp, så var det precis i min ungdom”...
Nå, på resande fot som sagt, men var sitter jag och väntar på tågbyte?

Det finns ju folk som inte känner till Sinn heller, vilket i sådana fall är likartat konstigt. ;)
Nä, vi håller oss till vårt gemyt framöver med. Fokus på goa tyska kvalitetsur.
Vissa säger att vi har en konstig ton här. Men det kanske beror på vad man har för preferenser? ;) :)
En riktigt god jul till alla i tråden :heart: I julklapp önskar jag mig att vi kommer ha fortsatt samma fina stämning här i Sinn-tråden även nästa år. Det behövs ett litet vänligt krypin att kunna dra sig tillbaka till när det stormar och åskar på det övriga forumet :)

Vissa säger att vi har en konstig ton här. Men det kanske beror på vad man har för preferenser? ;) :)
Haha ja.... det kan ju verka förvirrande för en del att inte kölistor o framtida förväntad värdeutveckling står i fokus. Antagligen också mycket förvirrande att en del av oss faktiskt verkar genuint intresserade av själva klockorna. Det verkar nog lite avvikande, mer som någon slags entusiastforum :wideyed:

Asså, den där blåa är ju helt magisk. Väldigt snyggt foto. Jag köpte en vanlig 556i för några veckor sedan, men jag känner att jag behöver en blå också. Ja... behöver är väl inte riktigt sant. Men ni fattar...
Den är bra men inte så bra som jag hade hoppats på. Tyvärr. Bilden är på klockan i passarounden som vi körde tidigt i år. Hade en 556A själv samtidigt. Gillade den bättre. Men klart att du ska testa! :)
Fler bilder på sen blå här: https://klocksnack.se/threads/passaround-sinn-556-i-b-the-tråd.82342/

Tillbaka
Topp