• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Japp sorry menar fabriksförsäljningen såkallat. Är på g att resa till Frankfurt funderar på att spontan ladda kort med en 10-17 papp :D

Grymt...är avis. Men kolla kartan innan ordentligt den här gången ;)

Man tycker ju att de borde ha samtliga modeller i butiken. Jag gjorde ett stickprov via deras hemsida och de första tio modellerna jag klickade på hade en leveranstid inom Tyskland på 5-7 dagar. Det tolkar jag som att de finns klara för leverans. Däremot var de nya U1B och 104 St Sa I B Out of stock, men leveranstid på ett par veckor. Kan ju i och för sig vara så att de har ett ex av varje på display så att man åtminstone ska kunna prova när man är där för att beställa.
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Nu sover familjen. Så här kommer sista delen i min "Sinnöppning".

Jag har ju alltid gillat kronografer.
Har egentligen aldrig ägt en kronograf mindre än 40mm men när jag såg denna modell blev jag lite darrig. Akrylglas, desto, grön, limiterad och day/date. Många rätt där. Dessutom är den fantastiskt lättläst för att vara så liten.(38,5mm).
Har inte så jättemycket info, men denna såldes också enbart i Japan och är en av 200 tillverkade år 2005.

Fint skick, tyvärr har länken kommit bort någonstans på vägen. Men fick med ett Sinn viklås och alla papper iaf. Skall definitivt hitta ett annat band, kanske ett grått eller brunt mocka. Alt ett zulu.

Bara lådan är ju en spännande upplevelse.
AJ-EwvlqfNIQmV__WtpDtBjug8rLOszWn6gOxcFEhsVV6gWC4UC813APOryoe2NxI23kOS76k3ivHT6cYKzHmBM5CZ3t6_ma7YMb_hJMVpj6EG9DVn8OVS8iCJgL9QBLqzlybjxb-X1-plqYsogrMti4I-YMqfOCG27LrM-9BvBuzygAczU71ukxMKWOTyeDsnd1H0QaUqpvt0xxCwGWOVdnek2DwNqD5kZH-nSyFz2d5pDnBzT4q_TNbnZJy79uO6rHbXYKf5OjCn2yDnxbbdtD6KAMHrZbm5AT5M7oDnb8ZfhvnTrlLko3_spNYBAKdGPdY-IPFaj_F-wINLM5ks3Y8EvcMjxXVG5_IVn5waAQ00bsxvOWau6WwJlC4ztBOeNdHsWhejt8gHLknQsAc3PzMqrat4huyRIEsoYAZ9NDoRBmHde6Hxqurx0oypFxO1DfevFpNRQU2vpMb5dckA03z4Cum6USJe5DCus4OrTNdorp3uQtdzaD5UTTIk2RImbtddtS9cQRoEBsgkuSwDLqWkzpjRMeSLRWu2KN-wmI_yGPTkn9moj4bBLcgXrKJF7e-aWl9SLSIhRxSZaGMCWde4X6bpSSdmyIhCGqV0Z6ElDcUGHXldRht73hm9o1DRN9lJ7ELUyteUpODjtYoiWUWYu-oTvckaXerpw_kXIkh65ddroXCuzxAn8iBLEXp17L6tmKxrW0cf0lg1nvJEzU333StRHSJeVgcpd_RN5KdReI5uP4BDSOyspGPoXaRaCkVi8-rwtWkh1vF2ZSOZFCuuc9xkB7eXWYpecJeoKqQdZQGK8Zsi_I8yG-6Zk1k7bopSQQNN-zgMTE1wurmHoR0g0lDaHy13yE7FLx-0X_eMPgJC8VBTP48-EPanXKK-yQwVIAlA=w1028-h1028

AJ-Ewvn2xBMyyw1EMWceFv9xKofuiJOVax6lwjJz3OG6CMee17XbQ1mMj4EfkrZzyRpK8FiqTL-m_l9ILh6FYvDQsbibObxQQUXgNTt-_kds3RkQ3FhaJOq4iMjdsCiZ89-XenP-GQnItYI5vs2xZQYiLlOVZIDias59jh-UoF54iYg7YzMQHL7GYceyRN5XkxLNp-KJ47u38JJIGvWx8IU5GKJHsdY7YBEi6zJ4qVN2R1hJiBMKVYRAF8yBa4diO1iND78KdGoJ-Ekpz223R8T87zUha48EGuu1SIckyNop47TfIFQh7MGvmNOjtEIIksTw0gQy6cp9fcxW9tE5hl7h7ZlVrCvv41Qxw6z8ud2laID8MaEpDzDGPKwcEwzlTDKtWy6AGvc11CreCDbrHBqltigMreMrLRO3ZvpDEl1zUCn0XNuo3LUMQ8AoXdAdvkKSVjszE6WV5Ls9MfoyLMaVgMEKrl8wCBByHSZPY8PFqYeNBpftNoLsSIgug0ll1S5Yx6zZauI9Q-62jCHEzg1XmiuJLdaR0cLMJY4ABYP9YaiCrvOlvOGJbRhlGVlF8uIT6y5yA_GV3sdlLRBzS1gwBcCl9zE9m6QLkYzMnbKED_niF7RNVysl6pFVj2xJ6TbDPYvsiQKdCOU9y1XEFfQKY4DWs9RNG-VBuC6ekkuxr2dzofxxQj9Hf_9mK_j-yEWVOnHiuVOAg8zczXmgcZ2O8xRub6mA_yRXDfa7gTLxSnwoJAhXa2Nb7O9NI04vvTqGsPDU0l-HT2Gt6l4-KsIeBUv2_E08zuu0odkwpwRQ3u_s4oZG1FCpqeYmoJOoJEv-MGPJvIBuXLiIRPlQquPiK_eW8xtVRC-PrNQ3xFJcSfq_35c-1Avrxqvqax1-u8AG7aSd1A=w1028-h1028

Får återkomma med ett handledsfoto när jag fått på ett annat band :)

Tjipp och tack för titten!

Riktigt härlig! En modell jag aldrig sett förr - mycket cool!
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Vad glad jag är för den här tråden och att den inte har drabbats av Flashbackandet som sprider ut sig över KS. Det är en hel del som är ruttet i Danmark, sanna mina ord.

Fick jag önska mig en enda ny funktion skulle det vara att kunna sätta Ignore på hela trådar. Då skulle mitt KS bestå av ca 20-30 trådar allt som allt och helt utan energidränerande inslag. Vilken dröm det skulle vara :)
Haha ja.... Jag håller heeelt med dig! Jag har ju själv inte så lång tid bakom mig här (något halvår) men har hängt på andra forum typ Ducati klubben, Miata klubben, foto siter etc och är förvånad både över den aggressiva tonen hos många men också över det "smala" intresset. Upplever förvånande många som mer intresserade av status och enbart vissa märken (läs "dyra men lätta att känna igen" ...) än av klockor som sådana. Märkligt ... Men denna tråden är kanon! Så keep it up! :)
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Vad glad jag är för den här tråden och att den inte har drabbats av Flashbackandet som sprider ut sig över KS. Det är en hel del som är ruttet i Danmark, sanna mina ord.

Fick jag önska mig en enda ny funktion skulle det vara att kunna sätta Ignore på hela trådar. Då skulle mitt KS bestå av ca 20-30 trådar allt som allt och helt utan energidränerande inslag. Vilken dröm det skulle vara :)
Amen to that!

Det finns ett flertal roliga Sinnrelaterade trådar. Det där är en av dem :)
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Det finns två blå limiterade. Den ena, 103 A Sa B, har funnit i ett antal exemplar på forumet medan 103 Sa B E så vitt jag vet aldrig har hittat hit.

103 A Sa B, 500 ex

SINN_103ASaB_Cover-thumb-1200x792-26881.jpg


103 Sa BE, 500 ex

SI-458.jpg
Båda är väldigt fina! Vore inte fel att få se någon i verkligheten någon gång. Misstänker att speciellt den andra har en magiskt blå tavla!
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Båda är väldigt fina! Vore inte fel att få se någon i verkligheten någon gång. Misstänker att speciellt den andra har en magiskt blå tavla!
Ja den nedre är sjukt snygg. Tänk om dom kunde gjort "104 blå" sådär o med den vridringen....Inte för att det är något fel på den som den nu gjordes men det hade varit en bra grej!
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Vad glad jag är för den här tråden och att den inte har drabbats av Flashbackandet som sprider ut sig över KS. Det är en hel del som är ruttet i Danmark, sanna mina ord.

Fick jag önska mig en enda ny funktion skulle det vara att kunna sätta Ignore på hela trådar. Då skulle mitt KS bestå av ca 20-30 trådar allt som allt och helt utan energidränerande inslag. Vilken dröm det skulle vara :)
Man behöver inte läsa allt. Det är bara yonsson som behöver det :)
 

Ur-snygg

Panerai
2-Faktor
Någon bland alla kunniga sinnsters som kan utläsa från vilken period/ vilket år en 103 st sa med serienummer 103.150XX kan vara ifrån?
 

hisingen

Cartier
2-Faktor
Idag kom almanackan!
Döm om min förvåning när Ica-killen tog fram denna!
15F6EEA7-F766-4022-808C-EA311D73706B.jpeg

Jag som trodde den skulle vara i A4-storlek??


Frun har lärt sig vad som gäller vid klockfoto. :D
1C32BF25-B0DF-4911-A473-0F95CE5DC6A3.jpeg

Denna ska med till jobbet nästa gång jag har bilen. Tror det blir på onsdag.
Lovar att posta januariklockan då.
Edit: stort tack @ERIKSON URHANDEL
Ha ha svårplacerad i hemmet, ser fram mot dessa bilder.
 
Topp