• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Just ja! När förväntas den dyka upp?
Du vet att jag håller på att sälja en Explorer? Kommer ha pengar att köpa loss den med ;)

Det har ju blivit ytterligare förseningar och just nu är jag inte superpeppad längre på att den ska komma. Har lite för lätt att tappa känslan när ett köp strular.

Senaste informationen är att den kommer i slutet av januari, och nu påstår man att det beror på att de inte har tillräckligt med tavlor vilket jag är helt säker på är rent hittepå. Det har ju varit strul med hur det modifierade Sellita-verket har nollställt och jag tror snarare att det är vad som försenar det.
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Det har ju blivit ytterligare förseningar och just nu är jag inte superpeppad längre på att den ska komma. Har lite för lätt att tappa känslan när ett köp strular.

Senaste informationen är att den kommer i slutet av januari, och nu påstår man att det beror på att de inte har tillräckligt med tavlor vilket jag är helt säker på är rent hittepå. Det har ju varit strul med hur det modifierade Sellita-verket har nollställt och jag tror snarare att det är vad som försenar det.
Aha! Hoppas den kommer snart iaf.
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Vi får väl se om det blir en kort kärleksaffär :) Generellt börjar intresset svikta en aning och skulle en 103 Tachy Red dyka upp skulle jag kunna sälja ett par klockor och nöjdförklara mig sen. Så känns det nu i alla fall :)
Det är ju så... man tappar sugen ibland. Själv så börjar hojintresset ta vid efter att ha legat i träda i flera år.
Men samtidigt så vet jag att mitt klockintresse alltid kommer ligga och lurka i bakgrunden och jag kommer alltid ha minst ett par sjyssta klockor.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Det är ju så... man tappar sugen ibland. Själv så börjar hojintresset ta vid efter att ha legat i träda i flera år.
Men samtidigt så vet jag att mitt klockintresse alltid kommer ligga och lurka i bakgrunden och jag kommer alltid ha minst ett par sjyssta klockor.

När jag sålde senaste hojen så behöll jag all utrustning...ifall det var så att man skulle få för sig att göra comeback längre fram. Lika bra att vara redo. Det brukar ju kännas i hela kroppen när våren är här och man hör de första sporthojarna gas :)
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Tråkigt. Om du inte köpt klockan av Ericson är det kanske bäst att tala direkt med Sinn?
Håller med övriga att du ska ta det direkt med Sinn. Om du mailar så finns det säkert en liten chans i alla fall att det kan gå på goodwill. Hur som helst så skickar de en transportsedel så att du slipper tänka på hur du ska göra med frakten....det har åtminstone varit så tidigare. I mitt fall så skulle frakten vara gratis och det visade sig vara ett garantiärende och i annat fall så får man ta kostnaden. Minns dessvärre inte hur mycket frakten kostar.
Det blir att kontakta Sinn. Jag återkommer med uppföljning av ärendet.
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
När jag sålde senaste hojen så behöll jag all utrustning...ifall det var så att man skulle få för sig att göra comeback längre fram. Lika bra att vara redo. Det brukar ju kännas i hela kroppen när våren är här och man hör de första sporthojarna gas :)
För mig börjar det släppa. 5år sedan jag sålde sista Ducatin men jäklar när man hör en luftkyld 1100 med Termisar o öppen kopplingskåpa. Då kommer suget tillfälligt tillbaka.. :hungry:...och som sagt skinnställ o hjälm ligger i förrådet....
 

Fjärvik

Omega
Hmm satte min 556i på skinn häromdagen mest på kul för den är så bra på H-länken ändå. Men......jag måste säga att jag blev lite överraskad av hur bra den är på läder. Grått Colareb Venezia i detta fallet.
IMG_20190107_220744.jpg
Läder är trevligt till 556:an!
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Trodde Explorern var en keeper? Men trodde ju inte att du skulle göra dig av med U1:an heller så min känsla ska man kanske inte lita på.
Vad har du i siktet nu?
Jag har tre Explorer fördelade på familjemedlemmar så när bilköpet (får den idag!) skulle delfinansieras så var det ett ganska lätt beslut att släppa den.
På längre sikt kan det se ut ungefär så här:
Jag har för avsikt att skilja @Clark Kent från hans kommande 103a men om det av någon outgrundlig :rolleyes: anledning inte skulle bli av så kan det bli en ny svart Rolex op 36. Känner att jag måste ha en till 556:a så en sådan kommer väl komma så småningom.
Panerai 682 är ju riktigt läcker också....
Fråga mig i morgon igen så får du säkert ett annat svar :D
Just ja, jag behöver ju en motorcykel också!
Puh :cigar:
 

hisingen

Cartier
2-Faktor
Jag har tre Explorer fördelade på familjemedlemmar så när bilköpet (får den idag!) skulle delfinansieras så var det ett ganska lätt beslut att släppa den.
På längre sikt kan det se ut ungefär så här:
Jag har för avsikt att skilja @Clark Kent från hans kommande 103a men om det av någon outgrundlig :rolleyes: anledning inte skulle bli av så kan det bli en ny svart Rolex op 36. Känner att jag måste ha en till 556:a så en sådan kommer väl komma så småningom.
Panerai 682 är ju riktigt läcker också....
Fråga mig i morgon igen så får du säkert ett annat svar :D
Just ja, jag behöver ju en motorcykel också!
Puh :cigar:
Aha då hänger jag med igen:)

Ja det är ju på gott och ont det där med vad man är helt säker på att man ska köpa nästa gång.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Det bandet ser väldigt fint ut! Vad kostar det? 700ca? Verkar det hållbart?

Jag har inte provat det mer än när jag var hos Erikson och testade nya 104 St Sa I A, men det var fantastiskt skönt på armen. Av de band som jag har haft hittills så har Sinn´s legat i den absoluta toppen över hållbarhet, så förhoppningsvis håller även det här stilen över tid.

För mig börjar det släppa. 5år sedan jag sålde sista Ducatin men jäklar när man hör en luftkyld 1100 med Termisar o öppen kopplingskåpa. Då kommer suget tillfälligt tillbaka.. :hungry:...och som sagt skinnställ o hjälm ligger i förrådet....

Jag har tänkt tanken flera gånger att ta klivet över till HD/custom. Men varje gång som jag är på AVA eller annat ställe som saluför båda typerna av motorcyklar så står jag först ett par minuter och tittar på glidarna innan jag snabbt skyndar mig vidare till sporthojarna där jag fastnar :)
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Jag har inte provat det mer än när jag var hos Erikson och testade nya 104 St Sa I A, men det var fantastiskt skönt på armen. Av de band som jag har haft hittills så har Sinn´s legat i den absoluta toppen över hållbarhet, så förhoppningsvis håller även det här stilen över tid.



Jag har tänkt tanken flera gånger att ta klivet över till HD/custom. Men varje gång som jag är på AVA eller annat ställe som saluför båda typerna av motorcyklar så står jag först ett par minuter och tittar på glidarna innan jag snabbt skyndar mig vidare till sporthojarna där jag fastnar :)
Ahh såklart .. Hoj åker man ju för att det är kul o då skall man såklart ha en kul hoj. Ramlar ibland ned i att skaffa en Multistrada av senaste modell med öppna blås o packväskor. Då är man reda för allt från bana till transylvansk touring!
Men skall nog hålla mig borta från den drogen iaf. Den riskerar att göra livet onödigt kort....
 

Kallemaralm

Breitling
Hmm satte min 556i på skinn häromdagen mest på kul för den är så bra på H-länken ändå. Men......jag måste säga att jag blev lite överraskad av hur bra den är på läder. Grått Colareb Venezia i detta fallet.
IMG_20190107_220744.jpg

Va kul! Tänkte precis göra ett inlägg med frågor om colareb då jag är på väg att beställa ett venezia till min 556a. Kan du lägga ut någon mer bild tror du?
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Jag suktar lite faktiskt. Skicket får väl anses va fint med tanke på att den är uttagen 2012?

Jo det är nog normalt skick skulle jag säga. Den är ju snart dags för service också.

Jag tycker det är lite synd att bilderna är tagna med blixt. Tavlan ser grå ut som en Diapal-tavla, men den är ju svart. Annars tycker jag att den verkar vara i fint skick för sin ålder. Superskick är alltid vanskligt att skriva om en klocka när man väl har använt den mer än en vecka :)
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Jag tycker det är lite synd att bilderna är tagna med blixt. Tavlan ser grå ut som en Diapal-tavla, men den är ju svart. Annars tycker jag att den verkar vara i fint skick för sin ålder. Superskick är alltid vanskligt att skriva om en klocka när man väl har använt den mer än en vecka :)
Ja, bra bilder är viktigt om man vill sälja.
Denna har lite nagg i bezel och även nåt lite skit på boetten.
Hade den inte varit tegimenterad så hade skicket varit medelmåttigt. Tegimenteringen döljer mycket.
Jag gillar modellen som 17, även om det inte låter så :)
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Ja, bra bilder är viktigt om man vill sälja.
Denna har lite nagg i bezel och även nåt lite skit på boetten.
Hade den inte varit tegimenterad så hade skicket varit medelmåttigt. Tegimenteringen döljer mycket.
Jag gillar modellen som 17, även om det inte låter så :)

Du får leta fram bilderna på @Fliegerchronograph ´s 757 för att få till köpkänslan :)
 
Topp