• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Va kul! Tänkte precis göra ett inlägg med frågor om colareb då jag är på väg att beställa ett venezia till min 556a. Kan du lägga ut någon mer bild tror du?
Absolut! Det blev som sagt väldigt snyggt men jag är inte helt övertygad om kvalle på bandet. Skiktar sig lite precis där bandstiftet går igenom. Vet inte hur det blir, syns inte något särskilt just nu men kan försöka få med det på bild.

Cool bild på en 104 snodd från Reddit :)

9wjh030yye921.jpg

Vad säger ni i tråden, ska vi göra en gemensam övertalningskampanj för att få en 809 i produktion igen? Gärna med vikt skitlänk :woot: Det kommer ut på tok för lite till salu och när det väl gör det är jag för feg för de kanalerna de säljs genom. Drömmer ett par gånger i veckan om att få äran att döpa en 809 i saltvattnet på Orust. Låta den gurgla i takt med lite blårök och rikt blandad yamalube. Sänka blicken ner i burken på bottenfärg från förra århundradet och lyfta tomma tinor i återupplevd besvikelse. Fan vad jag gråta ut med en Sinn 809 på armen. Hjälp mig.

Vad säger ni i tråden, ska vi göra en gemensam övertalningskampanj för att få en 809 i produktion igen? Gärna med vikt skitlänk :woot: Det kommer ut på tok för lite till salu och när det väl gör det är jag för feg för de kanalerna de säljs genom. Drömmer ett par gånger i veckan om att få äran att döpa en 809 i saltvattnet på Orust. Låta den gurgla i takt med lite blårök och rikt blandad yamalube. Sänka blicken ner i burken på bottenfärg från förra århundradet och lyfta tomma tinor i återupplevd besvikelse. Fan vad jag gråta ut med en Sinn 809 på armen. Hjälp mig.

809 är fantastisk i de fall där den har kvar all skärpa i indexen. Vilka kanaler är det som du tvekar över? Åtminstone när det gäller eBay, Reddit, Instagram och de vanliga internationella säljplattformarna tycker jag att det känns tillräckligt safe för att handla.

EDIT: Beroende på om du är lika petig som jag eller inte med index kan jag eventuellt förmedla en kontakt på en försäljning.

809 är fantastisk i de fall där den har kvar all skärpa i indexen. Vilka kanaler är det som du tvekar över? Åtminstone när det gäller eBay, Reddit, Instagram och de vanliga internationella säljplattformarna tycker jag att det känns tillräckligt safe för att handla.

EDIT: Beroende på om du är lika petig som jag eller inte med index kan jag eventuellt förmedla en kontakt på en försäljning.
Ebay tänkte jag mest på. Reddit känns ju våldsamt ungdomligt och då har jag inte ens fyllt 30 :happyhappy: Jag skulle inte tro att jag är lika petig som du är med tanke på din Sinn-samling. Kan vara av intresse men den diskussionen kan vi fortsätta i PM!

Ebay tänkte jag mest på. Reddit känns ju våldsamt ungdomligt och då har jag inte ens fyllt 30 :happyhappy: Jag skulle inte tro att jag är lika petig som du är med tanke på din Sinn-samling. Kan vara av intresse men den diskussionen kan vi fortsätta i PM!

Jag ska bara undersöka ifall det fortfarande är aktuellt. Det är en kontakt på Instagram i en annan tidszon så det lär dröja till imorgon med svar, men jag hör av mig i PM så snart som jag vet :)

@N.M.O När det gäller andra säljställen än KS så är det nästan en förutsättning om man gillar lite smalare märken. Jag tycker att det är väldigt sällan som man läser här om någon som har gått på en blåsning på eBay, så det känns relativt safe om man bara stämmer av med den vanliga checklistan och köper säljaren. Det såldes en 809 i december på Reddit för ca 10´i bra skick :) Lånad bild från annonsen. Men om du har bevakning på WatchRecon så plockar de upp annonser från Reddit också.

ann3e205xx321.jpg

Har köpt mycket på eBay, däribland ett 20-tal klockor, dock för max ~10 k. Inte haft några problem som inte snabbt avhjälpts. I regel är säljarna väldigt måna om sitt rykte. Men som sagt gäller ju viss bakgrundskoll av säljaren innan man gör affär.

Undantaget när jag åkte på en blåsning med en falsk Diesel för några år sedan. Privat säljare i UK (Nordirland). Väldigt välgjord kopia. Trodde inte man fejkade så billigare klockor (ca 2 papp). I det fallet valde säljaren att ignorera alla försök till kontakt, så vet inte om han i sin tur trodde han sålt en äkta. Men, löste sig med retur via PayPals utmärkta köparskydd. Ebay har ett skydd oclså, men tiden för denna (30 dagar) hade löpt ut. PayPal har 180 dagar.

Hoppas det inte avskräcker. Jag rekommenderar ändå att använda Ebay. Men jag är mer försiktig nu och försöker antingen köpa av företag med väldigt bra och många omdömen, annars föra en dialog med säljaren innan för att bilda mig en uppfattning.

Här kommer lite mer bilder. Med blixt för vitbalansen ger annars konstig färg på bandet. Försökt ta en bild där bandet delar sig oxå. Det är ganska tunt runt spännet också. Det kan ju vara en smaksak. Jag gillar egentligen lite tjockare band men den känns ändå rätt trevligt.

Bilagor

• IMG_20190110_071447.jpg
    IMG_20190110_071447.jpg
    55.6 KB · Visningar: 3
  • IMG_20190110_071332.jpg
    IMG_20190110_071332.jpg
    104.6 KB · Visningar: 2
  • IMG_20190110_071327.jpg
    IMG_20190110_071327.jpg
    95.5 KB · Visningar: 3
  • IMG_20190110_071320.jpg
    IMG_20190110_071320.jpg
    95.3 KB · Visningar: 2
  • IMG_20190110_071235.jpg
    IMG_20190110_071235.jpg
    96.1 KB · Visningar: 1
  • IMG_20190110_071222.jpg
    IMG_20190110_071222.jpg
    56 KB · Visningar: 2
Här kommer lite mer bilder. Med blixt för vitbalansen ger annars konstig färg på bandet. Försökt ta en bild där bandet delar sig oxå. Det är ganska tunt runt spännet också. Det kan ju vara en smaksak. Jag gillar egentligen lite tjockare band men den känns ändå rätt trevligt.
Tack!! Trodde nog bandet skulle vara ännu tjockare faktiskt, känns snyggt på 556an men bra att det känns trevligt när du använder det i alla fall. Får fundera på om det blir det eller om letandet fortsätter.

Tack!! Trodde nog bandet skulle vara ännu tjockare faktiskt, känns snyggt på 556an men bra att det känns trevligt när du använder det i alla fall. Får fundera på om det blir det eller om letandet fortsätter.
I'll check mine when I'm home tomorrow. Haven't noticed that problem, but haven't really looked for it either. I've used mine quite a bit I'd say over the last 8 months or so, still happy.
edit: sorry for the OT! I'm just reaching at straws for ways to write in the Sinn thread while Sinnless!

Bästa Sinnister,
Två trevliga saker att dela ut till två av er mot att ni sätter in en slant på BCF. Ena saken är årets Sinnalmanacka, stor härlig med fantastiska bilder och det andra är Sinns rubiks kub, cool kub som borde funnits redan -76;-)
Så först till kvarn att svara i denna tråd med vilken av sakerna man vill ha och insättning BCF erhåller grejen. Vill ni att den skall skickas till er, pm mig med namn + adress så löser jag detta. Ett förtydligande, det finns enbart en av varje. Kör hårt!!!!

Bästa Sinnister,
Två trevliga saker att dela ut till två av er mot att ni sätter in en slant på BCF. Ena saken är årets Sinnalmanacka, stor härlig med fantastiska bilder och det andra är Sinns rubiks kub, cool kub som borde funnits redan -76;-)
Så först till kvarn att svara i denna tråd med vilken av sakerna man vill ha och insättning BCF erhåller grejen. Vill ni att den skall skickas till er, pm mig med namn + adress så löser jag detta. Ett förtydligande, det finns enbart en av varje. Kör hårt!!!!
Som lösare av kuben vore det en ynnest att erhålla denna! :)
2C23A842-7491-4908-B204-602CF5EEA6E6.jpeg

Vad glad jag är för den här tråden och att den inte har drabbats av Flashbackandet som sprider ut sig över KS. Det är en hel del som är ruttet i Danmark, sanna mina ord.

Fick jag önska mig en enda ny funktion skulle det vara att kunna sätta Ignore på hela trådar. Då skulle mitt KS bestå av ca 20-30 trådar allt som allt och helt utan energidränerande inslag. Vilken dröm det skulle vara :)

Tillbaka
Topp