Helt ny ja. Hämtade på posten och plastade av i fredags kväll. Sedan bara suttit på armen, inte fått ett slag, inte använt en hammare, inte ens ett sandpapper :| Tyvärr fixar ju inte Erikson dessa själva, det är ju gasfyllda grejer...
Hittills har Sinn dock varit tillmötesgående och bytt rakt av, men man börjar ju fundera på hur många försök det är värt? Vilken kvalitetsupplevelse har ni andra vad gäller Sinn? Jag har hela tiden uppfattat det som hög kvalle...
Osäker på hur du menar här. Osäker om jag kan göra ngt bättre så förtydliga gärna! E väl svårt att vinna de uppemot 100s/dygn det handlar om på det, men ju bättre mätning desto bättre om inte annat för sakens skull. I appen trycker jag ju bara på en knapp när klockan står prick på ett klockslag. Så det är ju liksom inget intervall jag tajmar, därav vet jag inte riktigt vad du menar?
Vad jag däremot kom på tack vare dig är att det vore intressant att veta om kronografen är off på samma vis. Man samlar ju flera sekunders avvikelse på några timmar, så det är ju en relativt snabb jämförelse. Sparkade igång kronograf och stoppur på min G-Shock exakt samtidigt... Här är utgångsläget, exakt lika, efter en minut, så får jag se hur det ser ut efter ett tag. Jag vet inte ens hur de integrerar riktigt, men antar att kronografen och tidsvisningen nyttjar samma mekanik eller vad man ska säga?
Tack för hjälp och tips, samtliga!